Gravidoppdatering uke 16 (15+6)

Som tiden flyr altså!! Nå er jeg allerede i uke 16 og det er på høy tid å komme med en ny gravidoppdatering. Jeg er jo allerede i uke 16, nå synes jeg på en måte at ting kan roe seg litt, hehe. Da jeg først ble gravid gledet jeg meg til uke 8 der vi skulle på ultralyd, til uke 12 siden det er den “magiske” grensen og til ultralyd i uke 14. Men nå er det bare så koselig å være gravid at jeg ikke vil at det skal gå så fort!

Hvor langt er jeg på vei: Jeg er i 16. svangerskapsuke, men 15+6 i dag. Det vil si at jeg er 16 fullgåtte uker, og i uke 17 i morgen!

Kjønn: Vi vet, men velger å holde på dette litt til <3

Vektoppgang: 2,6 kg opp! Jonna kaller meg tjukken, haha, bare vent og se tenker jeg! Han vet ikke hva som venter ham, hehe.

Babyen er så stor som: En avokado – tenk det!

Kontroll: Jeg var hos verdens nydeligste jordmor i dag på helsestasjonen. Hun var så søt, nesten synd jeg ikke skal følges opp der, men på ABC frem til fødsel. Vi hadde så masse å skravle om, ernæring, amming, naturlig fødsel, min helse, jobb osv. Også fikk jeg høre hjertelyden til lille igjen!! Først måtte jeg gå og tisse fordi jeg hadde for full blære, hehe. Men etter det fant hun den med en gang, like magisk hver gang.

Symptomer: Det virker som om kvalmen endelig har gitt seg, i hvert fall det verste. Jeg har ikke tatt medisiner på noen dager nå og det har gått bra, så jeg krysser fingrene for at det fortsetter sånn. Sååå deilig!! Jeg er bare så takknemlig for å orke ordentlig mat igjen! Det er helt klart best for meg og for lille i magen.

Puppene er mindre ømme enn før, men fortsatt litt. Jeg har kjøpt meg amme BH’er slik at jeg kan bruke dem også etter fødsel, og ingen av dem har spiler. Min venninne som er naprapat anbefalte også dette. Jeg putter noen innlegg i slik at det ikke skal se ut som jeg fryser hele tiden, haha 😉

Jeg har opplevd litt halsbrann til tider, men ikke så ille som da jeg kastet mye opp. Jeg synes at eplecidereddik i vann hjelper godt på det. For å holde magen i gang drikker jeg vann med noen ss chiafrø i.

Cravings: Nå som kvalmen er bedre er det mye mer mat jeg kan spise!

 Fiskepinner, brunost, rundstykker, iskaffe med havremelk og . En annen ting jeg har lyst på er kikertlefser, det må jeg lage snart!! Litt pussig at jeg har lyst på akkurat torsk og brunost, to svært gode kilder til jod. Jod er et næringsstoff som er viktig for gravide, men som mange mangler. Kanskje det er kroppen som sier ifra? Jeg har for såvidt tatt tilskudd, så tror ikke jeg mangler, men likevel.

Aversjoner: Jeg har nesten ikke lyst på noe fet mat, ikke nøtter, ikke avokado, ikke noe særlig sjokolade…varm kaffe frister heller ikke. Nå har jeg likevel drukket en kopp i ny og ne, og det smaker liksom greit, men ikke som før. Da var jo kaffe livet, haha. Heldigvis frister iskaffe så jeg drikker det nesten hver dag.

Humør: Jeg er glad og lykkelig! Og jeg føler meg endelig som meg selv igjen, hallo pågangsmot og jobbiver, og ikke minst; treningslyst <3 Jeg er så klar for en ny høst med masse spennende!!

Innkjøp: Herregud, alt for mye! Jeg gikk litt crazy etter at vi fikk vite kjønnet på lille, men nå skal jeg ta en pause på klær. Vet jo at vi kommer til å få endel gaver også, så jeg har fått litt pes fra venninner og familie som sier jeg ikke skal kjøpe alt, hehe. Jeg lar meg selv likevel kose meg til det fulle med dette, for det er noe jeg har gledet meg til så lenge jeg kan huske. Det synes jeg vi skal unne oss jenter <3

Nå planlegges også endel større kjøp, gleder meg til å vise dere!

Det var det for denne gang, nå skal vi stikke i bursdagsselskap. Å, som jeg koser meg med å være gravid! Som så mange skriver til meg; nyt! Og det skal jeg LOVE av jeg gjør nå. Takk forresten for så utrolig mange fine kommentarer på forrige innlegg om fødsel, dere er helt utrolige!! Stor klem <3

39 kommentarer
    1. Hei, så gøy å følge deg på ferden! Nå som du er tilbake med treningen – har du lyst til å dele litt hva du trener? Lurer også på hvor du kjøper treningstightser, jeg er selv gravid (noen uker foran deg bare) og sliter med å finne tightser som ikke strammer så fælt..
      Lykke til videre!

    2. Jeg ligger nøyaktig tre uker etter deg, og på torsdag skal vi også til Lundring:D Gleder oss så mye!!<3

    3. Koffer står det 15 uker (16+6) på det øverste bilde, og uke 16 (15+6) på det andre? Må jo i såfall være motsatt 🙊

    4. Hei:) så koselig innlegg! Jeg lurer litt på om du har noen tips du har lest deg opp på i forbindelse med hund sammen med baby? Hvordan man skal gå frem for at første møte blir bra osv:) tror du at dere skal ha hundene sammen med dere de første dagene dere er hjemme med babyen for eksempel?

    5. Så fint innlegg! Og så godt å høre at kvalmen er på bedringens vei 😊 gleder meg til neste ukesoppdatering!

    6. Så koselig å lese din gravidoppdatering <3 var selv hos jordmor i dag, og fikk høre hjertelyden på lille <3 er (15+1) og vi må vente til midten av september for å få vite kjønnet (tiden går for sakte *ler*) men blir spennende å se hva det blir. For magefølelsen sier gutt med tanke på at vi har en gutt fra før, og jeg ikke har noen plager eller symptomer denne gangen heller! Litt skummelt å ikke ha det.. Men litt mage har jeg da fått <3 ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet <3

    7. Det er så koselig å lese bloggen din, jeg gleder meg så på deres vegne 😊 Jeg har et spørsmål også, den jakken på bildet er så fin, husker du hvilke merke det er/ hvor den er kjøpt? 😊

    8. Så fin du er <3 gleder meg til du deler kjønnet, hadd en følelse på gutt i starten, men nå er jeg litt usikker. Uansett, bli gøy å høre 🙂 hilsen fast snapchat følger 🙂

    9. Ikke hør på alle som sier at du ikke skal kjøpe mere klær og ting, omg bare kjøp så mye du vil det er jo så gøy! Har en på to år og en på 4mnd og gjett hva!det kommer tider når man leter og leter og må kjøpe det som er praktisk 😁

    10. Hei, Takk for alt du deler! Jeg er som deg førstegangs gravid (15+6), og opplever heldigvis også at formen nå er langt bedre med mindre kvalme og trøtthet. Jeg har alltid trent mye, og vil gjerne fortsette med det så lenge jeg kan, men er i tvil om hvor mye og hvor intenst det bør være. Hadde satt veldig pris på om du ville skrive litt om hva du gjør når det kommer til trening, fordelingen styrke/kondisjon, varighet og intensitet…særlige øvelser… Klem 🙂

    11. Koselig med gravidoppdatering 😊 En graviditet går ganske fort 😊
      Savner den spenningen det var å være gravid.
      Prøver å overtale samboer til nr 2. 😅
      Nyt tiden 😊

    12. Hyggelig å lese, ønsker deg alt godt framover! Jeg har et spørsmål om kaffe, som du sikkert vil ha noe klokt å si om! Lurte på hva som er dine tanker om det å drikke mye kaffe. Jeg oppdaget nemlig her en dag jeg ikke drakk kaffe at jeg fikk hodepine utpå kvelden. Det var en lang og slitsom dag, så hodepinen skyldtes ikke nødvendigvis bare det manglende kaffeinntaket,men det var jo en litt rar tilfeldighet. Jeg har på en måte gått rundt og trodd at jeg ikke var avhengig av koffein, men innså plutselig at jeg nok har drukket kaffe hver eneste dag i flere år. Synes på en måte ikke det gjør så mye, og det begrenser seg litt selv (har bare lyst på det om morgenen) men samtidig så er det kanskje ikke så bra?! Hva tror du?

    13. Hei Helene!
      Så koselig og gøy å høre at alt går bra! 😊
      Mener å ha lest en plass at du skrev at du drakk kombucha?
      Jeg er 26 uker på vei og har ikke turt å drikke kombucha under graviditeten selv om jeg drakk mye før. Men savner det sånn! Har du noe peiling på om det er greit for meg å drikke det, selv om jeg ikke har drukket noe under graviditeten?

    14. Casall Seamless anbefales virkelig! Den er helt fantastisk, går over magen og strammer ikke i det hele tatt 🙂

    15. Kan vi få se mer av magen din? Det er så nydelig med gravidmager! Ser at det virkelig har skjedd noe der 😀

    16. Carina: Er ikke sikker på om jeg kommer til å legge ut bilder uten klær, må kjenne litt på det. En ting er en snap i speilet på badet, men ikke sånn i høyopplastning. Men kommer jo bilder der den synes mer, for er virkelig en bump nå! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg