Takknemlig

Det går bare mer og mer opp for meg her jeg sitter! Når jeg kjenner de små sparkene og magen stadig blir større <3

Jeg skal bli mamma <3

For deg som har fulgt denne bloggen, eller tatt en titt bakover så vet dere kanskje hvor stort dette er. Mitt aller største ønske så lenge jeg kan huske var å få lov til å ha denne rollen en dag. Og plutselig var jeg hun som kanskje ikke skulle få oppleve det. Månedene gikk og ingenting skjedde. Selv med piller, sprøyter og flere timer hos gynekologen enn jeg tørr regne på skjedde det ingenting.

Jeg fikk de skumle tankene, om at dette kanskje aldri ville gå!

Nå er hun altså på vei. En liten jente som bare er vår, halvparten meg, halvparten deg <3

I går var jeg på et kjempe spennende, og morsomt møte som jeg gleder meg til å fortelle mer om. Det jeg kan si er at alt av utstyr til den lille prinsessen nå er på plass. Jeg er så takknemlig, jeg vet ikke hvor jeg skal starte.

Før møtet tittet jeg rundt på barnas hus og der støtte jeg på en dame som så på samme barnevogn som meg. Vi kom jo raskt i prat, hun hadde termin en måned etter meg og vi venter begge jenter. Men så sa hun det, hun var blitt gravid på det 9. prøverørsforsøket…det 9.!!

For en inspirasjon sier jeg bare, en solskinnshistorie! Hvis du leser dette og du ikke var så heldig som oss, at det har klaffet for deg og dere, gi aldri opp <3

Leandervuggen jeg kjøpte på finn for noen måneder siden er endelig på plass i stuen. Under ligger lille Kokos og aner fred og ingen fare. Aner ikke hvorfor han ser så sint ut i ansiktet sitt stakkars, haha <3

Jeg vasket forresten trekket i maskinen og tok det på igjen, etter litt googling fikk jeg det både av og på 😉

Jeg gleder meg sååå til februar nå, og absolutt alt som kommer før også! Akkurat nå er det veldig godt å ha henne inni meg, trygt og varmt <3

27 kommentarer
    1. Holder på med nesespray på 12. dagen nå og håper virkelig ikke vi må ha 9 runder med dette.. huff. Forferdelig å tenke på at noen har opplevd den enorme skuffelsen og alt som hører med, hele 8 ganger. Jeg må jo tenke at dette skal gå på første for oss. Men vanskelig når man hører alle historiene med par som har uendelig antall forsøk bak seg. 💔 Begynner å bli livredd for at dette ikke skal gå.

    2. Så utrolig koselige bilder! Har et spørsmål til deg; hvilken grønn te bruker du når du lager jun te? 🙂

    3. Min mann måtte gjennom ivf på når jeg ble gravid med vår sønn på 3 år nå og jeg ble gravid på siste forsøk altså nr 3 siden vi fikk gjort dette gjennom det offentlige. Nå er jeg gravid med nr 2 på vei med termin 5 desember og dette skjedde på den vanlige måten. Her er det mye spark og vi venter en liten jente også. Jeg vet hvordan er det å gå igjennom ivf og jeg husker at det var veldig stressende i perioder og spent på hvordan det skulle gå etter hvert forsøk. Jeg har som råd til dere som går igjennom, ikke stress men ta det rolig og ikke tenk for mye. Veldig fin blogg og du har så fine bilder, Helene.

    4. I juni tok jeg steget og sluttet på ppiller pga denne flotte bloggen om PCOS og kosthold, informasjonen om at det ikke er synonymt med ppiller slutt å bli gravid var det jeg trengte. Desverre SA vi nå i uke 11, som er utrolig trist og stor påkjenning på kroppen, men håper det klaffer neste gang.
      Unner deg og din tøffe kjæreste så innmari dette kjærlighetsbarnet som er på vei <3 gleder meg til å følge videre!

    5. Tusen takk, Helene. Jeg kommenterer nå anonymt for å skåne meg og mannen min, men en fast leser er jeg. Vi har ikke vært igjennom prøverør eller lignende, men jeg sluttet på p-piller for 9 måneder siden og etter dette har vi prøvd å få barn uten å lykkes med det. Vi er begge to bekymret og veldig triste da barnedrømmen er sterk hos oss begge to. Vi er realativt unge da vi bare er 21 år, men for oss har ikke det noe å si. Burde vi dra å undersøke oss? Eller burde vi vente til det har gått ett år fra jeg sluttet på p-piller? Det merkelige er at jeg gikk kun 1måned på pillen da jeg reagerte veldig merkelig på dem. Åhh, dette er så frustrerende å vondt.! Men tusen takk for ord som kom i rett tid, tusen takk!👏🏽

    6. Det er så godt å lese at det kan gå bra på første forsøket ❤️ Vi har vore gjennom to ICSI-behandlingar. Vart gravid på første forsøk også, men mista dessverre (i uke 10, men det viste seg at det ikkje hadde utvikla seg noko). Det følest ganske nådelaust når ein har prøvd i fleire år, for så å kjenne på gleda over å sjå positiv test, før ein deretter må heilt ned i kjellaren og litt lenger når det ikkje går likevel. No gjekk det heldigvis langt betre på andre forsøket, og eg er ganske nøyaktig like langt som deg. Sparkinga er heilt herleg, og februar blir om muleg enda betre ❤️

    7. Første forsøk: Det håper ikke jeg heller, ikke ta utgangspunkt i det!! For mange holder det med 1-2 <3 la følelsene komme men tenk på de som bølger, de er bare følelser. Å kjenne på de gjør de mindre farlige opplevde jeg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg