Nede for telling og ultralyd

I forigårs følte jeg meg bare verre og verre utover kvelden og endte opp med å sovne tidlig. Jeg kjennes rett og slett ut som jeg har fått influensa, er det mulig? Nesen er tett og renner om hverandre, ingen mat smaker og hele kroppen verker. Jeg skal ikke lyve, det er ganske kjipt å være så dårlig i tillegg til smertene i ryggen og halsbrann.

Jeg vil bare ligge i sengen, men det er helt uutholdelig med de sure oppstøtene og halsbrannen. Jeg hater å klage, for jeg er jo så utrolig takknemlig for å være gravid. Samtidig er jeg jo som andre gravide, jeg har ikke et perfekt svangerskap fordi vi slet. Det hadde jeg heller ikke forventninger om.

I går ringte de fra Ullevål og jeg fant ut at de måtte flytte timen min for ultralyd til denne torsdagen. Jeg skal sjekke om morkaken min har trukket seg opp, slik jeg skrev om her. Dessverre betyr det nå at Jonna ikke kan være med meg, og siden han heller ikke fikk vært med sist synes jeg det var ganske trist. Utrolig hvordan den minste ting kan vippe deg av pinnen når du er gravid. Jeg ble rett og slett litt lei meg av hele greia. Jeg hadde gledet meg sånn til å se lille igjen sammen med Jonna, noe vi ikke har gjort siden uke 14. I tillegg er jeg jo nervøs for resultatet, selv om jeg vet at det ordner seg for de aller fleste.

Det er ikke helt min erfaring at det bare ordner seg, og jeg er liksom redd for at det skal skje noe nå, etter at alt har vært så bra med lille siden jeg ble gravid. Dette er noe jeg bare må jobbe med, det er kun jeg som kan forandre 😉

Ville uansett komme med en liten update, så vet dere hvorfor det er stille her <3

30 kommentarer
    1. Så kjedelig og slitsomt med influensa – spesielt i kombinasjon med alt annet av plager og bekymringer!
      Og så trist at timen ble flyttet slik at Jonna ikke får vært med. Vet akkurat hvordan det er å bli satt helt tilbake av at ting ikke blir helt som man skulle ønske – man blir jo ekstra sårbar i disse gravid-tider og det i seg selv kan være ganske slitsomt synes jeg! Vi får håpe ultralyden gir deg det svaret du vil ha, og hvis ikke så går nok dette veldig bra uansett <3 God bedring og lykke til!

    2. Høres helt bånn i bøtta ut, og skjønner godt at du blir både sliten og lei deg da<3 Sender deg gode klemmer:-) Og lykke til på ultralyd<3 Dette kommer til å gå SÅ bra! Snart er jenta di i armene dine<3

    3. Uff, det der høyrtest ikkje artig ut 🙁 Det er heilt normalt å reagere litt når plutseleg alt tårnar seg opp på ein gong! Ultralyden er kanskje ikkje så mykje å gjere med, men eg håper sjukdomen går fort over. Dei «vanlege» plagene skulle då vere rikeleg nok, om ein ikkje må hanskast med influensa i tillegg. Ønskjer deg masse god betring!

    4. Håper du har andre som kan være en støtte for deg på ultralyd, selv om det ikke blir det samme🌞
      God bedring🌸

    5. Jeg hadde også ekstra ultralyd pga morkaka. På ultralyd i uke 32 lå den helt perkekt, så for de aller aller flest så legger morkaka seg perkeft. Selv om jeg håpa at min lå i veien for jeg begynnte å få lit angst for å føde, men så glad for at jeg fikk en naturlig fødsel selv om det var et smerte helvette. Hehe😅
      Å foresten du ser nesten ikke noe på ultralyd i uke 32, men veldig koselig forde da❤️

    6. Så kjedelig med vondt i ryggen, fikk det med forrige ved 30 uker og viste seg og være modnings rier 🙁
      Håper du bli bedre!

    7. Anna: Haha, ikkesant! Den ser jeg!! Heldigvis hadde min også trukket seg opp og vi fikk faktisk se masse. Hun kunne til og med fortelle at lille hadde hår og hvor mye hun nå ca veier <3

    8. M: Godt å få litt støtte på det, følte jeg ble ganske klagete her nå. Men så har jeg ikke sovet på grunn av så mye halsbrann, vond rygg og tett nese og jaja, så blir det litt klagesang. Fort over! Tusen takk for gode ord <3

    9. Hei Helene 🙂
      Hadde morkaken trukket seg opp? I så fall, hvor langt fra kanten er din nå?
      Er i akkurat samme situasjon som deg. Var målt til 1,6 fra på oul og 1,8 i uke 33 :/ Så her vil de ta keisersnitt…noe jeg ikke har spesielt lyst til

    10. Karina: hei Karina <3 min hadde trukket seg langt opp, så jordmor sa ikke hvor langt. Skjønner det er kjempe kjedelig, men tenk at det er for at det skal være trygt for baby. Det er det jeg forberedte meg på å tenke om jeg hadde hatt samme <3 skjønner det ikke er det du vil, kjempe stor forståelse for det!! Sender deg masse gode klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg