Våre babynavn

En av de største valgene i livet til et par som venter barn eller for nybakte foreldre er navnet deres barn skal bære. Det er ganske stort og utrolig fint å tenke på. Det ligger et lite menneske i magen min som vi skal få gi et navn.

Som jeg har skrevet før har Jonna og jeg valgt ut navnene til våre barn for mange år siden. Vi har begge alltid gledet oss til å bli foreldre, og det var noe vi snakket om veldig tidlig. Selv etter så lang tid har navnene føltes riktig. Jeg er selvfølgelig åpen for at vi kan komme til å ombestemme oss, særlig når babyen er født og vi får se han eller henne. Kanskje føler vi at navnet ikke passer, rett og slett. Vi har delt det med venner og endel familie for lenge siden, men jeg er ikke sikker på når jeg kommer til å dele her på bloggen. Vi har jo lyst til å ha noe bare vi vet også, etter å ha delt så mye. Dessuten er det jo greit å vente til vi er 100% sikre. Vi har noen flere på listen også, men tror ikke disse vil bli brukt.

Jeg orker heller ikke å få så mange reaksjoner på navnene våre, det føler jeg at jeg har nok av allerede, hehe. Dette er jo vårt valg og det er tross alt noe vi har følt på veldig lenge. Hvem andre som har de samme navnene eller hva andre måtte mene er liksom ikke så viktig.

Til jul i fjor ga jeg mamma et kjede med bokstaven L på. Mammaen min heter Lena, men kjedet hadde en dobbel betydning. Mange av dere har jo fått med dere at vi kaller babyen for lille L, fordi begge navnene vi elsker starter på L. Jeg har det samme smykket i armbånd, noe som har vært en fin påminnelse om den lille som skal komme. En slik visualisering gjorde det i hvert fall lettere for meg å holde troen på at forsøket skulle gå bra <3

I dag skal vi på ultralyd, og får vi vite kjønnet blir jo navnvalget enda mer virkelig! Etter timen skal vi ut og spise lunsj og bare kose oss, kanskje shoppe litt til lille L <3

Ha en fin onsdag fine du <3

26 kommentarer

Siste innlegg