Proteinpulver av kraft

Med en gang Signy la ut dette proteinpulveret på kostholdsdamene måtte jeg ha det! Altså, proteinpulver basert på kraft!!?

I går kom det i posten og jeg laget min første smoothie med det i dag, nam! Grunnen til at dette proteinpulveret er helt spesielt er at det er laget basert på aminosyresammensetningen i kraft. Det inneholder derfor både kollagen, glutamin, kondroitin, glukosaminoglukaner og hyaleronsyre. Disse stoffene er betennelsesdempende og styrkende på mange strukturer i kroppen som hud, hår, negler, ledd og tarmcellene.

Det er uten gluten, laktose, melkeprotein, fargestoffer, nøtter, soya, kjøtt, sukker og egg. Det egner seg veldig godt til deg som har en sensitiv mage som ikke tåler “noe”. Dette proteinpulveret er faktisk bra for tarmen!

Jeg elsker jo proteinpulveret fra synergy, men når det gjelder protein er det faktisk viktig å variere inntaket. Siden jeg ikke reagerer så bra på melkeproteiner om dagen er jeg så glad jeg fant dette. Nå blir det enda flere smoothier fremover!

Vi trenger absolutt ikke proteinpulver, ikke la noen fortelle deg noe annet 😉 Grunnen til at jeg bruker proteinpulver er fordi jeg synes det er utrolig enkelt. Jeg slenger det i en smoothie og plutselig har jeg et helt måltid jeg kan ta med i vesken. Vaniljeprotein får dessuten den veldig grønne smoothien min til å smake søtt, noe jeg elsker. Min daglige smoothie hjelper meg å holde blodsukkeret mitt stabilt og ikke minst sukkersuget mitt i sjakk. Siden jul har jeg ikke hatt noe søtsug faktisk, for en lettelse!

Proteinpulveret blander seg veldig lett ut i smoothien og gir en kremet og god vaniljesmak. Det er ikke like søtt som synergy sitt proteinpulver, så det passer perfekt for deg som synes det er for søtt. Selv elsker jeg den søte smaken da det betyr at jeg kan ha mer grønt og mindre frukt i smoothien.

En annen ting med dette proteinpulveret er at det var ekstremt mettende, jeg klarte faktisk ikke å spise opp smoothien jeg laget i dag!

Fikk du lyst til å teste?? Du kan kjøpe kraftprotein her 🙂

31 kommentarer
    1. Takk for supert tips, dette må jeg prøve! 😀 Tenker du at det kan erstatte fks L-glutamin? Og er det ikke basert på kjøttkraft, hva er det da laget av? 🙊 Klem

    2. Tusen takk for tips Helene- blir dette erstatning for collagenet, eller kan/ bør man ta begge deler? 🙂 Klem

    3. Takk for tips! 😀
      Er dette trygt med tanke på kugalskap? Eller gjelder det bare gelatin fra storfe? Eller er alt blitt trygt nå? 😊

    4. Hei! 🙂
      Jeg har virkelig lært masse av deg, og jeg synes bloggen din er veldig inspirerende og lærerik, men jeg har et spørsmål! Hva er forskjellen på melkeprodukter og melk næringsmessig? Slik jeg forstår det drikker du ikke melk, men du spiser melkeprodukter?

    5. OK takk. Det står at gravide, ammede bør konsultere son lege før bruk, men er det bare sånn de pliktet til å skrive?

    6. Hanne: Melkeprodukter har ulik sammensetninger av fett, protein og karbohydrat. Syrnede produkter er også ulike fra ikke-syrnede. Dette går jeg gjennom på kurset mitt 😉

    7. Hei! Kan man spise for mye kollagen, kraft og gelatin? Tar kollagen i bulletproof kaffen på morran. Også har jeg kraft i middagen nesten hver dag. Spørs selvfølgelig på hva vi har! Taco kjøttdeigen ble 100 ganger bedre med kraft oppi😉 God helg😊

    8. Hei Helene,
      Jeg har faktisk testet ut dette selv! I den naturlige smaken. Brukte det som vanlig kraft og blandet én scoop oppi en kopp varmt vann. Til min store skuffelse virker det som magen min reagerer på det, blir oppblåst og uvel. Kan du tenke deg hva dette kan skyldes? Kan det være jeg må trappe opp gradvis, eller at jeg heller skal bruke det i kald drikke? For meg er dette et mysterium! Det er ingen innholdsfortegnelse på boksen som jeg også synes er litt rart. Veldig glad for at du skrev om nettopp dette!
      God helg!
      Klem fra Helene

    9. Kommer med enda et spørsmål som er litt urelatert til innlegget, jeg 😀
      Jeg lurer på om du har noen meninger om tunfisk på boks (i vann)? Jeg har prøvd å finne ut av dette på nettet, men som om alt annet så står det mye forskjellig. Jeg er skikkelig glad i tunfisk og spiser en boks om dagen, men så tenker jeg jo litt på om dette faktisk er bra, spesielt når jeg som sagt spiser en boks hver dag. Sliter litt med å finne gode proteinkilder da jeg trener veldig mye 🙂

    10. Tar chlorella selv, men ikke selen. Syns det er vanskelig å finne gode proteinkilder som ikke er kjøtt (prøver å spise mest øko kjøtt). Har desverre aldri klart å lære meg å like hvit fisk så derfor har tunfisk vært løsningen. Leste at det var mye tungmetaller i fersk tunfisk fordi de er så stor, men at hermetisk tunfisk er for liten til at de har fått for mye tungmetaller i seg. Men det er vanskelig å vite hva som stemmer av alt man leser! Takk for svar 🙂

    11. Lena: Selen finner du i masse mat, blant annet fet fisk. Det stemmer at det er mye i fersk tunfisk. Jeg synes ikke du skal unngå tunfisk på boks, men ikke spis det hver dag kanskje 😉

    12. Takk for svar😊 Vet du hva som er forskjellen på de som heter bone broth protein og bone broth collagen? Begge er jo proteinpulver eller? Og det er kollagen i kraft uansett?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg