Min nye utdannelse

Jeg har fått masse spørsmål om den nye utdanningen jeg går på, og hvorvidt jeg kan skrive mer om den. Det vil jeg selvfølgelig, utfordringer er bare at det er så vanskelig å forklare hva NLP innebærer.

Utdannelsen jeg har tatt i høst heter NLP practitioner. NLP står for nevro lingvistisk programmering, og kort fortalt vil jeg si at det er en ny måte å tenke på, gjennom sanser, språk og vaner. NLP handler om å gå opp nye stier i hjernen og utvikle seg som menneske. Vi lærer masse om hvordan vi mennesker snakker og kommuniserer med hverandre, og hvordan vi kan gjøre dette på en bedre måte. Også lærer vi helt konkrete teknikker for hvordan vi kan endre tanker vi ikke vil ha.

Det er utrolig spennende, og mange av de jeg går kurs på har valgt å gå videre, og det hadde jeg også hadde det ikke vært for at jeg skal ut i permisjon. Practitioner er nemlig første trinn i det å bli coach. Akkurat nå er det ikke målet for meg, men jeg ønsker likevel å lære mer. Jeg ser hvor nyttig dette er for meg, både på jobb og privat.

Før jeg begynte på kurset gikk jeg også til noen coachingtimer hos min coach Tove. Vi jobbet med mine verdier slik at jeg kunne se hva jeg ønsket mer av i livet mitt. Vi har også brukt ulike teknikker for å få klarhet i situasjoner der jeg satt fast og for å bearbeide følelser fra situasjoner som jeg ikke visste påvirket meg. Det høres sikkert veldig svevende ut, men når du lærer dette blir det veldig konkret og lett å bruke.

I dagene på og etter kurset kan jeg bli ganske sliten, ikke fordi det er slitsomt å være der, men fordi jeg jobber masse med hodet og det koster litt. Samtidig merker jeg store endringer i hvordan jeg tenker.

Noen av tingene jeg har merket er:

– Små konflikter påvirker meg mindre enn før

– Bedre kommunikasjon med Jonna og dermed enda bedre stemning hjemme

– Jeg ser egne mønster og kan endre dem

– Det er lettere for meg å kommunisere det som er viktig for meg på en god måte

Jeg anbefaler metaresource på det varmeste. Det er en utrolig flott skole, med fantastiske lærere og et godt læringsmiljø. Jeg er så glad for at jeg hoppet på denne muligheten i september!

Hvis du har lyst til å lære mer eller du er nysgjerrig på coaching kan du ta kontakt med metaresource også hjelper de deg 😀

11 kommentarer

Siste innlegg