Gravidoppdatering uke 7 (6+6)

Nå ligger jeg og skriver til dere fra en villa i Antibes! Jeg fløy ned hit i går og dagen ble rett og slett litt for hektisk til å få oppdatert dere. Jeg er her på jobbtur for å legge strategier for de neste månedene. Med bloggen, kurs, ja alt jeg elsker å holde på med! Jeg kjenner allerede at det er hjerlig å få litt fri fra oppussingskaoset hjemme. Ikke bare er det mye å gjøre, men det er så vanskelig å være kreativ i matveien uten kjøkken og varmt vann. Ting begynner å skje, og jeg gleder meg så utrolig til å vise dere kjøkkenet, og lage mat til bloggen der!

Vi er en helt fantastisk gjeng her nede med kvinnelige grûndere som har blitt gode venninner. Jeg er så takknemlig for å ha funnet disse jentene som lærer meg så mye og som jeg trives så godt med!

Nå er jeg straks i uke 8 av graviditeten, men først kommer oppdatering fra uke 7. Jeg har alltid likt å lese slike gravidinnlegg selv, men de begynner jo som regel endel senere enn mine. Jeg synes det er litt stas å kunne dokumentere fra så tidlig i svangerskapet. Tenk at vi har et bilde da egget vårt ble satt inn!

Det er fortsatt mange som lurer på hvorfor jeg har valgt å dele graviditeten min så tidlig, og det kan du lese om her.

Hvor langt på vei: 6+6 og straks på vei inn i uke 8 <3

Livmoren er nå på størrelse med en appelsin og baby L er like stor som en bønne!

Symptomer: Jeg har allerede gått opp flere bh størrelser, hjelp! Puppene er skikkelig ømme og det gjør vondt å bare komme såvidt borti dem. Ellers har kvalmen slått inn for fullt og jeg har måttet spise konstant for å holde den i sjakk. Det har heldigvis vært litt bedre noen dager enn andre slik at jeg har fått gjort litt.

Jeg har også fått økt luktesans. Bare å gå forbi en mann med litt svettelukt på en varm sommerdag kan få magen min til å vrenge seg, og hundenes ånde er døden, haha. Du blir virkelig litt av en primadonna når du blir gravid!

Cravings: Mest av alt har jeg hatt aversjoner mot ting denne uken, men det føles som om det begynner å lette. I dag spiste jeg nydelig capresesalat og grønnsaker frister igjen. Det har sikkert noe å gjøre med den herlige varmen her nede <3

Søvn: Jeg har sovet mye bedre denne uken, og fått en større ro. Dette er jeg glad for da søvn er kjempe viktig nå som jeg trenger mest mulig restitusjon for både meg selv og lille.

Humør: Litt lettpåvirkelig, men som forventet. De dagene jeg er mye kvalm merker jeg at det er tøft å smile, men så minner jeg meg selv på at det er et godt tegn. Jeg er i hvert fall kjempe glad for at matlysten på “Helenemat” er på vei tilbake.

Innkjøp: Jeg vet at mange sier at du ikke skal kjøpe noe til baby før det har gått så så lang tid, men jeg kjøpte faktisk noen småting før jeg ble gravid! Dette var fordi det ble viktig for meg å visualisere at jeg skulle bli gravid snart og at det var en liten baby på vei til oss. Etter så mange år med prøving klarte jeg ikke se det for meg lenger, og det tror jeg ikke er bra. Et av kjøpene var disse små sokkene fra newbie, så skjønne <3

Ultralyd: Om bare litt over en uke <3

Det kan hende det blir færre oppdateringer her nede, jeg trenger rett og slett litt pusterom. Men følg gjerne med på instagram og snap (@heleneragnhild), der legger jeg ut <3

Klemmer fra en litt solbrent Helene <3

35 kommentarer
    1. Hei
      Jeg lurte på en ting 🙂 Jeg ser du omtaler babyen som lille L. Er det fordi dere vet kjønnet eller har du bare navn på L som du vil bruke?
      Veldig hyggelig at det endelig var deres tur! Har fulgt deg en stund og unner deg virkelig gleden av å få barn <3

    2. Likte så godt det du skrev om innkjøp. Var det råd fra coach eller noe du tenkte ut selv? Kjente det traff meg skikkelig.. 🙂 klem

    3. Jeg har de samme sokkene jeg kjøpte før jeg ble gravid og venter nå gutten min hvert øyeblikk 🙂 du har mye å se frem til 🙂

    4. Gratulerer så mye med graviditeten 🙂 Kom over bloggen din i dag, og må bare si tusen takk for de fine videoene du har laget om ivf. De var virkelig informative 🙂 Jeg var selv på forundersøkelse i går og venter på behandling i oktober.. Lenge når man allerede har prøvd i 2,5 år, men er i hvert fall i gang. Blir kjekt å følge deg fremover 🙂

    5. Jeg synes det er så utrolig fint at du er gravid, Helene! Elsker virkelig å lese disse innleggene, og jeg er så glad på dine vegne❤️

    6. Har sett bildene du har lagt ut på snap, det ser jo aldeles nydelig ut der du er nå ❤ Blir bare litt misunnelig, hihi 😅
      Nyt resten av turen, og pass på å smøre deg godt 😉 Håper også kvalmen kommer seg, slitsomt i lengden det der.
      Jeg tok virkelig til meg alt du tidligere har skrevet om å tenke positivt og gjøre de små gleder i hverdagen. Jeg har forsøkt å legge bort alle bekymringer, og heller se fremover. Om det hjalp vet jeg jo ikke sikkert, men nå har jeg beviset i hånda mi: to rosa streker ❤ Vårt andre ivf forsøk etter SA tidligere i vår. Velger å nyte denne graviditeten og legge alle bekymringer til side, for nå skal det bli februar spire!
      Så takk for alle dine fine og inspirerende innlegg, jeg digger deg!

    7. Tiril Lindberg: Det er fordi begge navnene vi ønsker begynner på L 🙂 Vi bestemte navn for mange år siden, ikke så lenge etter at vi ble sammen faktisk! Tusen takk <3

    8. Mari: Det var det vettu 😀 jeg har jo kviet meg for det, men hun sa at det faktisk kunne være lurt. Jeg hang noen små bodyer på soveromsveggen for å minne meg selv på hva som skulle komme 🙂

    9. Det er så spennende å følge deg og graviditeten! Jeg elsket tipset om å kjøpe noe for å visualisere. Visualisering generelt er jo bare <3 <3 <3 <3!
      Takk for at du deler!

    10. Var fast leser av bloggen din frem til rundt 6 mnd siden, men “glemte” den litt bort. Så utrolig koselig at dette var første innlegget jeg så!! Jeg heiet så mye på dere før, og så hyggelig å se at dere endelig har blitt gravide! 😀 gleder meg til fortsettelsen

    11. De fantastiske nevronene skal kontrueres, myeliniseres og vokse til en forbløffende evnerik hjerne og et velfungerende nervesystem. Maling og andre løsemidler motarbeider nevronene og skader myelinet. Oppfordrer deg til å overlate til Jon Andres eller andre å oppholde seg i rom med maling, salmiakk, tapetlim og andre løsemidler mens du puster og ernærer lille L via ditt blod. Lykke til!

    12. Anonym: Hehe, alt er jo farlig når du er gravid 😉 det er en grunn til at vi ikke bor i leiligheten nå, hadde jo ikke vært noe bedre om han malte også sov vi der :p

    13. Det var godt å høre at dere bor i en annen leilighet 🙂
      Jeg vil bare det beste for vidunderet som nå skal utvikle seg. Det virker som du er flink til å passe på, og samtidig ikke bli fanatisk. Heier på deg Helene Ragnhild!

    14. Hei, jeg ser du bruker mye bær i smothiene dine. Bruker du frosne bær fra butikken? Mattilsynet har tidligere anbefalt å koke alle frosne bær, og sier at det fortsatt er en viss risiko for uheldige bakterier i disse bærene også idag. Jeg har vært usikkert på om frosne kjøpbær er bra å bruke, hva er ditt syn på dette? Mvh Gunn

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg