Den gravide og ammende sin bestevenn

Inneholder sponset produkt

Ikke lenge etter at jeg ble gravid begynte jeg å sove dårligere. Det ble plutselig ingen stilling som fungerte og jeg fikk et akutt behov for å ha noe mellom knærne. Jeg fikk også en liten kul ganske raskt, og fant ut at jeg måtte løse soveproblemene først som sist.

Jeg får jo så mange gode tips av dere, og et som gikk igjen var gravid- og ammeputen bbhugme. Jeg ringte kiropraktorparet jeg jobbet med før, Kim og Therese, og de hadde samme anbefaling. Når de anbefaler neo vet jeg at det er bra!

bbhug med er utviklet av 3 norske kiropraktorer som ville hjelpe gravide til lettere svangerskap og ikke minst støtte dem gjennom amming. Hele 9 av 10 gravide har smerter i rygg og bekken, og mange opplever at disse plagene fortsetter etter svangerskapet.

Puten er så myk og god, og jeg elsker å sove med den. Jonna er herved byttet ut, haha <3

Her kan du se mine erfaringer med puten:

Putens trekk er sertifisert OEKO-TEX, silikonringene som er låsningsmekanismen er BPA frie og putens innhold er sertifisert for bruk til baby. Jeg har hørt at mange babyer elsker å bite på ringene <3

Du kan bruke puten:

  • Som støtte i sengen når du ligger
  • Som støtte i sofaen når du ligger eller sitter
  • Som babynest
  • Som underlag til babyen når du ammer, dette gir deg mindre belastning på nakke og skuldre
  • Som støtte under og etter fødsel

Jeg er så glad jeg gikk for akkurat denne puten og liker særlig godt at den følger meg hele graviditeten og i årene etter!

Her kan du kjøpe puten!

Har du en bbhugme? Del gjerne dine erfaringer med meg og de andre jentene her <3

20 kommentarer
    1. Denne ønsker jeg meg! Jeg har allerede mer urolig søvn og er bare i uke syv.
      Bruker du noe annet kosttilskudd enn omega 3 og folat under graviditeten? Jeg blir forvirret av info jeg leser rundt dette. Både om bruk av kollagen anbefales, og om man bør ta et multivitamin-tilskudd eller ikke. Har du noen tanker om dette?
      Takk for informativ blogg 🙂
      Karoline

    2. Jeg sov både på mage å alle andre mulige stillinger om natten helt frem til fødselen , eneste plagen jeg hadde var ekstrem svangerskaps kvalme.
      Jeg hadde 2 myke ammeputer noe som jeg angret veldig på når jeg kom hjem fra sykehuset, de var ikke gode å bruke til amming, så samboeren min kjørte rett til babycare når vi var kommet hjem for han ville virkelig at vi skulle få til denne ammingen , så han kom hjem med cozy fix ammepute noe som jeg ikke angrer ett sekund på, bestevenninnen min fikk låne den når hun kom hjem fra sykehuset for hun likte heller ikke de myke ammeputene da vi begge følte at babyen forsvant mellom puten å magen vårs. Så jeg selv vil anbefale cozy fix ammepute til amming 🙂

    3. Jeg syns den der er bedre som gravidpute enn ammepute. Den funket ikke som ammepute her. Vil heller anbefale cozyfix, den er helt gull og har virkelig vært en redning for ammingen her:)

    4. Elsket min under graviditeten! Fast partner i senga for å støtte mage og bekken 🙂 nå er lillegutt 8 mnd og jeg har den fortsatt i senga noen netter om ryggen er sliten. Brukte den ikke som ammepute, jeg likte best å amme liggende så gjorde stort sett det. Men definitivt et av mine beste gravid-kjøp!

    5. Jeg har ammet maaange timer med denne rundt livet! Brukte den fra gutten min var nyfødt til han var cirka et halvt år, da syns jeg det var like greit uten. Et tips er å legge den enden av puta der babyens hode ligger oppå armlenet på sofaen eller en ekstra pute, da kom hodet i hvert fall i riktig nivå med brystet for oss. Og knyt den stramt, hvis ikke forsvinner babyen litt ned mellom deg og puta 😉

    6. Den kan også knytes sammen og brukes som en doughnut slik at man kan ligge på «magen» og få massasje fra samboer :))

    7. Jeg elsker min BBHugme! Hadde heller ikke klart meg uten da jeg tidlig begynte med bekken og ryggplager grunnet en tidligere skade i ryggen. Et tips er, hvis man ligger på ryggen, å legge puta som en pølse fra den ene siden, under rumpa og rundt til den andre siden. Legg rumpa litt oppå puta og ryggen får avlastning og en bedre hvilestilling. Lykke til videre i svangerskapet😊

    8. Storebror bruker den til å ligge på og se på tv eller kos i sofaen.. genial til å amme lillebror mens storebror ligger på den og koser.. som støtte i ryggen til alle familiemedlemmer <3

    9. Den fungerte ikke som amnepute for meg. Kanskje jeg bare ikke hadde rett teknikk.. men den er god å bruke i senga på natten, om babyen kun faller til ro på brystet ditt. Da gir den god støtte til nakken og armene dinr. Føler meg veldig trygg på natta når jeg har den “rundt” oss. Var så redd for at babyen skulle skli til siden om ikke armene mine var høye nok. Puten hjalp veldig der 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg