10 grunner til å spise sjokolade

Tusen takk for så mange gode meldinger etter gårdsdagens innlegg. Det er jo mange som er veldig private rundt prøving og derfor får jeg så mange koselige meldinger og mailer etter slike innlegg, noe jeg setter kjempe pris på. For meg er det godt å få skrive, å få uttrykke disse følelsene som er så vonde, men samtidig fine <3

En ting som gjør meg i bedre humør er skikkelig god sjokolade! Da snakker jeg ikke om melkesjokolade full av skummetmelkpulver, sukker og ugunstig fett.

Jeg har blitt en sjokoladesnobb og vil virkelig ha det aller beste, og en stor favoritt er ombar. Dette er en rå sjokolade som er både gluten og melkefri, og søtet med kokossukker. Jeg elsker denne sjokoladen, så mye at jeg nesten ikke kan ha den i hus!

Vil du lære mer om hvilke søtstoffer jeg anbefaler, og ikke minst de jeg ikke anbefaler akn du laste ned søtningsguiden min her 😀

Det er så mange grunner til å spise sjokolade, og er du ikke overbevist enda kan du lese alle mine ti grunner under!

10 grunner til å spise sjokolade

Sjokolade inneholder magnesium

Sjokolade er en deilig kilde til antioksidanter

Mennesker som spiser sjokolade er generelt gladere og lever lengre

Sjokoalde bedrer blodtrykket

Sjokolade er gunstig for fettsyrene i blodet

Sjokolade virker hjertebeskyttende

Sjokolade stimulerer lykkehormoner

Sjokolade gjør deg smartere

Sjokolade beskytter huden

Sjokolade smaker godt!!

Hvis du vil shoppe ombar kan du bruke rabattkoden HELENEELSKERSOMA og få 15%! Det gjelder selvfølgelig ikke bare ombar sjokolade, men alle produktene på soma.no.

Du kan lese mer om mine favoritter i dette innlegget 😉

17 kommentarer

Siste innlegg