Verdens enkleste pannekaker

God formiddag vakre du <3

Jeg vet at jeg har holdt kortene tett til brystet de siste ukene, men det er fordi det er ganske mye i sving her hjemme som jeg rett og slett ikke har kontroll over. Det er rett og slett noen avgkjørelser som skal tas av blant annet skolen til Jon Anders og legene mine før vi vet noe sikkert om fremtiden. Dette oppleves ekstremt stressende for meg, og det er noe jeg må jobbe meg gjennom selv før jeg deler.

Jeg forbereder kroppen min til det jeg skal gjennom og har satt meg selv på en skikkelig protokoll, haha. Mat, stressmestring og tilskudd oh yeah! Dette gjør jeg både for å ha det best mulig oppi alle behandlinger og for å optimalisere sjansene våre for å lykkes.

En ting som er sikkert er at jeg snart skal åpne for påmelding av den siste runden av kurset mitt før sommeren, så følg med hvis du vil være med. Vi er i den 6. uken av kurset jeg holder nå, og det har aldri gått så bra. Jeg er så takknemlig for å få følge opp alle deltakerne, denne kursgjengen har vært helt unik! I løpet av april blir det mulighet for å være med på neste runde som begynner rett etter påske, can´t wait!

Jeg er et vanemenneske uten like, og i det siste har eggerøre eller kokte egg med stekte aspargesbønner vært en stor favoritt. På en måte tenker jeg at det er kjedelig at jeg spiser så mye av det samme, men jeg synes faktisk det er viktig å vise frem at jeg ikke disker opp NYE superretter hver eneste dag. De aller fleste av oss er vanemennesker og så lenge du varierer inntaket ditt over tid er det ingen fare å spise særlig mye av enkelte matvarer i perioder.

En av mine absolutte hverdagsfavoritter er mine enkle pannekaker – med kun to ingredienser. Disse kan brukes som både søte pannekaker og wraps, de er lavkarbo, de er kornfrie og de kan gjøres melkefrie.

Helenes favorittpannekaker

2-3 økologiske egg

1-2 ss naturell kremost, snefrisk eller kokoskrem

Jeg bruker snefrisk fordi det lages av geitemelk. I geite- og sauemelk er det litt andre proteiner og derfor fordøyes noen ganger disse lettere. Prøv deg frem! Kokoskrem er den tykke delen av kokosmelk som har stått i kjøleskapet.

Jeg hiver ingrediensene i en blender, men du kan også bruke en stavmikser eller blande med en miksmaster. Det er viktig at alt blir godt blandet, så det er litt slitsomt å røre sammen for hånd.

Stek tynne pannekaker i smør eller kokosolje og nyt med deilig topping som bær, penøttsmør eller annet nøttesmør, kokoskrem, cottage cheese eller noe annet godt 🙂

Lurer du på hva jeg søter med kan du laste ned den store søtningsguiden her 😉

Nå skal jeg jobbe videre med mitt neste foredrag om tarmen – mitt favorittema!

Ha en nydelig mandag <3

19 kommentarer

Siste innlegg