Bilen klar for baby

Reklame/samarbeid barnas hus

Forrige uke fikk vi endelig bilstolen i hus, og nå er den installert i bilen vår. Det er veldig betryggende nå som termin nærmer seg med stormskritt at alt stort sett er klart. Særlig fordi det begynner å bli veldig tungt å komme seg rundt og da er det deilig at ting er på stell.

Jeg er så heldig å få være ambassadør for barnas hus, og jeg føler meg veldig trygg på både råd fra dem og med å bringe disse videre til dere. Jeg skal innrømme at bilstol ikke er det utstyret som er mest spennende å velge. Jeg har jo drømt om hvilken vogn jeg ville ha, hvilken seng og å handle babyklær er ca det beste jeg vet, men bilstol er ikke akkurat noe jeg har fantasert om. Samtidig er jo dette et av de viktigste valgene da en god bilstol er helt essensielt for å sikre det aller kjæreste du har.

Vi gikk for modellen BeSafe izi go modular i fargen midnight black. Den scorer på topp i forhold til sikkerhet, er lett å ta inn og ut av bilen og er av ypperste kvalitet. Den er også testet i vår bil, noe som er veldig viktig. Sjekk alltid at bilstolen dere velger er testet i deres bil, og snakk med butikkens ansatte slik at dere får en stol som gir riktig sikring for dere. Få også gjerne hjelp til å sette den i bilen for å se om setet blir stående riktig i forhold til setene deres, altså har riktig helning.

Jeg ble anbefalt en stol med base da de fleste foreldre tar setet endel ut og inn av bilen. Med basen klikker du enkelt stolen på plass og da er trygg på at den sitter riktig hver gang. Basen bruker isofix som feste og dette finnes i de fleste biler i dag. Her kan du lese en super artikkel for deg som skal kjøpe bilstol for første gang.

Når du kjøper bilstol hos barnas hus viser de deg hvordan den skal monteres i bil. Feilsikring er den største grunnen til skader på små barn i bil, så her gjelder det å følge med. Heldigvis er det lett å installere setet, og vi brukte ikke mange minuttene hjemme. Barnas hun oppfordrer sine kunder til å komme til butikk for å kjøpe bilstol, nettopp fordi de da kan hjelpe deg å både velge og sikre riktig.

De bytter heller aldri bilstoler, noe du kanskje tenker er negativt? Det er faktisk fordi de da ikke kan være 100% trygge på at bilstolen ikke er skadet. Den kan være mistet i bakken eller lignende. Du kan altså være helt sikker på at et sete kjøpt hos barnas hus er helt nytt og aldri skadet. Da trygg trafikk og statens vegvesen anbefaler å være svært forsiktig med å kjøpe brukte bilstoler er dette i hvert fall veldig viktig for meg. Du kan lese mer her.

Perle godkjente setet fra BeSafe <3

Jeg elsker den nedfellbare solskjermen, så smart!

Husk at lille ikke skal ha på for mye tøy, en bilstolpose er veldig fint da den gjør at du kan sikre barnet inntil kroppen deres i stedet for utenpå for eksempel en vinterdress. Ikke ha løse gjenstander i bilen som ved en ulykke kan skade babyen.

Vi monterte basen og setet i bilen på få minutter. Det er lett å sjekke om setet sitter riktig, med grønne prikker som viser når alt er på plass. Når basen er løs piper den også, så du må bare få til dette 😉

Du klikker enkelt setet inn og ut av basen, og du kan også kjøpe utstyr slik at du kan bruke setet oppå vognen din. Skal du en svipptur inn i butikken og har sovende baby i bilen er ikke dette dumt.

Vi fikk også med speil slik at vi kan følge med på lille når vi kjører. Særlig når du kjører alene føles det som en trygghet.

Nå kan du bare komme lille venn <3 vi er så klare for deg!! <3

23 kommentarer
    1. Nydelig altså! Gleder meg så på deres vegne❤️ Takk! Jeg skal huske på alle blogginnleggene dine om graviditet og utstyr den vakre dagen mirakelet skjer meg😘Stor klem til deg vakre

    2. Håper dere fikk innføring i riktig helning på bilstolen? 🙂 butikker er dessverre ikke alltid flinke til å informere kunder om det.

    3. Sitter det benet «låst fast» i posisjonen i bakken på deres? Vi forsøkte å montere igår, men benet lar seg bøye bakover, selv om det lyser grønt.

    4. Hei Helene! Gratulerer med snart baby! 🙂 Glad på dine vegne. Du, jeg har egentlig et litt annet spørsmål. Hvor har du kjøpt det fine sofabordet ditt? 🙂 Håper på svar. Masse lykke til fremover!

    5. Nåå er det ikke lenge igjen! Husker terminen din så godt siden jeg har min egen lille «anniversary» samme dagen OG i tillegg har bursdag 4. Februar (og har tenkt for meg selv siden du offentliggjorde termin at babyen kom til å komme på bursdagen min 😂)
      Gleder meg masse til å følge med fremover nå som det nærmer seg termin og alt – det blir spennende å se når hun kommer! Jeg har lest mange steder at det er mest normalt at førstegangs kommer etter termin, men samtidig har både jeg og søsteren min (hver vår mamma) kommet på termin, og venninna mi fødte første tre uker før termin, såå ja. Lykke til uansett!!

    6. Vi hadde også denne stolen og var veldig fornøyd!
      Det som er genialt er at på bilstol nr 2 i samme serie kan man dra basen lenger ut slik at barnet får bedre benplass! Det er det ikke alle seter som har mulighet til. Helt perfekt for oss som har en lang frøken på 80 cm (15 mnd) 🙂
      Det er forresten anbefalt at barnet sitter bak passasjeren hele tiden.

    7. Hei! Kan du ha en oppdatering på graviditeten snart igjen? Der du skriver om cravings, tanker om fødsel, babyens lengde osv? Skjønner godt om du ikke har tid/overskudd altså 😉 nyt siste tiden som gravid <3
      Ett annet spørsmål, skal dere ta fotografering av magen eller feks gips avstøpning eller hva det kalles?

    8. Anonym: å, så godt å høre!! Og takk, det blir nok stående der. Jonna elsker å kjøre og helt ærlig synes jeg det er deiligste å sitte på, så da er det uansett greit å ha det stående der 🙂 klem <3

    9. Anbefaler også forresten å kjøpe speil å ha baki sånn at man ser at lille sitter godt i bilen 🙂

    10. Ser at du skriver at hellingen er korrekt, men grønne prikker indikerer ikke at stolen har rett helling!
      Dette MÅ man sjekke selv, (kompass appen på iPhone er kjekt til dette) og utifra bilde der stolen er montert i bilen ser det alt for bratt ut, dette kan medføre at barnet ikke får frie luftveier.

    11. Lol, ser nå at dere allerede har speil xD
      Victoria: HVAAA?? At det lyser grønt indikerer at stolen er FESTET. Det er ingen varsler på om helninga er riktig, hvertfall ikke på dette setet. Lyser det rødt er det ikke festa men lyser det grønt er det riktig festa!;)

    12. Jeg ser du skriver det, men målte de hellingen med et vater som viser at stolen er så nært 45 grader som mulig? Om stolen er for bratt kan dette føre til pusteproblemer for en liten nyfødt!
      All ære til de om de har gjort det, om ikke bør du gjøre det selv.
      Grønne lys indikerer bare at stolen er festet korrekt ikke at hellingen er riktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg