Hormonell?

Takk for et fantastisk engasjement på gårdsdagens innlegg (kan leses her)! Helt tydelig at mange ble provosert over dette forslaget, og jeg må bare få takke dere for støtten! Jeg må også presisere at jeg ikke er imot at vi skal beskytte barn fra å bli født inn i et liv med omsorgssvikt. Det jeg reagerer på er at det skal være en screening av par som trenger assistert befruktning. Jeg skriver bevisst ikke “ønsker” assister befruktning, for det er faktisk ikke slik det fungerer. Det virker også som om noen mener at siden skattepenger går til dette må vi tåle hva som helst. Da vil jeg trekke frem hvor mye rart skattepengene går til, og at det blir helt feil å skulle pålegge disse pasientene flere hinder kun fordi noen benytter seg av det offentlige tilbudet. Det er tross alt mange selvpåførte sykdommer som koster skattebetalerne langt mer, og at vi i Norge oppfordres til å få barn.

Som ufrivillig barnløs blir en faktisk diskriminert på mange måter, og dette blir bare enda en stein vi må bære. Selv om jeg nå er gravid er jeg preget av mine opplevelser, og jeg kjenner veldig på alle de som fortsatt er barnløse. Det må være lov å si ifra hva jeg mener om dette. Når det er sagt så mener jeg ikke å være frekk i kommentarfeltet hvis neon opplevde det slik, jeg blir bare veldig engasjert og er ganske emosjonell om dagen. Hormonell sa du? Bare å bli vant til tror jeg 😉

Setter så pris på deg som leser bloggen min, må bare få si det enda en gang <3

Klem fra hormonell Helene 🙂

6 kommentarer
    1. Hei.
      Denne kommentaren har ingenting med dette innlegget å gjøre, men jeg vil bare si takk. Sliter med fertilitet selv i mange år og har alltid vært veldig fortvilet. Har lest mye på bloggen din og har fulgt dine råd med å endre kostholdet totalt. Det er for tidlig å si om det har skjedd endringer med den hormonelle ubalansen, det tar jo gjerne noen måneder men har allerede kjent på økt energi, bedre humør og bedre søvnrytme.
      En veldig positiv endring. Håper så klart på at det vil hjelpe på fertiliteten også 😀
      Har eggløsning hver måned, men egget blir ikke modent nok og slimhinna blir ikke tykk nok :/ Men, skal si meg heldig som har eggløsning 🙂
      Ang innlegget ditt er jeg helt enig med deg. Det er en unødvendig last. Merker selv som ufrivillig barnløs. Du får uendelige spørsmål fra lege og gynekolog før de henviser deg videre.
      Stå på 😀
      Synes du er kjempe flink 🙂

    2. Elisabeth: Tusen takk selv Elisabeth <3 det er så koselig at du skriver og gir meg en slik tilbakemelding, for det er jo det som holder motivasjonen min til å dele både oppturer og nedturer! Ønsker deg alt godt og at det snart sitter en spire i livmoren din også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg