Tilbake på Ullevål

God morgen <3

Tusen tusen takk for alle de nydelige kommentarene dere har lagt igjen her hos meg <3 Så utrolig koselig at så mange gleder seg på vår vegne!!

Vi fikk dra hjem på tirsdag, men allerede på kvelden begynte jeg å føle meg dårlig. I løpet av natten fikk jeg frostanfall og høy feber, og etter en prat med ABC og føden på onsdag morgen bar det rett inn på sykehuset igjen. Jeg følte meg helt møkk og ble tatt masse undersøkelser av, alt fra innvendig ultralyd til melkeprøve.

Legen konstaterte infeksjon i livmor og jeg ble lagt inn på gynekologen. Heldigvis er det sånn at de ikke har mulighet til å ta vare på Lykke skulle jeg være for syk, og de skiller aldri mor og barn. Derfor er Jonna innlagt sammen med meg og vi får være sammen. Onsdag var tøff, og jeg skal innrømme at jeg var skikkelig lei. Jeg ble satt på intravenøs antibiotika og væske og i løpet av natten sank feberen endelig. Jeg blødde også mye mindre og magen var ikke så hoven som den hadde vært.

Vi fikk beskjed om mulig hjemreise på morgenen, men så snudde ting seg igjen da det viste seg at prøven de hadde dyrket frem fra melken min var positiv for gule stafylokokker. Jeg har fått brystbetennelse i tillegg! Så da ble det nytt regime med en mer spesifikk og sterkere antibiotika. Skikkelig hestekur, så den gode tarmfloraen jeg bygget opp i graviditeten er nok ganske død, men takk Gud for at det finnes! Forhåpentligvis får vi komme hjem i dag, om det ikke kommer noen nye utfordringer.

Lille Lykke er bare snill, Jonna var nesten redd det var noe galt fordi hun sover så mye og aldri skriker. Jeg prøver å fortelle ham at det er dette en ønsker seg! Hun elsker pupp og kos, og vi kunne ikke vært mer forelsket i henne. Jeg er bare så takknemlig for at det ikke er på nyfødtintensiven vi er lagt inn. Jeg kan liksom tåle alt så lenge hun har det bra! I natt var hun litt urolig, hun har nok litt vondt i magen på grunn av antibiotikaen, og det er så vondt for meg. Hun skrek ikke, men var ikke helt fornøyd heller.

Hele opplegget med fødsel og tiden etter har gått så annerledes enn jeg kunne sett for meg, men likevel har jeg aldri vært lykkeligere. Jeg kan ligge og stirre på henne i timesvis, og tiden går allerede så alt for fort! I morgen er hun allerede en uke gammel <3

Jeg har skrevet ned hele fødselshistorien vår og jeg gleder meg til å dele med dere om ikke lenge! Stor klem fra emosjonell mamma og Lykke Marie <3

93 kommentarer
    1. Gratulerer så mye <3 men mener du at unger som gråter og ikke sover hele tiden er slemme? Jeg er så drittlei at folk snakker om at babyer er SNILLE fordi de sover bra og ikke gråter

    2. Håper du snart blir veldig mye bedre 🙂
      snart kommer den koselige hverdagen, og denne tøffe starten blir fort glemt.
      tenker på dere! Klem

    3. Du har jo vært Max uheldig! Men masse god bedring! 😀 håper du kommer deg raskt igjen nå og får komme hjem igjen 🙂

    4. Godt å høre at alt er bra med lille Lykke, men synd at du fikk en “trøblete” start på barseltida. Da er det i alle fall bra du har bunkret opp fryseren med næringsrik mat ❤ Jeg synes i alle fall ikke sykehusmaten er noe særlig.
      Flott at lille Lykke er en rolig baby 😊
      Riktig god bedring til deg 😊

    5. Anonym: selvfølgelig mener jeg ikke det, må si jeg synes det er unødvendig å spørre om. Det er et utrykk, men jeg er forsåvidt enig i at det ikke er et spesielt godt et! Men akkurat nå er det kanskje unødvendig å legge igjen en sånn kommentar?

    6. Det finnes vel ikke slemme babyer?! Alle babyer er snille. Babyer som skriker har vondt eller ubehag noe sted. Det er et signal babyen sender ut for å få dekket et behov. For et uvitende utsagn..

    7. Så godt at alt er bra med lille! <3 Som du sier kan man tåle mye selv, så lenge babyen er frisk og har det bra!
      Jeg synes forøvrig ikke det er noe galt i å si at man har en snill baby, men enkelte mennesker skal være så vanvittig hårsåre å henge seg opp i alt...!
      Nyt tiden videre med mann og barn. Gleder meg til å lese fødselshistorien 🙂

    8. Alle som har opplevd å bli forelder vet hvor sårbar denne første tiden kan være, så å komme med påstander om at Helene mener babyer er slemme hvis de skriker er vel ganske unødvendig og lite gjennomtenkt? Slik jeg leser det er det ikke det hun skriver og diskusjonen om slemme/snille babyer har vel ingen plass her og gjøre!
      Ønsker deg masse god bedring, og håper dere snart får komme hjem og nyte tiden med babyen deres 💜 Klem

    9. Til dere som henger dere opp i bruken av ordet snill; seriøst!? Jeg syns det er lavmål av dere å lese ordene med lupe og kommentere til en nybakt mamma. De som har barn selv vet hvor sårbar tiden etter fødsel er! Syns vi lesere sammen bør sørge for at det er god tone i kommentarfeltet!
      Helene Ragnhild, god bedring til deg! Kjip start, men dere får i hvert fall vært sammen og er i gode hender på sykehuset ❤ Gleder meg til å høre fødselshistorien din!

    10. Huff, så kjedelig at dere skulle få en sånn start. Så utrolig uflaks:( Men godt å høre at du er på bedringens vei og har den lille familien din rundt deg.
      Diskusjonen om snill/slem syns jeg ikke hører hjemme på dette tidspunktet. Jeg tror de aller fleste forsto hva du mente, så jeg ville bare oversett de kverulerende og ufine kommentarene om dette.
      God bedring videre<3

    11. Åh så bra å høre at ting er litt bedre selvom det var en litt tøff og annerledes start💗 kos deg med Jonna og lille💗

    12. Søte flotte tapre nybakte mamma❤️ det var en tøff start du fikk. Ønsker deg videre lykke med Lykke, og håper du kommer deg raskt. Føler med deg også pga at du har bygget opp god tarmflora for så å måtte ta antibiotika. Men en sjelden gang er det nødvendig. Liker å følge litt med på din rike kunnskap om tarmen vår. Igjen…lykke til i mamma rollen ❤️ Og god bedring!
      PS: enig i at den meldingen om «snille/slemme» babyer absolutt ikke har noe her å gjøre…

    13. Det var kjedelig at dere skulle få en sånn start, men det er bra du er på bedringens vei!
      Syns de kommentarene om snill/slem baby var veldig unødvendig!
      Jeg hadde selv en som skrek døgnet rundt de første 3 mnd, men jeg tok ikke det du skrev på en negativ måte i det hele tatt. Jeg tenkte faktisk ikke over det en gang før jeg leste kommentarene. Jeg syns det bare er kjekt å høre at hun er rolig og sover mye, for det er jo også veldig greit for dere nå som du ikke er helt frisk <3
      Ønsker deg masse god bedring!! Gleder meg til å høre fødselshistorien din <3

    14. Så fine bilder blir litt rørt ! Savner barseltiden litt he he . prøve og nyte den før du vet orde av det er de så store <3<3 dumt at du fikk så tøff start, Jeg føler med deg. Jeg fikk også både bryst betennelse og infeksjon i livmoren samtidig da jeg fødte ,mitt første barn, ,måtte gå på antibiotika i ukesvis. Og var drit lei og misunnet alle andre som hadde det så "lett" men d ble heldigvis bedre ettervert . Ønsker deg god bedring <3 klem fra meg !

    15. Gratulerer med lille Lykke Marie ❤️ Det var et vakkert navn ❤️ God bedring til deg, Helene Ragnhild ❤️ Ønsker dere alt godt og ei fin tid framover ❤️

    16. Gratulerer med lille, og masse god bedring <3
      Og de idiotene som skal henge seg opp i en tullete detalj, som de fleste ikke tenker over i det hele tatt, kan bare gå og gjemme seg. Unødvendig!
      Håper AB virker godt, slik at du kommer deg fort og kan nyte tiden med lille 🙂

    17. Gratulerer så mye! God bedring til deg Ragnhild.
      Ufine kommentarer rundt ditt utsagn om snille barn kommer fra folk som ikke er så veldig intelligente. Så man får unnskylde dem. De vet ikke bedre. Alle oppegående folk forstår at dette er bare en måte å uttrykke seg på.

    18. Gratulerer sååå mye. Var gjennom akkurat det samme selv. Ikke en start enn hadde regnet med men alt går ikke alltid etter planen😁. Snart er dere hjemme og hverdagen starter. Prøv å nyt omsorgen fra sykehusenglene😘

    19. Å så koselig med lille søte. 😍 Bra dere blir tatt vare på og får være sammen 😊 lykke til videre ❤️❤️❤️

    20. Gratulerer med nydelige lille Lykke Marie ❤️ For en fantastisk opplevelse det må være å bli mamma ❤️ En tøff start på barseltiden din, men du blir snart bedre! Masse kjærlighet og varme tanker til deg og den lille familien din ❤️

    21. Gratulerer så mye med en nydelig jente!:) Hvorfor pumpes det ikke og gis mme til babyen mens man går på så sterk antibiotika (regner med det er diclocil)? For å beskytte babyens tarmflora tenker jeg på:)
      Håper du blir raskt bedre så dere kan dra hjem og nyte barseltiden!<3

    22. Masse god bedring. Håper du blir fort frisk igjen. Max uflaks med både infeksjon og brystbetennelse…
      Synes alle de som tok seg nær av evt snill/slem baby, kan ta seg en bolle…. Det er jo en uttrykksmåte, og man skjønner hva som var ment i innlegget.
      Man kan være litt hyggelig med noen som akkurat har født, og generelt uansett… Jeg er lært opp til at hvis man ikke har noe pent å si, så kan man ti stille evt tenke det inni seg…
      Håper som sagt at dere kommer fort hjem igjen nå <3

    23. Til deg som mener det er bedre med mme over her! Nei, morsmelk er best selv om mor får antibiotika. Mme er i allefall ikke gunstig for barnets tarmflora!!

    24. Ærlig talt! Hun deler om sine første dager som mor, hun har vært dårlig også henger folk seg opp i at hun sa at babyen hennes var snill! Ta dere sammen. Det er hennes baby, og hun får da si akkurat hva hun vil om sitt eget barn. At noe er bra betyr ikke at alt annet er dårlig. Er så lei av at folk skal henge seg opp i sånt.
      Glad for at det er bedre med dere Helene, og at Lykke har det bra<3 Hyggelig at du deler med oss!
      Klem

    25. Ville bare gi deg et lite tips. Jeg var også innlagt og fikk sterk antibiotika rett etter fødsel. Min lille reagerte med vondt i magen på morsmelken min. Semper probiotika dråper for baby hjalp han masse. De får du tak i på apoteket. God bedring 😊

    26. Gratulerer med livets største gave!
      Vær så snill og overse de som mener du er uvitende eller mener andre barn er slemme pga at du skrev at Lykke er snill…! Det ER bare et uttrykk, det vet alle hvis de vil. Kanskje ikke et veldig bra et, men man sitter vel heller ikke og veier ordene sine så nøye når man ganske nettopp har født og er syk og kanskje lettere sjokka over hvordan alt dette ble.
      Jeg føler veldig med deg, da min fødsel også gikk litt for vidt og førte med seg komplikasjoner og bekymringer, uheldigvis for oss, mest for babyen. (Han har det bra nå altså! Snart 3 år og helt frisk og “hel” :-)) Jeg gru-gleder meg til å lese fødselshistorien din, da jeg syns det er veldig spennende med fødsler som ikke går helt etter boka (misforstå meg rett, jeg syns IKKE det er gøy) samtidig som jeg får flashback til min egen fødsel bare ved å lese at din ble komplisert. Kommer til å sitte med tårer i øynene!
      God bedring! Håper dere får kommet dere hjem og begynt på den nye hverdagen snart!

    27. Huff så mye du må gjennom akkurat nå. Ønsker deg masse god bedring og at du snart er frisk nok til å reise hjem.

    28. Så fantastisk nydelig hun er. Gratulerer så mye. Håper formen raskt blir bedre, slik at du får kommer deg hjem og virkelig får starte på livet som mamma, sammenmed den flotte flokken din.
      Jeg gleder meg masse til å følge dere vidre, lese fødselshistorien din og få tittet enda mer på lille Lykke Marie😍

    29. Huff, du har virkelig fått gjennomgått! Håper og krysser fingrene for at du blir fort bra slik at du får nyte denne tiden. God bedring <3 Og gratulerer så mye med en liten jente!

    30. Godt å høre at du er på bedringens vei❤️💞😀
      Drit i alle de teite kommentarene om snill baby.
      Man skjønner godt hva du mener,eneste måten å ikke gjøre det,er for at man ønsker å misforstå. Fortsatt masse god bedring💞
      PS. Håper det går bra me magen til lille Lykke Marie 💞

    31. Gratulerer så mye med lille Lykke Marie! Tenk; på søndag er det morsdag!! Du kommer til å bli en fantastisk mamma<3
      Så synd at du har fått både det ene og det andre:( godt det er god hjelp og få! Masse god bedring! Du og Jonna må nyte tiden sammen med lille gullet <3
      Apropo at noen vrir på at du skriver at Lykke er snill; ikke bry deg! Makan!

    32. Masse god bedringsklemmer til deg🤗💕 Snart er du hjemme og i gode rutiner igjen💕🤗
      Og stakkars de som henger seg opp i en bitteliten snill-kommentar, skulle nesten ønske å gi hver av de en stor klem!💕 Sliten og syk, som nybakt mor, finner noen det fornuftig å angripe ord-valget ditt😏 Husk at andres galskap ikke er ditt problem Helene. Det er faktisk ganske drøyt.
      Kos deg med snille, vakre jenta di🤗

    33. Hjelpes for et herlig lite nurk! Gratulerer:) Du har gjort det du kan, godt jobbet! Synes det var veldig stress med første mann uten så mye trøbbel som du har hatt, så skjønner at man blir sliten og lei! Kos dere med bebisen, den tiden går så utrolig fort.

    34. Usj, innvendig ultralyd under en uke etter fødsel hørtes ikke noe særlig ut. Ikke infeksjon eller betennelse heller da. Alt du har måttet gjennomgå! Håper ting blir bedre nå fremover og at dere får muligheten til å virkelig nyte denne første tiden med lille, nydelige Lykke❤️

    35. Det finnes ikke snille eller slemme babyer. Men snille og slemme kommentarer til et blogginnlegg av en nybakt mamma finnes.
      håper du klarer å overse det der 🙂

    36. Så godt at det har begynt å bli litt bedre med deg!! Det kan være ganske så sårt når man ikke får den starten på mammatilværelsen som man hadde tenkt.. <3 Og så er man jo også litt ekstra sårbar når man akkurat har blitt mor.. Nyt denne fine, magiske tiden med det lille vidunderet deres <3

    37. Må bare si at jeg håper du får god støtte og blir dullet litt ekstra med av venner og familie <3 denne tiden handler om dere tre og jeg håper du får tid og ta vare på deg selv også litt mitt oppi alt <3 , det er lov og glemme husvask og mat laging en stund og la andre hjelpe til med verdens beste samvittighet , klem <3 kos dere med jenta deres 🙂

    38. Gratulerer så mye med dattera 🙂 Viktig at du får i deg probiotika og da, men det vet du jo sikkert. C-vitaminer er jo også bra ved betennelser.

    39. Så godt å høre du er bedre! 💞💗 Lykke Marie er helg nydelig, kos dere masse med lille prinsessen deres! Er så glad på deres vegne 🙂

    40. Gratulerer så mye med lille Lykke Marie ❤️ Vakkert navn! Håper ting kommer seg nå, barseltiden er gjerne krevende nok (men veldig koselig altså!) uten sykdom på toppen av det hele. Nyt tiden!😊

    41. Uff 🙁 Kjipt med en sånn tøff start. Godt alt er bra med lille Lykke og at du blir tatt vare på av legene. Håper du snart er på beina igjen og at dere får kommet dere hjem. Masse god bedring!

    42. Fødsel og barseltid blir aldri slik man ser for seg. Det bør de lære de som tar fødselsforberedende kurs om og. Man vet ikke hva man går til og ting blir aldri som man tror. Men man lærer underveis til barn nummer to hva man kan gå i møte!

    43. De fleste babyer er vel rolige de første ukene. Det eneste de gjør da er jo å spise og sove.
      Men gratulerer så mye med den lille og riktig god bedring 🙂

    44. Uff, hørtes ikke godt ut 🙁 Masse god bedring Helene, håper dere får dra hjem igjen snart <3 Nydelig jente dere har fått 🙂

    45. Hei Helene! Fikk en datter for omtrent et år siden. Jeg har fulgt deg fra før du ble gravid og synes det har vært så fint å følge deg i graviditeten. Gratulerer så mye med den lille tullen deres! Hun er vel et lite mirakel, kan jeg tenke meg 🙂 tenker på dere og ønsker dere alt godt i tiden som kommer <3

    46. Åh du er så tøff! Jeg tålte dårlig alle negative vinklinger rett etter fødselen. Veldig følsom.
      Gratulerer så mye begge to! ❤️🍼

    47. Henriette: Tusen takk Henriette <3 jeg føler det!! kom hjem til ren leilighet, blomster og mer! men så måtte vi jo inn igjen. Vi får også hundepass, som vi trenger sårt nå! klemmer <3

    48. Håper du føler deg bedre snart <3
      Og så utrolig hærlig å se deg med baby endelig. Det kler deg:)
      Klem fra meg

    49. Hei! Jeg kan ikke noe om amming osv.. men lurte på hvordan er det å amme med brystbetennelse? Er det selve brystet eller brystvortene som er betente?

    50. Gratulerer så masse, for et herlig lite nurk! Så utrolig godt at dere får være sammen alle tre på sykehuset. Ser ut som jenta di har det helt perfekt- hun får jo ligge inntil dere, er jo samme for henne hvor dere befinner dere da💜Håper dere klarer å holde på boblen selv om du er innlagt, og at du snart er hjemme igjen!

    51. Gratulerer så masse igjen! og masse god bedring, ta tiden til hvile og nyt tiden med prinsessen. Ha en fin helg 🙂

    52. Gratulerer såå mye med den skjønne jenta deres💗 Riktig god bedring til deg! Jeg får lyst til å gi deg en stooor klem.

    53. Hei du! Gratulerer så mye med Lykke!! Huff, håper virkelig du blir frisk snart, det er så tøft etter en fødsel og i tillegg bli lagt inn må være grusomt..
      Selv fikk jeg datteren min for 2 uker siden, og alt har gått supert, men man blir jo helt mørbanka…
      Hilsen Cecilie (som du gikk på gravideyoga med- rødt hår:) )

    54. Linnea: Noen får brystbetennelse av tette melkeganger og noen ganger er det bakterier. Den beste medisinen er å amme ofte, men ved bakteriell infeksjon må det noen ganger antibiotika til 🙂 jeg leser alltid på ammehjelpen, de har så mange fine tips!!

    55. Cecilie: Hei Cecilie <3 så koselig å høre fra deg og at alt har gått bra <3 ja, er jo helt mørbanka, og i tillegg full av følelser. Jeg var ganske fin sånn sett i graviditeten, gråt ikke for alt, men nå er jeg jo et vrak! Håper vi sees på barselyoga etterhvert!! <3

    56. Nå som det fortsatt er ferskt i minnet – hva fikk du bruk for og ikke av det du pakket til fødebag? Innlegg om dette? 😍

    57. Gratulerer så mye med en nydelig jente! 🙂
      Det er ganske utrolig hvor mye motgang, og jævelskap vi mennesker opplever i løpet av det korte livet vi har fått utdelt! Alt i fra sykdom, til bekymringer +++++
      Man vet dessverre hva som aldri skjer rundt neste sving, uansett hvilken fase man er i her i livet, men jeg synes du er beintøff som har fått til alt det du har fått til de siste årene, med tanke på alt det vanskelige du har vært gjennom!
      Når det er sagt, håper jeg du ikke tar deg nær av spydige eller unødvendige kommentarer som dessverre dukker opp her på bloggen din ALT fort ofte, og lesere som skal henge seg opp i hver eneste detalj!
      Stor klem <3

    58. For ei fantastisk kvinne og mamma du er <3 Jeg feller tårer for hver post jeg leser om dagen, så inderlig jeg gleder meg til å bli mamma og. Jeg ønsker deg all god bedring og masse lykke til på veien <3 Vit at du er i mine tanker

    59. Stine: Tusen takk for støtten <3 jeg er så enig med deg! skulle ønske jeg ikke ga den kommentaren noe oppmerksomhet, en uvane jeg har. Men ble uansett glad så mange tok meg i forsvar <3 stor klem tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg