Granola med smak av salt karamell

Dette er en av mine favorittoppskrifter, og i dag passer det meg perfekt å bake! Jeg hører av værmeldingen at det ikke bare er her det bøtter ned og er mørkt og grått ute?

Nå som kefirskål er favorittfrokosten må jeg ha noen skjeer med hjemmelaget granola på, det bringer virkelig frokosten til nye høyder. Jeg er så opptatt av at vi skal kose oss hver dag, og da tenker jeg ikke på at vi skal spise sukker, men at vi skal sette pris på de små tingene. Tenne lys, nyte en god kopp kaffe og spise god mat som også gjør godt for kroppen. Ja, det er mulig!

En RIKTIG sammensatt frokost er faktisk utrolig viktig hvis du har en kropp som ligger litt på underskudd. Dette vil nemlig støtte hormoner som gir deg mer energi til riktig tid i døgnet! Er ikke kroppen spennende??

Hva du bør og ikke bør spise til frokost skal jeg lære bort på foredraget mitt på onsdag, har du fått meldt deg på? Det er gratis og du kan se det fra din stue! Her kan du melde deg på 🙂

I dag blir det en liten reprise av denne herligheten!!

GRANOLA MED SMAK AV SALT KARAMELL

6 dl kokosmasse (revet kokos)

5 dl malte mandler (kjøp ferdig eller mal selv)

3 dl frø (jeg tok 1 dl linfrø, 1 dl solsikke og 1 dl sesam)

1/2 ts salt

2 ts kanel

1 dl fibersirup, sukrin gold (du kan bruke honning eller lønesirup, men da blir den ikke sukkerfri)

1 dl vann

4 ss smør

Bland alle de tørre ingrediensene rett i en langpanne.

Ha over fibersirup og vann og rør så godt du kan.

Dert smør utover og sett pannen inn i ovnen på 160 grader.

Etter 5 minutter kan du ta ut pannen og røre ut smøret.

Stek granolaen til den blir gyllen, mens du rører hvert kvarter. Min stod inne i ca 45 min, men pass på, ovner er ulike!

Jeg strør noen ss av denne på cottage cheese eller kefir, på smoothie, rå rå sjokolademousse eller så tar jeg en bit rett fra boksen. Nam <3

29 kommentarer

Siste innlegg