Kremet is-“kaffe” uten kaffe

Adlinks

God morgen solstråle!

Jeg har allerede vært våken noen timer jeg, for de siste ukene har jeg våknet av meg selv før seks. Skjønner ikke helt hva som skjer, men jeg går i hvert fall rundt og smiler for det er akkurat slik jeg vil ha det! I går snappet jeg en deilig is-“kaffe” helt uten kaffe på kostholdsdamene sin snap, og jeg vil selvfølgelig dele oppskriften med deg her også. Dette er så deilig å lage seg når jeg skal sitte å jobbe her hjemme. Den smaker nesten som kaffe og er skikkelig kremet og digg.

Dandyblend er en slags urtedrikk en kan bruke i stedet for kaffe i både varmt og kaldt vann. Den inneholder blant annet løvetann som virker gunstig på leveren din, og den smaker rikt og fyldig og dermed lignende som kaffe. Jeg er totalt hekta, og det vet jeg mange av dere har blitt også!

Min is-“kaffe”

3 ss dandyblend

2 dl usøtet mandelmelk (eller annen melk) 

2 dl vann

4 isbiter

2 ss kollagen her eller her

(ingredienser er linket til i innlegget)

Hiv alt i en blender og vips har du en nydelig, kremet isdrikk helt uten kaffe, melk, gluten, sukker, soya og gjær (haha).

Dette skal jeg nyte fremover!!

Klem fra meg <3

 

26 kommentarer
    1. Namm! Skal prøves!!:)
      jeg lurte på om du har noen kostholdsrelaterte bøker du har lest som du liker og ville anbefalt videre:) Ble helt hekta på podcast etter å ha lest om det her på bloggen og har lært masse masse😊❤

    2. Nam – denne var kjempegod! Kjøpte dandyblend for en ukes tid siden, og har blitt helt hekta.. haha 🙂

    3. Hei, denne så god ut!😊 Spørsmål fra en veganer bare: har du i kollagen for næringens eller fyldens skyld? Så jeg vet om jeg må bruke erstatning eller bare kan droppe det.

    4. JEg så den flate magen din på snap. Ikke rart at du ikke blir gravid! Kvinner trenger en viss fettprosent for å bli gravide. Legg på deg litt så skal du se at det gjlør underverker

    5. Anina: Jeg har helt normal fettprosent! alltid hatt ganske flat mage. En trenger faktisk ikke ha magefett for å bli gravid, kvinner skal jo lagre mest fett på hofter og lår. Lagrer en mye på magen tyder det på hormonell ubalanse. Kanskje en tanke også er å tenke litt over hva du skriver til en som har prøvd i over to år? Bare en tanke 😉

    6. Anina! Ta deg sammen! At det går an… Har da vel ingenting med lav fettprosent å gjøre om man blir gravid eller ikke. Forskning sier at om man er OVERVEKTIG kan man ha vansker med å bli gravid. Educate yourself! Helene Ragnhild, du er utrolig flott, mange som bare er misunnelig, ikke bry deg.

    7. Marthe: Takk søte deg! Mange mener nok at jeg bare burde ignorere slikt tull, men jeg synes faktisk det er viktig å si ifra at slik vil jeg ikke bli behandlet. Jeg er sårbar i denne situasjonen og det må være lov! God klem <3

    8. Fantastisk flott svar av deg over her, Helene Ragnhild <3 Har man ikke noe pent å si, kan man holde det inni seg! Det er veldig viktig å tenke HVA man sier til HVEM! Derfor bør man alltid være snille med sine medmennesker <3 Du er flott Helene Ragnhild, og du vil bli en fantastisk mamma når tiden er inne <3 Stor klem <3

    9. Deilig, Helene! 😀
      Jeg følger deg jo på snapchat, her og over alt – haha. Og ser jo titt og ofte frokosten din – med egg, aspargesbønner og surkål.
      Har egentlig aldri vært så glad i aspargesbønner, så jeg har latt være å teste – men i dag tok nysjerrigheten over dag mamma hadde noen i kjøleskapet.
      Det ble jo HELT noe annet når man steker i smør med litt salt! Nammis!
      Tror nok det blir et innslag fremover! 🙂

    10. Et spørsmål til, hvordan fungere dandyblend når man ammer? Er det trygt? Og hva mener du om et lavkarbo kosthold og amming?

    11. Charlotte: Takk fine du! Hadde jeg fått masse negative kommentarer eller de hadde vært helt usmakelige hadde jeg ignorert dem, men når det kommer en sånn kommentar som det der synes jeg faktisk det er på sin plass å si ifra. For det første var den feil, og dessuten gidder jeg ikke å bli “skrevet” slik til. Jeg føler at jeg gir mye av meg selv, og det fortjener jeg ikke. 99% av leserne mine er jo søte og sprer så mye kjærlighet, det er det som får meg til å ha lyst til å blogge hver dag <3 stor klem tilbake fine du <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg