Det beste jeg har smakt på lenge

Jeg hadde tenkt å oppdatere bloggen i går, men plutselig ble det en skikkelig kvalmedag og jeg orket ingenting. I dag har vært bedre, så nå håper jeg virkelig at det verste er over. Er det noen av dere som har hatt det sånn, at det har svingt helt sykt?

I dag har jeg trent, fikset i leiligheten og ellers slappet av. Det går utrolig treigt med kjøkkenet fordi rørleggeren ble syk, men nå viser det seg at han kan komme på fredag. Det betyr forhåpentligvis vann på kjøkkenet, endelig!!

Det blir endel strikking fra sofaen og jeg lover å dele etterhvert som prosjektene blir ferdig. Jeg har en tendens til å starte prosjekter og ikke gjøre den ferdig. Jeg strikker blant annet på en babyjakke som jeg begynte på for 4-5 år siden, er det mulig. Nå skal den bare monteres, også venter jeg med å sy på bånd til vi får vite kjønnet. Gleder meg skikkelig til det!!

Jeg hadde lyst til å dele en oppskrift med dere som er utrolig enkel å få til, men så god! Jeg fant inspirasjon til denne hos Camilla Pihl, men jeg gjorde bitte litt om på ingrediensene ut i fra det jeg hadde lyst på.

Smashed potatoes

Små poteter

Salt

Timian

Smør eller olivenolje

Kok potetene til de er møre og sil av vannet. Ha potetene over på et bakebrett med bakepapir og mos dem lett med en gaffel. Ha litt smør eller olivenolje over potetene, før du drysser på salt og timian. Stek på 220 grader i ca 10 minutter, til potetene er gyldne og crispy.

Jeg spiste potetene med laks og litt salat, jeg prøver å få i meg så mye sunt jeg kan de dagene kvalmen tillater det. Med små tallerkener blir alt så fint og delt også, haha, føler meg som en 5 åring!

Jeg håper du nyter sommerdagene der du er <3

21 kommentarer
    1. Det så godt ut! Du har ikke tenkt at det at du spiser så sunt de dagene fører til kvalme dagen derpå? (Fordi det ikke er så lettfordøyelig) 🙂 bare en tanke:-)

    2. Hos meg var den bare over over natta til uke 8 mener jeg å huske. Noe av det jeg husker var enkelt å få ned var banan og potetmos ( hver for seg heldigvis..)
      Håper det gir seg for deg nå og at du ellers bare nyter og koser deg mye 🙂

    3. Du er god som klarer å spise fisk, har vært av og på-kvalm, og her er det ikke mye som går ned, kun skive med ost! 🙈😂 Når skal dere ha UL? Vi venter også nr 1, og gleder oss veldig til å få greie på kjønnet om et par uker! 😄

    4. Tone: Jeg har hoppet på sjansen med en gang det gikk, men det har virkelig ikke vært mange ganger. En ting som hjelper er å få mat servert!! Vi skal ila de neste ukene 😀

    5. Hei, er det vill laks du spiser? Har bare hørt laks (fet fisk) ikke er bra pga tungmetaller osv…spesielt om man er gravid eller ammer… Men, hører jo så mye, alt er vel “farlig” 👌🏼☺️

    6. Jeg var kvalm/uggen store deler av svangerskapet. Kastet ikke opp så mye egentlig, men var bare i guffen form. Det kom og gikk litt fra dag til dag. Jeg var stort sett kvalm, men varierte mellom litt kvalm og veldig kvalm. Noen ganger måtte jeg tvinge meg selv til å spy, for etter jeg kastet opp så ble det mye bedre en liten stund. Jeg gikk og ventet på 12 uker.. da det liksom skal gå over, men var like kvalm. Så håpet jeg på 4 mnd, så 5 mnd. Så gikk det over, men det varte bare et par uker før det kom tilbake. Men det forsvant nesten helt da jeg var rundt 7 mnd. Da hadde jeg flere gode dager enn dårlig. Men da fikk jeg såklart andre plager 😉 Ikke meningen å skremme deg altså. Jeg hadde nok uflaks, for alle jeg kjenner har bare vært kvalme frem til uke 12 eller uke 16. Krysser fingrene for at du er ferdig med kvalmen snart 🙂

    7. Det så utrolig digg ut 😀 Bare husk at det kan være at dere må vente helt til fødselen med å få vite kjønn 🙂 Vi var på 5 ultralyder men de kunne ikke se kjønn på noen av de, ikke at det spilte noen rolle hvilket kjønn det var. Og nå i dag er jeg glad vi ikke fikk vite det, når vi skal ha nestemann så blir det nok å la være da og 🙂

    8. Så bra 🙂 Håper du holder deg sånn! Og ikke får tilbakefall. Man blir så utrolig redusert når man er uvel hele tiden.

    9. Formen min varierer veldig, i dag er en av mine dårligere dager, mens andre dager er bedre enn andre 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg