10 ting jeg er takknemlig for

Godt nytt år kjære deg! Jeg håper du har hatt en fin julefeiring?

Jeg har i hvert fall kost meg masse, og ikke minst blitt vartet opp, haha. Som høygravid har jeg omtrent ikke fått lov til å løfte en finger og vi har vært borte hele julen. Stort sett har jeg gått til dekket bord, blitt servert mat og fått hvilt mye. Nå som svangerskapet går mot slutten har ikke søvnen vært optimal. Derfor passer jeg på å sove på dagen hvis jeg trenger det. Søvn er viktig for å lade opp til fødsel og for å gi mini gode forhold. Jeg er dessuten 80% sykemeldt på grunn av vond rygg.

Nå står vi foran et helt nytt år, noe som for meg er helt magisk. Jeg har alltid elsket “en ny start”, om det er mandag eller en ny høst. Et nytt år er selvfølgelig intet unntak. I stedet for å ramse opp nyttårsforsetter vil jeg dele ting jeg er takknemlig for. Forsetter har jeg nemlig ikke fått reflektert så mye over, det er liksom ikke der fokuset mitt er om dagen.

10 ting jeg er takknemlig for <3

Lille i magen

Processed with VSCO with a6 preset

Dette er ikke overraskende øverst på listen, både hos meg og hos Jonna. Vi skal bli foreldre i det nye året og nå er det ikke mange ukene til vi skal få treffe datteren vår for første gang. Jeg kommer ikke til å forstå at jeg har blitt mamma før hun er her, selv om hun nå er utrolig aktiv inne i magen og jeg kjenner både føtter, ben og bevegelser hver dag.

Å bli gravid ble en hard prosess for oss, men det har også formet hvordan vi ser på det å bli foreldre. Jeg kan jo kun snakke for meg selv, men jeg er evig takknemlig for at alt klaffet akkurat når det gjorde slik at jeg fikk akkurat min baby <3

Familie

Jeg er så heldig å ha familie rundt meg, mennesker som jeg “hører til” og som jeg alltid kan lene meg på. Ikke minst deler vi gleden over lille med mange, både på “min” og på Jonna sin side. På julaften spurte vi en av mine søstre og søsteren til Jonna om å være fadder for lille og det var så fint. Dette er jo første barnebarn/oldebarn på begge sider og det gjør det ekstra stas. Nå som termin er om en måned merker vi dette enda bedre, det er en helt spesiell spenning. Gjennom Jonna har jeg fått en ekstra familie som jeg er veldig takknemlig for!

En fantastisk samboer

Etter at jeg ble gravid har jeg om mulig blitt enda mer knyttet til Jonna. Han ønsker ikke å være en stor del av min blogg, noe jeg selvfølgelig respekterer. Likevel hører jeg ofte at dere føler han er en så bra fyr. Jeg klarer vel å formidle noe gjennom det lille jeg får dele, hehe. Det beste med Jonna er at han alltid får meg til å føle meg bedre, lettere på en måte. Han er utrolig takknemlig og lett å bli glad i. Vi er ikke det paret som reiser på masse romantiske ferier eller går ut og spiser hele tiden, men vi er de som virkelig er trygge og trives i hverandres selskap. Ikke minst har vi de samme verdiene og ønskene i livet. Vår største drøm er å få barn og det skal vi jo nå gjøre sammen, jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre dette med noen andre.

Mitt eget hjem

I mai overtok vi vår første leilighet, som bare er vår! Et stort steg og mange voksenpoeng. Jeg er så stolt av at vi har fått til dette, det er nemlig en drøm jeg har hatt siden jeg var svært ung. Det var heller ingen selvfølge etter mange år med kronisk sykdom. Jeg følte lenge at det aldri skulle bli vår tur til å kjøpe, og jeg vil ikke tenke på hvor mange timer jeg har sittet og dagdrømt på finn.no. Endelig har vi et hjem som vi kan kalle vårt eget, og hit skal vi ta med datteren vår hjem første gangen.

Her har vi selv malt og pusset opp, spart til møbler og fått det akkurat slik vi ønsker. Jeg føler meg veldig heldig som har et hjem jeg stortrives i, og som jeg gleder meg til å ha permisjon her.

Å få leve av det jeg elsker

Det er nå to år siden jeg ble ferdig utdannet, og jeg har klart å skape min egen arbeidsplass og jobb jeg kan leve av. Det siste året har jeg fått jobbe sammen med andre gründerkvinner som har løftet meg og pushet meg til høyder jeg ikke trodde var mulig. Jeg gleder meg til årene som kommer, til å få ut nye prosjekter og til dele mer med dere. For meg er jobben den perfekte blanding av kreativitet, struktur og selvfølgelig min store lidenskap; ernæring.

Venninnene mine

Processed with VSCO with a6 preset

Jeg er velsignet med et stort knippe vakre venninner som jeg er så glad i! Jeg føler dessverre at jeg ikke får sett dem nok, men det tror jeg er en gjenganger for de fleste av oss. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal få vist dem hvor glade jeg er i dem, men når det gjelder vennskap tror jeg i hvert fall at det er viktig å droppe den dårlige samvittigheten. Når vi møtes er det alltid som om vi plukker opp akkurat der vi var sist, og det er ikke noe press om å sees så så ofte osv. Da blir det bare mas. Det viktigste er at vi vet hvor mye vi setter pris på hverandre, at vi kan være helt åpne og snakke om alt, og at vi stiller opp for hverandre når det trengs <3

Gode venninner løfter deg, unner deg alt, er ærlige med deg og er noen du både kan le og gråte med <3

Å få barn i Norge

Selv er jeg født i Norge, men bodde mange år i USA som barn. Det var fantastisk på mange måter, men det har også vist meg hvor takknemlig jeg nå er for å få mitt barn i Norge. Ikke minst ser jeg så alt for mye elendighet som skjer rundt i verden. Etter at jeg ble gravid kan jeg ikke se eller høre om barn som har det vondt uten å få fysisk vondt selv. Jeg kan begynne å gråte bare av å høre om barn som ikke får den omsorgen de fortjener. Ja, vi kan gi penger til veldedighet, og mange mennesker er utrolig flinke til å hjelpe (mye flinkere enn meg). Jeg skal prøve å være enda mer takknemlig for det jeg har, og ikke minst klage mindre over ting som egentlig ikke er viktig. VI har det utrolig godt!

Kursdeltakerne mine

Det siste året har jeg vært så privilegert å få ha mange fantastiske mennesker som kunder via mitt kurs. Dette er vakre, sterke mennesker (99% kvinner) som virkelig har et ønske og guts til å gå for endring i livet. Dette er de som tørr å gjøre, å handle for å få det bedre og det er ingenting jeg respekterer mer enn det. Jeg er utrolig stolt av hver eneste en av dem, og jeg vet at jeg kommer til å savne å holde kurs i barseltiden. Når jeg åpner opp for ny runde er ikke bestemt, for nå får jeg snart en helt ny jobb med ny sjef. Det jeg vet sikkert er at det ikke er siste gang jeg kjører “glødende kosthold” og at jeg gleder meg til å bli kjent med nye, rå damer!

Å ha dyr

Tenk at min lille perle ble hele 10 år i år, og kokos går mot 5 år. Jeg kan ikke tro det! Jeg kunne ikke tenkt meg å leve uten disse to, for en stor kjærlighet dyr gir i livet. Det er så mye kos, som å bli vekket at kokos sine poter og snute om morgenen, til å se Perle i ekstase når jeg kommer hjem fra en liten tur i butikken. Dette er våre babyer og jeg håper de aldri bli borte fra oss.

Jeg lover at jeg snart skal få skrevet noen tips til oss som skal få bebis og har hunder, det kommer!

Deg

Jeg er takknemlig for deg som leser denne bloggen! Her får jeg dele tanker, ting som inspirerer meg og min hverdag og det er jeg takknemlig for. Etter at jeg ble gravid har jeg følt meg veldig sårbar, noe jeg ikke har følt på før. Kommentarer som går på meg som person har liksom stukket langt dypere, plutselig kunne jeg bli skikkelig lei meg. Dette har preget bloggingen min den siste tiden, og det er jeg lei for. Mest fordi jeg vet at det er flest her som setter pris på at jeg tør å dele. Nå er jeg nesten redd for å skrive noe som helst fordi jeg er redd det tolkes feil, men det skal jeg slutte med. Jeg vil ikke la det negative knekke meg, jeg får bare være meg også får de som ikke liker meg skugge banen. Det er jo ikke dem denne bloggen er for uansett, den er for oss <3

Tusen takk for året som gikk, og for at du følger meg her. Jeg gleder meg til å dele 2018 med deg og ønsker deg et magisk nytt år <3

Klem fra Helene <3

 

19 kommentarer
    1. Blir i så godt humør av å høyre kva folk er takksame for, eg er utruleg glad i eit sånt fokus 😀 Ønskjer dokker eit strålande nyttår!

    2. Sitter og smiler til deg gjennom skjermen. For en fantastisk flott liste, den ga skikkelig godfølelse. Dette fortjener du, Helene! Er så glad på dine og deres vegne.
      Og sånn du beskriver J tenker jeg at han virkelig er perfekt for det yrket han har valgt seg. En egen og god mennesketype. Lille i magen har truffet solid blink med å få dere som foreldre, for å si det sånn <3

    3. Nydelig innlegg Helene! Så mye å reflektere over og være takknemlig for 😊 Ha en fin første nyttårsdag ❤️

    4. Godt nytt år 🙂 Er den vippestolen fra Barnas hus? Kan du skrive et innlegg om hvilket utstyr dere har valgt? Jeg har termin dagen før deg og er fortsatt ikke i mål med bl.a stelleveske, vippestol og babycall.. Er dere i mål, eller tenker du at det ikke er så farlig om alt er på plass før fødselen? Lykke til med innspurten 🙂

    5. Nå ble jeg helt rørt jeg, for det var et så nydelig innlegg. Og det er jo på en måte forsetter for det nye året på en veldig fin måte – for det er jo dette som er viktig for deg, dette du fokuserer på – og da blir det jo mer av det:-) Jeg ble så inspirert at jeg tror jeg skal sette opp en takknemlighetsliste jeg også, for å komme til bunns i mine forsetter!! Godt nytt år fine deg:-)

    6. Godt nyttår!
      Bare lurer på om du har tatt influensa vaksinen, og hva du tenker rundt vaksiner generelt?

    7. Anette: Den er fra USA 😀 bestilte stellebag i dag så den kommer i eget innlegg, babycall har jeg ikke kjøpt enda 😉 vil gjerne ha det meste på plass, men føler ikke jeg trenger babycall helt fra starten 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg