Den moderne jeger

Da jeg kom hjem fra shopping med min venninne på fredag kveld lå det en kjempe koselig overraskelse i postkassen min, nemlig den splitter nye boken til Gry.

Gry er norges fermenteringsdronning og en kraftmamma uten like. Jeg anser Gry som en venninne og en dame med et større hjerte skal du lete lenge etter. Hun gir seg aldri og det har gitt store resultater. Hun er aldri redd for å si det som det er om ernæring, matindustrien eller dyrevelferd. Hun har brakt både fermentering og kraftkoking ut til folket, en oppgave jeg selv brenner stort for.

Jeg har sagt dette på bloggen før jeg, men jeg sier det igjen. Da jeg først begynte å lese bloggen til Gry synes jeg hun var fryktelig streng. Jeg måtte le da jeg leste på bloggen til Melissa at hun hadde samme oppfatning før hun traff Gry. I ettertid har hun forklart at hun følte seg lurt av både matindustrien og det offentlige helsevesenet for de dårlige rådene hun hadde fått. Dette støtter jeg henne fullt og helt i, og som sagt, møter du Gry skjønner du at her er det ikke strenghet som dominerer. Hun er varm og morsom, lett å prate med og nysgjerrig.

Jeg har lært mye om tilberedning av mat fra Gry, men mest av alt har jeg lært at mat ikke er alt. Jeg trenger så mye mer enn bare optimal ernæring for å ha det bra! Hun snakker stadig mer om dette i sine kanaler og jeg anbefaler dere alle å lytte godt.

Den nye boken “Den moderne jeger” gir deg en guide til hvordan du kan navigere deg i den moderne verden for å finne den beste maten. Kraftbein, ville vekster og fermenterte skatter er bare noe av det du vil finne her. Jeg vil også si at den viser deg hvordan du skal finne den berømte balansen, da det ikke finnes noe som heter perfekt innen kosthold. Denne boken er helt unik, og jeg anbefaler alle mat- og ernæringsinteresserte å legge denne til i sin kolleksjon.

Jeg må slenge til at boken er utrolig lekker, med nydelige bilder av Gry, hennes familie og masse deilig mat. Bildene er tatt av Mona Nerøy, en dame med en gave for å få andre til å føle seg vel forran kameraet.

På torsdag skal boken ha lansering i Oslo klokken 18. Sara skal intervjue Gry live for ingefær podcast, det blir smaksprøver og mulighet til å møte mange moderne jegere (blant annet meg). Jeg håper å få se deg der <3

5 kommentarer
    1. Det hadde vært veldig spennende!! Jeg skal ønske meg denne boken og den om fermentering til jeg er ferdig med masteroppgaven min som skal leveres i midten av mai 🙂 Kan nesten ikke kjøpe det nå, tror jeg kommer til å bli hektet og bruke for mye tid på det 😀
      Kan du se for deg en bok skrevet av deg i fremtiden? 😀
      Klem <3

    2. Charlotte: Boken om fermentering har jeg brukt mye, den er full av matflekker noe jeg mener er et tegn på en god kokebok!
      Så søtt av deg å si, det kan jeg absolutt se for meg 😉
      Stor klem <3

    3. Det er helt klart et godt tegn! Egentlig vil jeg bare kaste meg ut i det nå, men er redd jeg ikke vil klare å ta vare på scobyer, vannkefirkorn og melkekefirkorn når jeg har så mye annet 🙂 Men vil kanskje prøve meg på surkål og ketchup! Er HELKTA på aspargesbønner pga deg! Haha!
      Kult!! Jeg venter spent på sidelinjen!! Skal garantert kjøpe boken din!
      Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg