Første kjøp til rommet hennes

Sponset produkt

Siden vi har et kombinert kontor og barnerom blir det en liten stund før barnerommet er ferdig. Nå har vi to kontorpulter, men noen måneder før hun kommer skal vi hive ut den ene. Lille skal jo ligge på rommet vårt, men jeg har så lyst til å innrede barnerom og ha mest mulig klart. Når hun kommer vil jeg bruke energien på henne, ikke å henge opp hyller osv. Eller lettere sagt mase om at Jonna skal gjøre det, jeg er nemlig ikke så handy selv. Jeg klarer å skru opp en ikea hylle, men å borre i veggen osv lar jeg han gjøre.

En ting jeg likevel ville få på plass så fort som mulig var et sted jeg kunne henge opp noen av de fine klærne hennes. Kjoler og de fineste plaggene har nå fått plass på verdens fineste klesstativ. Jeg har lett rundt i alle butikker for å finne det rette, og endelig fant jeg det fra Alice and fox. Jeg ville ha et stativ som var veldig enkelt og moderne, og dette er i mine øyne helt perfekt!

Å omringe meg med babyklær, små sko og bamser minner meg på at hun snart skal komme. Selv om det er noen måneder til termin raser jo tiden forbi. Når jeg sitter og jobber på kontoret minner tingene hennes meg om hvorfor jeg gjør det, altså jobber så mye. Det tar meg til visjonen min, den jeg har skapt meg, som driver meg til å ta gode valg for meg selv om min familie hver dag.

Det er langt fra alle dager jeg får gjort alt jeg har på lista, det er faktisk de fleste, men jeg gjør det jeg kan og det er nok.

Å bli mamma handler ikke om å være perfekt, men å gjøre så godt du kan nemlig <3

Klesstativet finner du her, faktisk på salg!

Denne lille kjolen strikket min farmor til meg da jeg var baby, og nå skal lille få arve den. Å, som jeg gleder meg til å treffe henne og bli kjent med det lille mirakelet vårt <3

Når begynte du å innrede barnerommet?

33 kommentarer
    1. Å s mye fint du har til lille 💕 Er så gøy å innrede barnerom. Kos deg med det i graviditeten. Er så fint å gjøre klart og stelle med noe når man venter. Jeg gjorde også klart rundt uke 20-25 Ca synes det var så koselig. Glad jeg gjorde det før ho kom selv om ikke vi har brukte det mye enda, men er godt å ha ting på plass når vi en dag skal begynne å bruke det. Kos deg masse i ventetiden videre. Synes det er veldig gøy å følge deg. Mange klemmer fra malene

    2. Malene: Tusen takk <3 har klart å roe meg veldig på shoppingen, i starten var jeg litt gal, hehe 🙂 koser meg veldig med det og har satt opp vugge i stuen blant annet, selv om Jonna synes den er i veien når det er så lenge igjen. Jeg blir så glad av å se den <3
      Tusen takk og stor klem til deg også <3

    3. So mykje fint du har kjøpt til din vesle hjerteprinsesse😍. Ynskjer deg masse lykke til med forberedelsene til ho kjem til verden, og lykke til med det nye kurset som du skal ha😘

    4. Jeg lurte på hva forholdet ditt er til melkeprodukter nå? Spiser du ost, yoghurt osv, eller holder du deg unna det? 🙂 Hva tenker du om generelt melkeprodukter? 🙂

    5. Lett å gå bananas i pene barneklær! 🙂 Det aller beste tipset jeg fikk da mine var små, var å ønske seg litt større klær.. for de vokser så fort. Og man trenger ikke så mye. Å kle på seg er jo noe som stort sett ikke er gøy for de små, så man ender ofte opp med å bruke et par favoritter om igjen og om igjen. Ullbody som er enkel å tre over hode, samt ullstilongs som ikke har for stram strikk i livet. Små sko er søte og nusselige, men er ikke mange sekunder på bena før de detter av. Eller er korthåret saueskinn fra Nøstebarn en soleklar favoritt og har fulgt barna i mange år. En av mine nieser på 14 hadde sitt med seg i sommer da hun var på Oslo-besøk.. elsker å ha det i sengen sin enda. Barnerommet… det ble vel ikke pusset opp før nummer 2 var på vei hehe.. han ble værende inne hos oss han. Det var det aller hyggeligste og kjente tryggest ut for oss. 🙂

    6. Så nydelig!❤️ Ser ut som du har veldig mye fine klær til prinsessen allerede! Vil anbefale å ha mest praktisk tøy helt i starten, er helt pyton å kle på og av en nyfødt upraktiske og stive plagg! Her brukte vi nesten bare omslagsbody og bukse med fot fra h&m de første to månedene.
      Her er jenta vår 13 måneder og vi har fortsatt ikke eget rom til henne. Skulle veldig gjerne flyttet henne over på eget rom, og da jeg gikk gravid var jeg litt trist innimellom for at jeg ikke hadde et barnerom å gjøre i stand. Har gått veldig fint å ha henne hos oss altså, men nå våkner hun så lett da vi kommer inn for å legge oss så hadde vært fint om hun kunne få eget rom lille snuppa! Men tar tid å bygge dessverre.

    7. Så mye fint <3 snuppa her er straks 11 mnd og har fortsatt ikke ordna rommet hennes, haha. Ho sover på rommet vårt enda. Er så stress å fly fram og tilbake når ho fortsatt våkner på natten. Men blir stas å fikse og innrede når det er behov for det da <3

    8. Så søte babyklær 😊
      Vi begynte å innrede barnerommet da hun var 2 år og 10 mnd. Da hun var 2 år og 11 mnd flyttet hun inn på rommet og det var stor stas for henne, så stolt 😊 Vi synes det var koselig å ha henne i sprinkelsenga på vårt rom lenge, men alt til sin tid 😉

    9. Alt ble gjort de siste to ukene før termin. Malte, dro på IKEA og bygde skap. Anbefales ikke! Kroppen fungerte mens jeg holdt på, men bekken og rygg skrek av smerte etterpå. Lurt av deg å gjøre ting allerede nå 🙂

    10. Så nydelige klær og for en skjønn kjole ❤ Ekstra stas når slikt går i arv.
      Jeg startet tidlig med å ordne i stand til min lille skatt og jeg husker så godt da jeg var i butikken første gang for å kjøpe inn bleier i str 1. Jeg følte meg som verdens heldigste 💙
      Et av mine beste tips om man ønsker å høre, er å kjøpe inn klær i små str. Jeg hadde klær i skapet i både str 50 – 56 – 62 og 68 og er så glad for at jeg ikke hørte på alle som sa at man ikke trenger de aller minste str. Faktisk brukt vi str 50 og 56 lenge. Og får man klær i gave er det stort sett alltid i str 62 og oppover. Omslagsbody og bukse med fot (sokker faller som oftes bare av) var mine beste kjøp og jeg brukte det til lille helt frem til han ble for stor for slike klær😉 Sko brukte han ikke før han lærte å gå da han var litt over 1 år, så de jeg hadde kjøpt inne ble aldri brukt. Det var min erfaring – håper de kan være til nytte ❤ Ønsker deg masse lykke til 🌼 Gode klemmer fra Lena

    11. ÅÅÅÅ, det er så koselig å se gleden din<3 En superfin tid og bare kunne kose seg med akkurat dette!! Og når lille kommer er det godt å ha kontroll på alt rundt og bare kunne være i den fine kaotiske lykkeboblen med sin lille:-):-) Jeg var så glad for at jeg gjorde alt jeg kunne på forhånd husker jeg! Mest fordi jeg hadde så sinnsykt glede av det jeg også:-)

    12. Theap: Så koselig å høre <3 jeg er virkelig sååå glad om dagen, og det er koselig at det synes. Klarer ikke gå tilbake i arkivet og lese for et år siden, men glad jeg delte det også <3

    13. Marie: Den grå er en gaveeske fra newbie som jeg fikk av min venninne Tilly, og den andre fikk jeg for sikkert ti år siden av mamma. Fant den frem da vi fant ut at det var en jente i magen <3

    14. Lena: Tusen takk! Min farmor gikk bort for mange år siden, og det er ekstra fint at mamma har tatt vare på denne kjolen da <3
      Har skjønt at det er greit å ha litt av alle størrelser, også kan jeg heller ta meg en tur med vognen på senteret og handle inn mer om vi trenger en bestemt. For rådene spriker i alle retninger. Jeg er så glad for at jeg fikk dette rådet, for hadde ikke vært noe koselig å sitte uten klær om hun skal bruke str 50. Ikke har jeg lyst til å måtte vaske bodyer hver dag fordi jeg ikke har flere, haha <3

    15. Måtte bare signere på kommentaren til May oppi her. Det skinnet fra nøstebarn kan (nesten) ikke vår snuppe på snart 9 år sove uten enda. 😀 Lite ante jeg da jeg kjøpte det.

    16. Utrolig fint! Hvor har du funnet de skjønne små kleshengerene? Synes ofte de selger bare 1-3 i pakkene… kos deg med nestingen og forberedelsene. Det er såå koselig!

    17. Så mye fint! 🙂
      Kommer dere til å følge barnevaksinasjonsprogrammet? Hva tenker du om at veldig mange som deler ditt syn på kosthold er motstandere av vaksiner?

    18. Vi måtte male og legge nytt gulv på barnerommet, så det begynte vi med 4-5 måneder før termin. Nå har vi det meste på plass,8 uker før termin. Har noen klær igjen å vaske og så må vi re opp senga, ordne til stelleplassen og pakke fødebagen snart :O

    19. Jeg er nesten like langt som deg, og jeg har ikke kjøpt noe som helst. Hehe. Jeg tok litt av når jeg gikk gravid med mitt første barn, og fikk ikke brukt alt engang. Så denne gangen venter vi 😉 selvom det selvfølgelig er fryktelig vanskelig ! Men så er det jo ganske lenge igjen enda også 😉

    20. Maja: Virker som om det er ganske vanlig ja, da har du jo allerede gjort det en gang og har mye du kan bruke igjen. Tipper jeg blir helt lik om jeg er så heldig å få flere barn en dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg