Gravidklær til besvær? Mine beste tips

Et innlegg mange har ønsket er mine tips til gravidklær! Jeg må bare si tusen takk for det, så koselig at dere synes jeg får det til. Selv føler jeg at dette har vært en utfordring, men jeg skal selvfølgelig dele det jeg har funnet ut på veien. Mest av alt synes jeg det er vanskelig å finne fine ting, så mange av klærne passer i min mening bedre til dame 70 enn game gravid, hehe. Men smaken er som baken er det noe som heter, den er delt. Dette er i hvert fall mine løsninger 🙂

Jeg spurte også de søte snappfølgerne mine og der fikk jeg masse tips, tusen takk <3

Ser ut som jeg tviholder på magen her haha, uke 12 mener jeg <3

Processed with VSCO with a6 preset

Jeans fra hm og genser herfra

Det blir lettere

De første månedene var faktisk de vanskeligste, og det fikk jeg masse støtte på fra dere. Da var magen ikke stor nok til at det var lett å se at jeg var gravid, selv om jeg følte at den var diger, haha. Jeg kjøpte meg min første gravidbukse i uke 12, og begynte vel å bruke den ikke lenge etter. Nå fikk jeg mage fort, så vanlige bukser ble raskt uaktuelle. Tror dette var uke 14-15.

Generelt synes jeg det har blitt lettere og lettere å kle seg jo lenger jeg har kommet og jo større magen har blitt. Også fordi i hvert fall min mage nå drar alle klærne fremover slik at kjoler osv blir finere. Først følte jeg at det bare så ut som jeg hadde lagt på meg på magen, nå er kjoler veldig flatterende. Ullkjoler fremover er gull, særlig når du ikke får igjen jakken.

Ullkjole jeg har fått låne av mamma, fra close to my heart. Se så liten magen er her da, følte den var så stor!

De første ukene levde jeg i dette skjørtet fra designers remix, jeg bare elsker det! Gleder meg til å bruke det til sommeren siden det da vil passe fint igjen.

Kjøp noen basisklær fra gravidavdelingen

Hvite t-skjorter og jeans fra hm er to ting jeg har kjøpt som har vært gull verdt. Den første jeansen min fra hm brukte jeg så mye at den til slutt fikk hull i skrittet, ups. Tror rett og slett den ikke klarte å bli strukket mer, hehe. Kjøpte likegreit en helt lik på hm.com og den bruker jeg enda.

Zalando har også endel fint til gravide, men her synes jeg ikke alltid prisen står til kvaliteten. Det er akkurat som om prisen er skrudd opp bare fordi det er gravidklær. Jeg har flere ganger bestilt pakker med 5 plagg og sendt tilbake alt eller alt unntatt en ting.

Denne jobbebuksen kjøpte jeg meg også, og det var helt halleluja å endelig kunne gå i joggis igjen! Etter å ha sittet i trang jeans i sofaen flere fredager var det faktisk helt himmelsk, haha. Den får ganske fort “knær” men gjør nytten!

I de typiske gravidklærne har jeg gått for billig, for går så mye med dem at jeg blir lei og tipper jeg ikke kommer til å spare dem til neste graviditet. Vi får se da!

Kjortekjole fra zalando

Kjøp kvalitetsklær som kan brukes også etter fødsel

Jeg har investert i et par nye ulljakker som løfter jeans og t-skjorte antrekkene mine. Disse kan jeg bruke etter fødsel også, og da kunne jeg velge kvalitet med god samvittighet. Mine favoritter er fra acne, dyre, men varer en evighet, har hatt mine i mange år.

Jeg kjøpte også to kjoler fra ganni i uke 26 og uke 27 som jeg har bodd i. De kan også brukes etter fødsel, men kan nok hende jeg blir kraftig lei av dem. Jonna sier han liker meg best i trange jeans og kjoler der kulen synes mest mulig, han er litt søt da. Selv elsker jeg disse kjolene og har gått masse i dem.

Kjole fra ganni (vognen er sponset fra barnas hus)

Ammeklær som kan brukes etter fødsel

Med en gang puppene begynte å vokse måtte jeg kjøpe nye BH’er, og da valgte jeg amme BH med en gang. Den aller beste jeg har kjøpt er t-shirt bra fra boob. Den er polstret og god så du ikke går rundt med synlige brystvorter (ja, det er et problem). BH uten spiler er deilig når brystene er ømme, noe jeg har hatt mye av i perioder. Venninnen min som er naprapat sier at det også er lurt i forhold til støtte.

Rett etter fødsel er nok puppene enda større enn nå, derfor har jeg en som er litt stor, særlig rundt brystet. Denne tror jeg at jeg kan bruke etter fødsel, om ikke kan jeg bruke den når de blir litt mindre igjen. Nye, dyre BH’er kan jeg investere i når jeg en dag er ferdig med å amme tenker jeg.

Jeg har også kjøpt en ammekjole, noen amme t-skjorter og denne genseren. Det er kun sistnevnte jeg har brukt så langt, men alt blir nok brukt etterhvert. Denne har jeg fått mange komplimenter på, tusen takk <3 Kjempe god å gå i, jeg har smal om noen lurer så er størrelsen helt normal.

Processed with VSCO with a6 preset

Bukse hm og genser herfra.

Til slutt må jeg si at støttestrømper og strømpebukser har vært helt gull. Jeg kjøpte noen strømpebukser fra scholl og de har jeg brukt masse. De er ikke til gravide, men fungerer for det og jeg har str M. Støttestrømpene jeg bruker under jeans går opp til kneet, ser ut som sorte strømpebukser og ser fine ut i støvletter, de fikk jeg av en venninne, men er fra apoteket. Jeg bruker dette preventivt og får mye mindre vann i beina da. Det kan også forhindre blodtrykksfall og åreknuter så vidt jeg har skjønt.

Hva er dine beste tips til gravidklær? Jeg håper jeg slipper å handle så mye mer de siste ukene, men om magen fortsetter å vokse så kan det jo hende.

Ellers vil jeg ønske deg en nydelig fredag, nyt og kos deg <3

27 kommentarer
    1. Jeg har slitt masse med å finne gravidklær. Jeg bruker størrelse 46 i bukse til vanlig, bh-størrelsen ligger oppe over 90 i omkrets og minst C i cup, jeg måtte faktisk finne meg større cup når jeg handla på onsdagen… :/
      Ellers har jeg handla noe på H&M, men mesteparten har jeg enten funnet i øverste størrelse på vanlig avdeling på KappAhl, ellers har jeg kjøpt en del basic gensere og topper fra XLNT i samme butikk, da kan jeg bruke de litt etterpå også. Ellers er planen min å ønske meg gavekort på klær til jul sånn at jeg får skaffa meg en garderobe når babyen er ute og jeg sannsynligvis kanskje har mistet noen kg igjen.
      Er enig med deg at det er vanskelig å finne klær som er fine, men synes du har klart deg bra 🙂
      Hilsen hun som både må ha XL og gigatruser som dekker halve Brasil på en gang 😉

    2. En 4i1 bærejakke med gravidinnlegg og innlegg for å bærebarnet på mage og rygg og som kan brukes som vanlig jakke er gullverdt. Den kan man bruke lenge! 👍🏻😊

    3. Handlet faktisk en del på Zalando selv om det var litt dyrt. For synes de hadde mye fint til gravide og bedre str på en del ting. Jeg har litt stor str fra før, så slet med at mange gravidklær fra billigkjedene ble for trange. Mine beste tips er: joggebukse for gravide, leggings for gravide, gravidtruse! dette var gull syntes jeg, kjole/ullkjole evt skjørt for gravide. Kjøpte i starten bare større str i vanlig tøy, for ble fort ubehagelig å ha stramme strikker osv på magen. Men etterhvert måtte jeg kjøpe gravidtøy for at passformen skulle bli bedre 🙂
      Kjoler/skjørt/julekjole/genser/joggebukse/leggings fant jeg på Zalando og Ellos.
      T-skjorte/truser/ammetopp fra Jollyroom. T-skjorte/genser/tynn ullgenser fra HM.

    4. Den ullkjolen fra Close to my Heart, hva heter den? Prøver å finne den igjen. Den var jo helt nydelig!

    5. Hei!
      Så inspirerende og flott blogg du har 🙂
      Jeg bare lurte på om du kunne skrevet mer om det du studerer nå?

    6. Jeg har bare en liten boks med mageklær (som jeg liker å kalle dem). Gikk høygravid om sommeren, så brukte mange av mine vanlige sommekjoler. Hadde noen fine topper. Handlet litt på reise i Tyskland, og en t-skjorte fra ebay. Ellers brukte jeg klær som passet under (bukser) eller over magen, men som jeg ikke brydde meg om ble strukket permanent.
      Da ungen var ute bodde jeg i ammesinglettene fra HM. Gikk i over ett år UTEN bh da jeg ikke greide noen av mine gamle bher. Ikke engang da jeg slutta å amme fiksa jeg å ha de på… Fant omsider noen gode uten spiler som jeg liker. Men amme-bhene jeg kjøpte ble aldri brukt, syns de var i veien. Har små pupper, så ammesinglettene holdt i lange baner. Hadde 4, og regner med å kjøpe et par til om jeg får flere barn.
      Jeg var motsatt av deg, syns aldri magen min var noe stor. Syns den var liten hele tiden, men den var nok helt normal. 🙂

    7. Mine brystvorter ble ekstremt synlig allerede i 6. uke, så kjenner godt til det problemet.
      Men mens jeg ammet kom det så mye melk at jeg alltid hadde slike tykke engangspads inni, så var ikke noe problem med amme-BH:)

    8. Helene Viktoria: dette ser jeg flere skriver så det burde Hm osv skjerpe seg på! Mange legger på seg mye i graviditeten også, så burde ikke være små størrelser! Klem <3

    9. Da jeg var gravid hadde jeg liten mage så jeg brukte de samme klærne som til vanlig, bortsett fra at jeg gikk over til tights i stedet for bukser. Tights var behagelig, brukte kjoler eller lange overdeler til tights 😊
      Strøttestrømper brukte jeg da vi tok fly til utlandet da jeg var 33 uker på vei. 😊

    10. Once on never off loose pants fra boob er FANTASTISKE! Koster litt, men man kan bruke dem etter graviditeten også:) De strammer ikke noen plass så jeg var veldig glad jeg hadde dem både når magen var gigantisk og når magen var litt øm de første dagene etter fødselen:) Blir fortsatt brukt 1,5 år etter fødselen😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg