Babytepper

Nå er jeg snart ferdig med mitt tredje babyteppe til lille gull! Ikke fordi hun trenger tre hjemmestrikkede tepper, men fordi teppe har vært mitt favorittstrikketøy de siste månedene. Når du strikker teppe er det nemlig ingen montering, og det kan jeg like!

Det første teppet jeg strikket skrev jeg et eget innlegg om her, nemlig baby boho blanket. Dette teppet er bare så mykt og lekkert, men kanskje ikke det mest praktiske. Jeg vet ikke helt hvordan det blir med små fingre som setter seg fast i alle hullene, og noen anbefaler ikke alpakka tilde helt minste. Jeg har strikket teppet i hexa fra du store alpakka og valgte å lage frynsene litt lenger enn i oppskriften 😉

Så fikk jeg lyst til å strikke et rosa teppe (ja, jeg bare elsker rosa) og valget falt på et fra dale. Jeg vet dessverre ikke hva oppskriften heter da en av mine nydelige følgere sendte meg oppskriften. Jeg har aldri strikket mønster før jeg laget dette teppe, men det var ikke vanskelig i det hele tatt! Dette er jeg enda ikke helt ferdig med, men det blir jo nok tid til strikking fremover. Teppet passer perfekt til både vogn og vugge og er strikket i babyull <3

Det siste teppet jeg startet på, men som jeg raskt ble ferdig med er byssanlull fra klumpelumpe. Også denne oppskriften fikk jeg av en leser. Egentlig er det ikke så bra å dele oppskrifter, så dette er ikke noe jeg oppfordrer til altså 😉 Teppet er lett å strikke, utrolig mykt og strikket i deilig merinoull fra sandnes. Jeg elsket å strikke dette, garnet gled så godt på pinnene og det var godt å jobbe med.Dette teppet kommer vi til å bruke mye, særlig i vognen vil jeg tro!

Hva er ditt favoritteppe til baby? Jeg har sett et med blader som var nydelig, lurer på om det også var klumpelompe, men nå trenger vi faktisk ikke flere. Tror jeg skal begynne å strikke gensere i større størrelser nå, for jeg tipper det er lite tid til strikking når hun kommer <3

Slenger med et lite “julebilde”av kalenderen til Jonna. Det er kun sjokolade, så ikke noe særlig å skryte av, men det skal ikke så mye til for å glede ham heldigvis <3

17 kommentarer

Siste innlegg