Et sjokoladetriks

De siste uken har jeg hatt så fryktelig lyst på sjokolade, og da har jeg også spist litt av det, eller mye. Jeg har likevel lyst til å holde meg unna sukker i graviditeten, uten å være fanatisk. Derfor er jeg så glad det finnes gode alternativer til sunnere sjokolader. En favoritt er cavalier sin, den er også ganske lett å få tak i. Jeg elsker også ombar og loving earth sine, de er rå og uten melk.

Jeg ville bare tipse deg om at den ene av disse to er best å velge. Nederst på skjokoladen med nøtter ser du at det står stevia. Denne er kun søtet med erithrol og stevia. Den hvite kjøpte jeg på salg, og jeg glemte å se på innholdsfortegnelsen. Den er søtet med maltitol, et sukkeralkohol de fleste blir fryktelig oppblåste av. Meg inkludert! Derfor er det så viktig å lese bakpå maten vi kjøper 😉

Et lite tips fra meg til deg, på en mandag <3

16 kommentarer
    1. Hei
      Liker bloggen din og er igang med de grønne smoothiene dine😄
      Eg lurte på hva du tenker om å ha tørket spinatpulver i smoothie? Tror du det vil være vanskeligere for kroppen å ta opp næring fra dette kontra fryst spinat?

    2. Tusen takk for at du deler 😊 Disse sjokoladene ser nydelig ut, gleder meg til å prøve de en vakker dag 😀

    3. Hei Helene 🙂
      Jeg har lest bloggen din lenge, og er veldig glad for at noen skriver en blogg om så viktige tema som du gjør; deriblant viktigheten av kosthold og en sunn livsstil. Dette er noe vi virkelig trenger i disse tider 🙂 jeg synes du gjør det på en fantastisk måte, og det virker overkommelig og enkelt for dem som ikke har så god kjennskap til en slik livsstil. Og gratulerer så mye med graviditeten 🙂 jeg ble selv mor for 6 måneder siden, og lever en livsstil kostholdsmessig som er tilnærmet lik din. Jeg lurer på om du har kjennskap til bruken av rå sjokolade under amming? Feks til bruk i energikuler eller i kakao. Har søkt over hele nettet uten å finne svar. Har ikke merket noen reaksjon på datteren min når jeg har spist dette, men lurer på om det kan være skadelig på noen måte? Ønsker deg alt godt videre, og fortsett med den gode jobben du gjør 🙂 klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg