Hjemmelagde proteinbarer – uten gluten, melk, sukker og veganske

Adlinks

Jeg er egentlig en skikkelig proteinbar junky og kan lett havne i en ond sirkel der jeg havner i proteinbarfellen. Mange av disse barene har lange ingredienslister og inneholder endel uheldige ingredienser, og endel av dem er mer som godteri enn mat. Bare fordi de for eksempel ikke inneholder hvitt sukker, eller inneholder lite kalorier eller karbohydrater, betyr ikke dette at de er sunne.

Jeg spiser ikke så mye melk om dagen og derfor spiser jeg heller ikke questbarer (innmellom gjør jeg det da) og de fleste raw food barer har omtrent 50% dadler, noe jeg synes gir for mye sukker. Derfor har jeg ofte laget mine egne barer, da kan jeg selv bestemme ingrediensene og bruke et proteinpulver jeg stoler på.

Som mange av dere vet så bruker jeg kun synergy proteinpulver da det er det reneste proteinpulveret på markedet og produseres av et firma jeg stoler 100% på. Før brukte jeg et pulver fra sunwarrior, men etter å ha lært om denne industrien og hva det inneholder bruker jeg det ikke lenger. Proteinpulveret jeg bruker er uten melk, gluten, egg og soya, det er lett å fordøye og smaker veldig godt! Det har også fått en mindre søt smak enn før, da det før var litt for søtt for noen 🙂

Hvis du registrerer profil hos arnika.no, går inn på min side og registrerer koden 107347 får du 10% på alle kjøp 🙂

Når det er sagt så liker jeg også proteinpulveret til myrevolution, og vil du bruke et melkeprotein anbefaler jeg dette.

Hjemmelagde proteinbarer

200 gram mandler

100 gram revet kokos

6-8 tørkede fiken (jeg kjøpe disse på coop, husk å unngå de med sukker)

4-5 ss kokosolje

En klype salt

En scoop (ca 2 ss) synergy proteinpulver vanilje

Kjør mandlene i en foodprosessor helt til de er pulverisert. Så tilsetter du alle de andre ingrediensene og kjører til du har en jevn konsistens. Hvis deigen er for smuldrete kan du tilsette en ts vann til ønsket konsistens.

Jeg trykket mine ned i en form og satte den i kjøleskapet. Da de var stive og jeg hadde delt dem opp oppbevarte jeg dem i fryseren 🙂

Så deilig å kose seg med som et mellommåltid eller ha med i vesken <3

15 kommentarer

Siste innlegg