Sukkerfrie kjeks med sjokolade

Adlinks

En god ting kan jo ikke deles for ofte! Derfor deler jeg i dag en populær oppskrift fra arkivet mitt 😉

Selv om du lever sukkerfritt trenger du ikke leve uten søte smaker. Disse kjeksene eller cookiesene som jeg kaller dem er veldig populære i venninnegjengen og hos familie.

HELENES SUNNE COOKIES

4 dl finmalte mandler

1 dl fibersirup clear*

2 ss sukrin gold eller kokossukker

60 gram smeltet smør

1 ts bakepulver

Hakket 86% sjokolade (ca 1/3 plate)

Rør sammen alle ingrediensene i en bolle (tilsett sjokoladen til slutt). Ta ønsket mengde deig i hendene og form til små cookies. De flyter ikke veldig ut, så det er greit å presse dem litt ut. Du kan godt trille kuler, men jeg synes ikke det er så viktig 😉

Stek cookies på 180 grader i ca 8 minutter, og følg godt med så de ikke blir for mørke.

*har du ikke fibersirup kan du bruke mer sukrin eller kokossukker, men da må du redusere mengden med 1/3 ca. Det er fibersirup som gir den seige konsistensen. Det er nok ikke noe problem å bytte med fibersirup gold.

Følg meg gjerne på facebook for tips, oppskrifter og livesendinger fremover <3

26 kommentarer

Siste innlegg