Graviditetsoppdatering uke 8, 9 og 10

Herregud som tiden flyr, jeg kan nesten ikke tro at jeg allerede har kommet til uke ti! Det er så koselig at mange av dere ønsker dere graviditetsoppdatering hver uke, og jeg lover at det skal komme tettere nå. De siste ukene har jo vært ganske like, derfor tar jeg dem samlet. Plutselig føler jeg at det skjer så mye med baby! Jeg gleder meg til å få mage så jeg kan vise den også <3

Jeg har kjøpt meg denne boken som jeg kan fylle ut i. Et kjempekoselig minne å ha både for meg og for lille en dag.

Hvor langt på vei: 10 uker, 9+2 dager i dag, nå er lille L ca 25 mm langt!

Symptomer: Kvalmen har egentlig blitt verre og verre de siste ukene, men det er både normalt og overkommelig. Jeg må spise med en gang jeg står opp, og da mener jeg med en gang. I tillegg tar jeg tilskudd av B6 tre ganger om dagen og drikker ingefærrot trukket i vann. Det er veldig mye mat som ikke frister og jeg kan brekke meg av noens vonde ånde eller sterk krydderlukt.

Ultralyd: Vi var som jeg skrev på første ultralyd forrige uke, en helt spesiell opplevelse. De færreste er på ultralyd så tidlig, og siden alt så perfekt ut ble vi forsikret om at dette kommer til å gå så bra. Jeg har hatt en god følelse hele veien, men etter dette føles det mer virkelig enn noen gang!

Neste ultralyd er 2. august <3

Cravings: Plutselig måtte jeg ha havreknekkebrød med ost og kalkun, og har kun spist det hver dag. Så vil jeg plutselig ha tomater. Jeg kan også ha lyst på noe, ta en smak også ombestemme meg. Stakkars Jonna 😛

Søvn: Jeg sover godt, men drømmer masse rare drømmer. Ikke minst våkner jeg hver morgen halv fire og som regel må jeg stå opp og spise noe før jeg kan sove noen timer igjen.

Humør: Det er vel ingen hemmelighet at gravide har mange humørsvingninger, trneger jeg si mer?

Innkjøp: Jeg har allerede shoppet endel småting til lille og jeg tenkte å vise dem i et eget innlegg, kanskje en film? Jeg tror ikke jeg kommer til å shoppe noe mer nå før om en stund, men lover ikke noe 😉

Så koselig at dere liker disse oppdateringene, skriv gjerne forslag til ting dere synes jeg bør ha med!

30 kommentarer

Siste innlegg