Skjønnhetssmoothie

Endelig frister smoothie igjen!! Vanligvis er det lite som frister mer i varmen enn en deilig, frisk smoothie. Jeg har vært en smoothiejente så lenge jeg kan huske, og oppskrifter er alltid poppis. Denne laget jeg på slump, men jeg har rekonstruert den slik at du kan prøve hjemme.

Processed with VSCO with a6 preset

2 dl kokosvann (eller vanlig vann, mandelmelk, cashewmelk)

2 dl skogsbær (jeg brukte solbær, nam!)

2-3 små biter banan

2 ss cottage cheese

5 kirsebær eller jordbær

 

Kan sløyfes:

En neve frisk eller frossen spinat (smakes ikke)

2 ss kollagen (les hvorfor jeg digger kollagen her)

Kjør alle ingrediensene i en blender og tilsett eventuelt mer vann. Jeg nyter helst denne på badehuset i bare trusen 😉

Processed with VSCO with a6 preset

14 kommentarer
    1. Denne må jeg prøve! 😋
      Jeg har nå kjøpt Myocollagen. På pakken står det en måleskje. Skrev mail til leverandøren om dette var det anbefalte dagsbehovet. Fikk svar tilbake at det stemte. Hva mener du om dette? Bruker du mer?

    2. Haha, jeg leste “bedehuset i bare trusen” og tenkte bare whaaat!! 😂 Ha en nydelig dag ❤️

    3. Hei skjønne! Nå var det lenge siden jeg hadde tittet innom og jeg ble så glad da jeg så at det endelig hadde gått veien for deg og Jonna og babydrømmen<3 Gratulerer så mye!
      Jeg så dokumentaren "Algen som kan drepe" nå nylig (anbefales på det sterkeste om du ikke har sett den), hvor forskere viser til en rekke fakta om at alger kan inneholde det sykdomsfremkallende stoffet BMAA. Tenker da på spirulina og chlorella som mange i dag tar som kosttilskudd. Har du vært borti dette og hva er dine tanker om det?
      Hadde vært superinteressant å høre din mening, men har full forståelse for at det kan bli litt for omfattende å svare grundig også altså 🙂

    4. Hei Helene Ragnhild. Jeg er selv i uke 24 og har vært litt avholdende med å lage smoothie da jeg er usikker på om frossene bær er trygge med tanke på bakterier. Dette er kjedelig for jeg elsker smoothie også er det jo en genial måte å få i seg litt ekstra grønt på. Har du peiling på om bærene må kokes for så å fryses dersom de skal brukes frossen eller mener du alle bær kjøpt i vanlig matbutikk skal være greie å bruke slik de er? Hva gjør du selv? Har også et spørsmål angående mat i utlandet (Hellas) da jeg skal dit om noen uker. Hva mener du er det tryggeste å bestille på restaurant? Eventuelt andre ferietips for gravide tas i mot med stor takk. Setter stor pris på svar og ønsker deg masse lykke til i den fine tiden du har foran deg.

    5. Linn: Tusen takk søte du! Akkurat nå er det ikke så spennende, men når kvalmen blir bedre kommer det. Har jo designet helt nytt kjøkken og jeg gleder meg helt vilt til å flytte inn og organisere det for så å vise 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg