Anti-kvalme kjeks

Jeg tenkte med en gang jeg ble kvalm at jeg måtte bake noe sunnere som kunne hjelpe mot kvalmen. Min inspirasjon ble min fine venninne Linda sin oppskrift på havrekjeks. Jeg endret litt på ingrediensene for å få dem mer kvalmestillende. Ingefær er nemlig et kjent hjelpemiddel mot kvalme 😉

Jeg skal innrømme at mine ikke ble like fine, jeg bakte dem nemlig ikke ut. Jeg smørte deigen utover og da ble ikke kjeksene så vakre. Det viktigste var jo at de fungerte! Disse skal jeg absolutt bake igjen 🙂

Anti-kvalme kjeks

3 dl havregryn

1 dl melk (jeg brukte mandelmelk)

2 ss sukrin gold

1 ss mel (jeg brukte sesammel, men hva som helst kan brukes)

1 ts bakepulver

40 gram smør

1/4 ts salt

1/4 ts ingefær

Bland alle ingrediensene og trill til kuler. Hvis deigen er for klissete kan du ha i mer mel. Trykk kjeksene flate (da får du rundinger, ikke firkanter slik jeg laget) og stek på 180 grader i 15 minutter eller til kjeksene er gyldne.

Nå skal jeg endelig få fylt på vippene mine før jeg reiser i morgen <3

18 kommentarer

Siste innlegg