Når smerten er verdt det

Jeg er utrolig heldig med leserne mine <3 Jeg har fått lov til å være ærlig med dere i den mørkeste tiden i livet mitt. Jeg er ikke en person som klarer å være falsk. Jeg kan ikke smile og snakke om sukkerfri mat og late som om at er greit, når jeg selv har det utrolig vondt. I min fertilitetsreise har det vært mange tunge stunder, og jeg hadde måttet legge ned bloggen hvis jeg skulle latt som alt var perfekt. I stedet har jeg valgt å dele, og måten jeg har blitt tatt imot på har vært så fin <3

Jeg kan ikke få takket hver og en av dere som har lagt igjen spor hos meg. Dere som skrev at dere kjente på min fortvilelse, dere som sa at dere så på meg som et forbilde og dere som gråt av glede sammen med meg da vi endelig lykkes. Det betyr mer for meg enn dere aner!

Her om dagen fikk jeg en kommentar som traff meg skikkelig, såpass mye at jeg ikke visste hva jeg skulle svare. Jeg skriver mine tanker, og det er vanskelig å begripe hvor mye de ordene kan påvirke. Dette var bare så fint at jeg måtte dele den med alle. Tenk at noe så fint, kan komme av alt jeg har opplevd?

Hanne:

“Selvom jeg ikke har noen plan om å få barn i den nærmeste fremtid blir jeg likevel utrolig inspirert av det du har oppnådd! Wow, Helene, du er virkelig en fighter og et riktig godt forbilde for mange. Du har drømmer som alle andre, du jobber utrolig hardt og lykkes! Har ikke ord. Jeg må bare si at jeg er utrolig stolt over deg, selvom vi aldri har møtt hverandre, og at på grunn av det du har vært igjennom har jeg bestemt meg for å bli jordmor. Jeg gråt da du skrev du var gravid, av lykke selvfølgelig. Etter å ha sett alle videoene og lest alle innleggene dine om hele denne prosessen var det som at et tomrom ble fylt hos meg. Jeg har fulgt deg så lenge, og var veldig spent på hvordan dette skulle gå. Du virker så herlig og jordnær, ung men vis og forståelsesfull, så jeg ville så veldig gjerne at du skulle bli gravid! Den gleden jeg følt da du delte den fantastiske nyheten har jeg lyst til å oppleve igjen og igjen. Jeg har lenge undret over hva jeg skulle bli, men nå er det som et lys har gått opp for meg. Tusen takk, Helene, og lykke til videre <3”

Tusen takk for denne kommentaren Hanne! Jeg er sikker på at du vil bli en fantastisk jordmor, og tenk så heldig jentene som får komme til deg! Tenk at jeg har fått være en liten del av din reise, det betyr mer enn du aner for meg <3

Tusen takk til Hanne og til alle dere andre som legger igjen små deler av dere selv her hos meg <3

Som dere ser er det flyttekaos hos meg nå, vi flytter i dag!! I natt var siste natten i den gamle leiligheten, og vi er virkelig over i et nytt kapittel. Wish me luck <3

12 kommentarer
    1. Hei Helene. Får man mer medisiner/hormoner på riks enn privat? Hva er de viktigste forskjellene når man skal gjennomgå ivf?

    2. Fulgte med på bloggen din før sommeren, men har ikke hatt tid til blogger i ferien, så jeg begynte faktisk å gråte når jeg fant ut at du var gravid! Herregud så fantstisk, gratulerer så mye til dere begge to. Dere kommer til å bli fantastiske foreldre!

    3. Mari: For oss handlet det om hvordan vi følte at vår situasjon ble møtt. Å ha en lege som ikke har tittet på historien din engang, og at de kjører alle på de samme medisinene. På fertilitetssenteret kjente de meg godt og hadde fulgt meg opp i et år. De jobbet for å få til ivf når vi ville det og la til rette for at vi fikk være med i beslutninger. Dette er tilbakemeldinger jeg har fått av mange lesere også, så ikke bare min erfaring. Alle må selv kjenne på hva de ønsker 🙂

    4. Takk for svar, Helene. Det er godt å ha bloggen og videoene dine nå som jeg nå igjennom det samme som deg. Du hjelper meg med de mentale forberedelsene 🙂 Jeg forstår ikke hvorfor de vil manipulere frem en kontrollert eggløsning når jeg har eggløsning og alt annet er “normalt” for eksempel. Slapp du det på fertilitetssenteret?

    5. Så stas å høre at du er gravid og at lykken smiler! 😀 Det fortjener du! Leste den gode nyheten for litt siden på bloggen din og ble så glad på dine vegne! Så plutselig nå på vg.no et bilde av deg og overskriften “P-pillenenes skjulte bivirkninger” og ble redd noe hadde skjedd, så måtte inn og sjekke på bloggen din og se at alt er vel med deg og mini (er ikke abonnent på vg så fikk ikke lest saken). Godt å se alt er bra med deg 💛Nå har jeg ikke lest alle innleggene dine, og ikke vet jeg om du har skrevet noe om årsaken til at det var vanskeligheter med å bli gravid, men håper ikke vg bare bruker deg for å få klikk. Masse lykke til på ferden videre!! Klem fra Hilde

    6. Hilde: Hei Hilde <3 bortsett fra kvalme går det veldig fint, så søt du er som passer på! Jeg ble intervjuet i VG så alt er helt i orden altså 😉 jeg hadde pco som gjorde det vanskelig for meg å bli gravid, derfor var jeg med i artikkelen 😉 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg