Ready for the week

Hei og hopp! Jeg håper du har hatt en fin påskeferie?

Vi har vært til fjells og hatt veldig rolige dager. Jeg fikk meg en lang skitur, vi har spist sjokolade og marsipan, kost oss med lange frokoster, vin, rykte går og påskelam. Det har vært skikkelig deilig å bare være av og slappe av, ikke oppdatere og ikke fokusere på ernæring eller trening.

Samtidig er jeg så klar for å komme tilbake til hverdagen med gode rutiner. Jeg kjenner raskt at det er det jeg trives best med, så i dag er det sunn mat på planen og trening. I morgen begynner en ny runde med kurs og det gleder jeg meg masse til! Ikke minst er det nå kun to små uker til vi overtar den nye leiligheten og vi skal begynne å male og flytte.

Vi skal også noe veldig spennende i ukene som kommer som jeg skal fortelle mer om etterhvert, sikkert mange av dere som klarer å gjette?

Selv om det er mandag i dag har jeg søndagsfølelse, så jeg tenkte jeg kunne komme med noen tips til hvordan jeg forbereder en ny uke. De neste ukene blir nemlig hektiske og da lønner det seg å planlegge og være beredt!

“Søndager” er til for å nytes, men spiller du kortene dine riktig kan du gjøre deg klar for en knallstart på den nye uken. Her er mine tips til en perfekt start på en ny uke.

Ta igjen tapt søvn

Jeg er veldig glad i å stå opp tidlig og har alltid vært et A-menneske. Likevel prioriterer jeg et par ekstra timer på øyet på søndager. Søvn er veldig viktig for kroppen, og har du mulighet bør du prøve deg på runt åtte timer hver natt.

Planlegg neste uke

Skole, jobb, blogging, trening og mat. Jo mer du planlegger i dag, jo lettere blir det å gjennomføre i morgen. Dette er et av de tipsene jeg gir, men synes er vanskelig å følge selv. Derfor lover jeg at jeg så snart dette innlegget ligger ute skal jeg sette meg ned og planlegge litt selv.

Skriv handleliste og ryd i kjøleskapet

Skriv ned alt du trenger til dine planlagte middager. Denne uken skal jeg prøve meg på søtpotetsuppe (deler selvfølgelig oppskriften), noe hverdagsgodis, en sunn frappe og middagsomelett.

Jeg handler alltid masse grønnsaker, både de jeg liker å snackse på og de jeg liker å ha til middag. Mine favoritter er tomater, brokkoli og blomkål, grønnkål, spinat, paprika, agurk og selleri.

Manikyr og egenpleie

Hva med å starte uken med et sett nylakkede negler og nykuret hår? Jeg lakker neglene mine selv minst en gang i uken, jeg er helt avhengig av velstelte hender. Det værste jeg vet er neglelakk som er halvvei skrapt av. Har du det travelt anbefaler jeg en lyserosa neglelakk, da synes ikke et par hakk så godt. Min favoritt er ballet slipper fra essie.

For hårkur sover jeg med kokosolje i hestehalen og vasker håret dagen etter. Håret blir silkemykt og lettstelt.

Rydd hjemme

Ta en runde med moppen, sveip kluten over flater og rydd bort oppvasken. Veldig kjedelig, men så verdt det når mandagen kommer! Å våkne til en ryddig leilighet, ikke minst kjøkken er så viktig for mitt humør og kreativitet.

Slapp av

Lad opp til en ny uke full av oppgaver, trening, utfordringer og morro. Min favoritt er serier i sofaen med en stor kopp te, samt hundene og kjæresten. Lytt til kroppen din og ta vare på deg selv, du er herlig <3

Jeg trekker påskekonkurransen ila de neste dagene, det er fortsatt gode sjanser for å vinne!

8 kommentarer
    1. Jeg bare elsker bloggen din, Helene! Måtte bare nevne det engang her. Nyt dagen og tusen takk for all den positive energien og all inspirasjonen din hver dag<3

    2. Hvilket surdeigsbrød bruker du? Lager du selv eller kjøper du? 🙂
      Så godt ut med brød og pålegg du la ut på snap:-)

    3. Hei Helene! Ikke helt relevant til innlegget, men lurte på om du hadde noen bøker å anbefale ifht ernæring? 🙂

    4. Du oppsummerer alltid så elegant og inspirerende. Akkurat samme søndagsrutine som jeg har🙊 Tror man sparer både penger og tid (og seg selv) hvis man legger litt innsats i søndagen. En annen søndagsfavoritt er å skifte på senga så man kan legge seg i deilig, nyvasket sengetøy på søndagskvelden😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg