Baby boho blanket og babyverden

Da jeg spurte dere om tips til fine babypledd var det så mange av dere som sendte meg både bilder og oppskrifter! *Verdens beste lesere* <3 Jeg må si at jeg falt helt for baby boho blanket fra ministrikk.no. Jeg ringte mamma og tror dere ikke hun hadde garnet jeg trengte hjemme? Teppe strikket jeg på tre dager, inkludert den siste dagen jeg kun satte på frynsene.

Teppe kan strikkes i både easy fra sandnes garn eller hexa fra du store alpakka. Jeg gikk for det siste, da dette ble mye mykere og mer eksklusivt. Jeg er helt forelsket i teppe og vurdere virkelig å firedoble oppskriften og lage et i voksen versjon. Som jeg gleder meg til å bruke dette teppe til lille L.

Mange har spurt om teppe er vanskelig å strikke og det synes jeg ikke. Jeg anser meg selv som nybegynner, og synes oppskriften var veldig lett å følge. De forteller deg hver eneste pinne hva du skal strikke.

I oppskriften står det at du skal klippe 15 cm til frynser, men jeg synes de ble for korte. I stedet klippet jeg 25 cm og det synes jeg ble perfekt <3

I morgen skal vi på ultralyd igjen, som jeg gleder meg! Ikke minst håper jeg sååå vi kan se kjønnet. Det blir så koselig å se lille L igjen sammen med Jonna <3

P.S. Nå kan du lese en oppdatering om meg på babyverden.no her 🙂

24 kommentarer
    1. Du er så fantastisk inspirerende å følge! Kunne du tenkte deg å lage et innlegg med hva du spiste før og under prøverør? Jeg skal igjennom det samme i november og kjenner jeg vil gjøre absolutt alt som er bra for kroppen slik at dette går vår vei. Klem! 🙂

    2. Masse lykke til!!<3 håper dere får vite kjønnet selvom det kanskje enda er litt tidlig 🙂 vi fikk vite det på oul i uke 20. Sååå koselig når man på en måte blir enda bedre kjent med babyen sin <3

    3. Marianne: Håper virkelig det siden så mange som har vært hos han vi skal til har fått vite. På vanlig apparat er det nok verre, men kommer an på hvordan baby ligger. Krysser fingrene i hvert fall <3

    4. Skal definitivt lage meg dette selv når jeg blir gravid! Er så koselig å følge historien din, gleder meg til fortsettelsen din med lille L <3
      Er også totalt nybegynner, strikket kun skjerf i rett og vrang rett ned. Og en lue for noen år siden, haha!

    5. SCHIL: Teooe er rett, vrang og kast, som faktisk bare er å surre garnet for så å “slippe” det ned neste pinne. Så enkelt med andre ord 😀

      Tusen takk, så koselig å høre <3

    6. Hei! Jeg tenkte å prøve meg på dette teppet, selv om jeg ikke er noen erfaren strikker.
      Jeg lurte på om du kunne forklare meg det som står i starten av oppskriften: “De 2 første og de 2 siste m inngår ikke i mønsteret og skal
      alltid strikkes slik…” Betyr det at man skal gjøre dette på hver pinne i tillegg til det som står i mønsteret?
      Masse lykke til på ultralyd i dag, venter spent på oppdatering 😀

    7. Du er helt rå med strikkepinnene! Teppet er DRITFINT<3 Synes det blei veldig fint med litt lenger frynser. Du har peiling! 😀 Lykke til idag! 🙂

    8. Nina: Du legger opp det som står, men de to første strikkes alltid på samme måte. Det vil si at selv om det står f eks pinne 10 skal være så så mange rette, skal likevel de to første maskene og de to siste strikkes som i oppskriften 🙂

    9. Hei 🙂 Jeg drister meg til å prøve meg på dette teppet, for ditt ble så fint. Men som fersking møtte jeg på trøbbel allerede på første maske: det står i oppskriften at man skal starte med en kantmaske. Men hva er egentlig en kantmaske? Ta første maske rett over på høyre pinne uten å strikke den, eller strikke den rett vanlig? Eller noe annet?

    10. Hei, satser på å legge igjen en kommentar her 😅 når du sier 3-4 dager, hvor mange timer strikket du da? 😀 Har bare mulighet til å strikke på kvelden, derfor jeg lurer 🙌🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg