Helene tester – glutenfrie vafler

God søndag fine du <3

Jeg har vært så forkjølet i helgen, men likevel gjort så mye koselig! Egentlig burde jeg holdt sengen, men det blir så ufattelig kjedelig. Dessuten får jeg så vondt i ryggen når jeg sitter eller står stille for lenge, og å ligge rett ut resulterer bare i halsbrann og tett nese. Så da er det bare å kle seg godt, drikke haugevis med te og få gjort litt likevel.

I går hadde vi jentenes julebord her med en liten gjeng fra studiene. Det har forandret seg litt med årene kan du si. Nå var hedersgjesten Jacob med, 8 uker gammel og så skjønn. Nå har vi testet både vugge, vippestol og stellematte, hehe. Fra hæla i taket til mer rolige tilstander kan du si. Vi spiste nydelig tapas, drakk vin og/eller bringebærlimonade alt ettersom, koste oss med sunt og usunt snop og spilte både rykte går og politisk ukorrekt. Jeg fikk flere kommentarer fra dere om at jeg er heldig som har så mange venner og det er jeg virkelig. Særlig etter mange år med sykdom vet jeg at dette er langt fra noen selvfølge.

De siste uken har jeg testet noen produkter som jeg vil dele med dere. Med allergi i familie eller vennekrets er det så kjekt at det stadig finnes flere løsninger til sunnere bakst og hverdagsløsninger. Selv om det ikke alltid er optimalt, synes jeg det er veldig greit å ha alternativer når jeg vil.

Denne uken testet jeg vafler fra det glutenfrie verkstedet. Det positive var at vaflene var veldig enkle å lage og steke. Det luktet himmelsk på kjøkkenet her da jeg holdt på. Smaken synes jeg var bra, men jeg savner litt mer tyngde. Kanskje en ide å tilsette litt rømme for eksempel for mer smak. Jeg brukte ikke sukker i, da jeg ikke har behov for det, med rismel smaker de søtt nok synes jeg. Jeg brukte også mandelmelk, og det kan nok hende at vanlig melk hadde gjort resultatet enda bedre.

Gode ble de altså, særlig med smør og brunost <3

På julebordet laget jeg deres foccacia, og den var god den! Fikk masse skryt for den, så den anbefales! Perfekt til tapas 🙂

Nå blir det sofaen resten av kvelden, for nå er jeg så sliten <3

9 kommentarer
    1. Hva syns du om «politisk ukorrekt»? Er det gøy å spille? Kjøpte det i går, men har lest så mye negativt om det på nett at jeg lurer på å levere det tilbake og heller kjøpe «ryktet går». Jeg er ikke så veldig sensitiv av meg, men er redd PU ikke blir brukt så mye om det er så grovt som folk skal ha det til 😛 hvilket spill anbefaler du? 🙂

    2. Så veldig godt ut da! Nam!
      Lurer litt på en ting. Langt fra relevant, hehe, men gjorde du noe spesielt for å få mensen tilbake? Og når du skulle bli gravid, måtte du opp i vekt/fettprosent da? Har selv mistet den etter spontanabort for 9 mnd siden. Spiser maca, kokosolje, nøtter og frø, egg, avokado, bær, grønt osv osv osv hver dag meeeeeen intet skjer. Har roet treningen ned totalt, egentlig ufrivillig som følge av smertene etter spontanaborten (TMI, sorry), har dermed gått ned 5-6 kg. Mest muskler, sikkert litt fett og. Tips? Hjelp 🙁

    3. Til “Henriette”:
      Har spille “Politisk ukorrekt” og vil ikke si det er så grovt, men ja.. Politisk ukorrekt :p Det kan fort bli ganske drøye sammensetninger av ting, så for de som tar seg nær av religiøse ting for eksempel kan jo bli støtt. Eller hvis du har gode minner med ulike figurer fra barndommen, så plutselig blir de kombinert med voldelighet. Dette spillet her blir jo aldri drøyere enn de som deltar 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg