Gjør det enkelt!!

God morgen og god mandag!

Jeg er tidlig oppe for å ta fatt på dagens arbeidsoppgaver. Jeg skal på et veldig spennende møte i dag, som jeg har gledet meg masse til! I tillegg skal jeg intervjues til et blad som kommer ut før jul, svare på mange mailer og gjøre masse ærender.

Jeg elsker mandager jeg, blanke ark, rutiner og gode vaner. Men alltid plass til kos da 😉

Nå som samboer er hjemme igjen fra reise er det på tide å få igjen gode vaner i matveien. Vi kan være litt slappe på middager, men jeg er veldig opptatt av at vi skal spise middag sammen hver dag når vi får barn. Det som er så fint er at det kan gjøres uhyre enkelt og likevel være både sunt og godt!

Du trenger ikke briljere, med noen få enkle triks, gode råvarer og litt planlegging kommer du langt.

Dette er noe vi ofte lager! Laks bakt i ovnen med sitron. Den setter masse smak og det tar vel 10 sekunder å legge de på fisken. Så har jeg dampet brokkolien i stedet for å koke den. Det gjør jeg ved å ha bare litt vann i en kjele og koke opp. Når det koker har jeg i brokkoli og setter på lokket og lar det stå i ca 4 minutter. Brokkolien blir ikke overkokt med sterkt grønn med akkurat passe tyggemotstand.

Kokte poteter blir magisk med litt smør og havsalt! En fast og fin tomat gir litt rått og godt ved siden av. Dette laget jeg på 1-2-3, det er billig og veldig godt! Sett frem smør og ha det på potet og brokkoli, eller bruk en klatt rømme 😉

Som gravid ble jeg alt for mett av dette og klarte ikke spise opp potetene, det er litt fullt inni her, hehe 😀

Jeg har spist mer karbohydrater og litt mindre fett siden jeg ble gravid, det føles best for meg. Jeg lytter til kroppen, men råvarene jeg velger er de samme, jeg bare endrer mengdene! Fortsatt ingen lettprodukter her 😉

Ha en nydelig mandag fine deg, ønsker deg kun det beste! Lag deg en god dag <3

12 kommentarer
    1. Dette så ut som en deilig hverdagsmiddag! Bruker du frossen fisk? Og på hvilken temperatur og omtrent hvor lenge steker du den?

    2. Kjære deg! Tusen takk for at du deler alt du gjør om ting som er vanskelig. Jeg har endelig turt å komme ut av “fertilitets-skapet” selv. Fortalt til familie og venner og på jobben. Og jeg har kun fått positive tilbakemeldinger. Så nå tenkte jeg også å begynne å skrive litt på bloggen iblant, fordi det du deler og normaliserer rundt dette ER SÅ VIKTIG!!! Flere burde dele…så da tar jeg ihvertfall steget. Tusen takk, søte du! :-*

    3. Dette har jeg laget tidligere, lærte av en pasient en gang. Jeg hadde i tillegg til sitron, hakket hvitløk over fisken. Kjempe godt! Og fisken blir så saftig.

    4. Takk for tips!
      Har du forslag/vise forslag til flere retter vi kan ha kraft i? Jeg hater småsuppe hvor smaken av kraft blir så tydlig, men liker suppene du har anbefalt !
      Et tips til fremtidig innlegg hvertfall <3

    5. Camilla: Tusen takk for at du skriver til meg <3 dette burde ikke være skambelagt! I går møtte jeg en dame med hele ni prøverørsforsøk bak seg, med en liten jente i magen! Der stod vi og tittet på samme vogn 😀 gi aldri opp <3

    6. Dette så så godt ut at jeg måtte lage dette tidligere denne uken! Jeg er hverken glad i fisk eller å lage mat, men denne ble en suksess. Ja takk til flere slike enkle og sunne middagstips😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg