hits

Genialt smoothie tips

  • 26.04.2017 kl. 07:07

I dag skal jeg avgrde p garderobemannen for kjpe skapene til den nye leiligheten, tenk kun 4 dager til vi overtar den!! Fy sren det er dyrt med alt av mbler, oppussing osv alts. Her gr det unn merker jeg, og jeg som egentlig er veldig sparsom fr litt hette. Men fint skal det bli, det er sikkert!

Senere skal jeg holde foredrag for Apotek 1 i regi av Johnson&Johnson. Det er s gy at flere og flere vil lre om tarmhelse og hvor viktig dette er for god helse. Det varmer et ernringshjerte <3

Noen ganger er virkelig det enkleste det beste - og det har det vrt i det siste. Bde Jon Anders og jeg er s mtlei og vi har syndet litt med middagene. For meg har det gtt mye i smoothie da jeg rett og slett ikke har lyst p s mye annet. Kroppen min er litt rar om dagen rett og slett, kanskje ikke s rart. Jeg synes uansett det er viktig lytte til kroppen og gi den s mye pleie som mulig, selv nr jeg fler at den jobber mot meg.

For f i meg mer grnt tenkte jeg teste ut noe nytt. Jeg prver bli flinkere til bruke frosne grnnsaker. De er billige, jeg kaster mindre mat og de er enkle f tak i. En annen fordel er at frosne grnnsaker som regel er dampet eller forvellet, noe som kan gjre dem lettere fordye selv nr du bruker dem rett fra fryseren.

I den anledning har jeg puttet ca 4 buketter blomkl og brokkoli i smoothien min, med stolt hell! Det gir faktisk ingen smak, samtidig som det gir en bedre konsistens. Absolutt noe teste for deg som vil ha inn mer grnt i kostholdet (hvem vil vel ikke det), eller kanskje du vil snike litt mer grnnsaker i barnas mat?

Denne posen kjpte jeg p rema!

Ha en deilig dag kjre du <3

14 Kommentarer

Tone

26.04.2017 kl. 12:05
Normalt pleier jeg ikke kommentere, men vil bare gi ett tips jeg faktisk fikk av min sunne datter p 14 r. Hun lagde nydelig blomkl som tilbehr til middagen.

Del opp blomkl i biter, gni inn olje, str over karripulver (helst kologisk eller hjemmelaget) og sett inn i ovnen p ca 175 grader til de er mre og lett karamelliserte. Str over litt parmesan: Gjerne inn i ovnen etter dette ogs. Kan sikkert bruke brokkoli ogs. Veldig godt, og enkelt tilbehr til middagen, som er like godt til rester.

Helene Ragnhild

26.04.2017 kl. 17:37
Tone: Det er kjempe godt!! Takk for pminnelse, lenge siden jeg har laget det n :)

Siv

26.04.2017 kl. 12:25
Supert tips, m testes!

Litt p siden av innlegget - jeg mottok i dag mail fra deg hvor du understreker viktigheten av kraft. Som travel smbarnsmor har jeg utfordringer med tida til tider og tyr da til f eks Holte sin kyllingkraft eller Stange (kraftkoking str sjelden verst p lista ; ) Ville du vurdert disse som vel s gode? Dvs har de samme egenskaper?

Helene Ragnhild

26.04.2017 kl. 17:36
Siv: Ja, de er kjempe bra!! Har til og med kontaktet stange for hre koketid og temp osv ;)

Statera Marit Ebeltoft

26.04.2017 kl. 13:03
Spennende med overtagelse av hus :) Og JA til mer grnnsaker :) Lykke til med foredraget :)

Helene Ragnhild

26.04.2017 kl. 17:37
Statera Marit Ebeltoft: Takk :)
Har lest bloggen din en stund, og synes du er utrolig flink! St p :)

Helene Ragnhild

26.04.2017 kl. 17:38
Linn: S koselig, tusen takk <3 kos med kommentar fra deg :D

K

26.04.2017 kl. 20:44
Hei! Selv bruker jeg frossen spinat (kjpt i frysedisk) i smoothie, denne smaker jo ingenting, men man fr i seg masse grnt 👍🏽

Helene Ragnhild

27.04.2017 kl. 07:32
K: Det har jeg alltid i, men greit variere ;)

Sylvia Kupkow

26.04.2017 kl. 22:51
Jeg erstatter gjerne lunsj med en smoothie full av godsaker; her er min: ca 1 dl vann/grnn te/hjemmelaget sukkerfri limonade, 2ss tran med sitronsmak, 1 ss all green/spirulina/hvetegress, 1 banan, 1/2 avocado, 1 lite eple, 1/2 dl frosne bringebr og en stor klype fersk spinat. Den blir s frisk og god, og metter skikkelig. Det blir 2 store glass. Noen ganger erstatter jeg kveldsmaten med denne smoothien, men da lager jeg bare 1 glass. Synes det er godt vite at jeg vips fr i meg masse gode byggestener som kroppen min svarer godt p :)

Helene Ragnhild

27.04.2017 kl. 07:33
Sylvia Kupkow: Kjempe bra!

Siv

26.04.2017 kl. 22:57
Supert tips 😊 Jeg har funnet en ferdig blanding med frossen blanding av brokkoli, spinat, banan og mandarin. Den er utrolig god!! 😊

Helene Ragnhild

27.04.2017 kl. 07:33
Siv: Det hrtes godt ut, tror jeg har sett den. Ofte synes jeg bananen i slike blandinger har s liten smal i forhold til den jeg kjper og fryser selv :)

Skriv en ny kommentar

Helene Ragnhild

Velkommen! Jeg heter Helene Ragnhild og har en stor lidenskap for naturlig mat og sunn livsstil, og en bachelorgrad i ernringsfysiologi. I denne bloggen vil du finne inspirasjon til leve sunnere, lytte til din egen kropp og finne hverdagslykke. Jeg hper jeg kan inspirere nettopp deg<3 Etter flere r som prver er jeg endelig gravid! Flg gjerne min reise mot bli mamma februar 2018 <3 Kontakt: helene.ragnhild@gmail.com

Sk i bloggen

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no