Mammalivet

God ettermiddag fine dere <3

Jeg tenkte å komme med en liten oppdatering på hvordan det går her hjemme!

Jeg føler meg stadig bedre og tross til tider lite søvn synes jeg det går supert med lillemor. Hun fikk nok endel vondt i magen på grunn av antibiotikaen jeg fikk, men nå får hun probiotika og jeg prøver å hjelpe henne å rape når hun får mat så hun skal få mindre luft. På fredag skal vi en tur til min venninne Therese som er kiropraktor for en sjekk, siden hun fikk ganske hard medfart under fødselen. Mammahjertet bekymrer seg jo for alt, og jeg vil gjerne at hun skal ha det perfekt hele tiden.

Ellers går ammingen supert! Jeg får lett spreng så jeg passer på å håndmelke litt før jeg legger henne til om puppen er ganske full. Da får hun også supert tak. Anbefaler virkelig ammehjelpen på det varmeste, så mye fin informasjon der! De har både egen side (ammehjelpen.no) og egen facebookgruppe! Jeg er så glad jeg leste “Mamma for første gang” av Gro Nylander før jeg fikk Lykke og satte meg godt inn i ammingen. Etter keisersnitt er det nemlig slik at det kan være vanskeligere å få til ammingen, og da det gikk som det gikk er jeg så takknemlig for at det ikke var helt gresk for meg.

Ellers er Jonna tilbake i jobb fra i dag og det er litt rart. Heldigvis går det veldig fint og vi finner løsninger på det meste. Litt stress siden jeg ikke får løfte noe på 6 uker, og jeg må være kreativ for å lufte hundene. Lykke har bæresjal, men hun vil bare ha pupp hver gang jeg legger henne i det! Så i sted løp jeg ut med babycallen i hånden og luftet i sikkert 5 min. Gikk jo helt fint, men etterhvert gleder jeg meg til å ta dem med på tur med vognen!

Tusen takk igjen for alle koselige kommentarer på fødselshistorien, det betyr så mye for meg! Jeg er så takknemlig alt har gått fint og at jeg nå sitter med min lille skatt hos meg <3

30 kommentarer
    1. Så vakker hun er. Godt å høre at amming går bra. Det er det jeg føler meg mest usikker på. Hvordan går det med hundene og Lykke? Er de sjalu på henne? Kos dere masse.

    2. Så nydelig liten jente❤️😍 Her går sambo tur med voffsen før han går på jobb, da slipper jeg å måtte ut med han dersom det ikke passer. Hvilket er ganske ofte med en liten, uforutsigbar baby, føler jeg😅 Gleder meg helt vilt mye til snøen forsvinner, jeg har helt angst for bæresele på glatta og nå er det jo helt håpløst å trille sånn som det er nå😩

    3. Sukkerfri Hverdag: Jonna lufter før jobb, men han må ut igjen før han kommer hjem. Enig, skikkelig kjipt hvor dårlig måkt det er på fortauene! Jeg skal uansett være forsiktig, men jeg har så lyst til å komme meg ut en tur hver dag <3

    4. Så vakker hun er <3
      Datteren min ble født to dager etter din. Jeg elsker den nye rollen som mamma.
      Godt å høre at ammingen går bra. Vi hadde litt startproblemer, men har heldigvis stabilisert seg nå 🙂

    5. Så lenge ungen har riktig dietak så går det nok greit uavhengig av Gro Nylander og masse lesestoff. Jeg kjenner til flere som har utålmodige små og som ikke har riktig dietak og har vært på ammepoliklinikk og hele pakke . Likevel går det ikke. Så ja, amming er ikke bare bare uforberedt eller ei!

    6. Det med keisersnitt og amming er ikke helt riktig. Jeg kjenner mange som har tatt keisersnitt som ammer helt fint. Måtte ha det selv og melken kom i full spreng allerede 2 dager etter. Da var de i full sving! Nå ammet jeg bare til 2 mnd og delammet til 4 mnd og grunnen til at det gikk skeis var helt andre grunner enn keisersnittet.

    7. Kjære Helene,
      Har ikke gratulert deg enda med fødselen eller bursdag 🙂
      Så gratulerer så ufattelig masse til dere begge to med nydelige lille nye verdensborger Lykke <3
      Og gratulerer på etterskudd med din egen dag 🙂 :*
      Veldig rørende og sterkt å lese alt du og dere har vært igjennom, og så godt å høre alt går så fint nå <3 Ønsker dere en nydelig tid videre, og gleder meg til å følge deg og dere videre med et lite innblikk i livet deres, du inspirerer 🙂 <3

    8. Helt fantastisk lesning <3 Jeg blir så glad på dine vegne! Krysser fingrene for at du kommer deg ut snart og får luftet både hund og baby i vogn! 😊 Dette fortjener du<3

    9. Så koselig med oppdatering 😊 Babynest er supert 😊 Du sier du ikke kan løfte, hvordan er det med løfting av lille Lykke Marie? Håper operasjonssåret ditt gror fint og at det blir bare fryd fremover ❤

    10. Hahah kjenner til det med bæresele og pupp. Min lille var kjempeglad i bæresele også, men begynte veldig raskt å snuse og snufse seg til puppen xD nå er vi så og si ferdig med amming, ho er 16 mnd. Men har litt ammekos på mårran fortsatt. Litt deilig er det etter 16 mnd med en som har vært i overkant puppegal, haha!<3

    11. Gratulerer så masse med den lille skatten 🙂 koselig å lese om oppdateringer fra deg 🙂 Har du noen tips til bøker som er verdt å lese for gravide førstegangsmødre – hvilke og hvorfor ? Ser du har tidligere nevnt en fra Gro. Ha en fin dag <3

    12. Har du ikke noe venner eller besteforeldre som kan ha de nydelige hundene dine i et par uker til du får kommet i gang med mammalivet og ikke minst sooovet masse på dagen. Tok hastekeisersnitt med min andre jeg også, og husker at det med å ikke kunne løfte noe annet enn sin lille var ganske stress:-) Veldig godt når du kan komme deg ut på tur og løfte litt igjen. Og såååå herlig bilde av lillemor i nøstet sitt<3 Ser ut som hun har det so plummen i egget<3

    13. Så koslige bilder du deler, både her og på snap. Venter selv nr to til sommere, så ekstra hyggelig med baby- og permisjonsoppdateringer. Du er så flink Helene! Heldige lille prinsessen deres <3

    14. Hvor har du kjøpt kosekluten?? Vi har en helt lik som vi fikk til storebror for tre år siden. Lillesøster er helt avhengig av den, og jeg har lett overalt etter en lik. (kriiiise hvis denne blir borte!)

    15. Hei,
      Et lite spørsmål som ikke handler om dette innlegget direkte – men må en ha med egne bleier til babyen på Ullevål eller får en det der? 🙂

    16. Michelle: Det får du <3 de har også klær, men vi hadde henne mest i bleia og brukte egne klær da vi gikk ned for besøk. Du får også bind/bleie og nettingtruser, men dette var på barsel og ikke på hotellet. Der har jeg ikke vært 🙂

    17. Sååå utrolig nydelig liten jente ❤️ Nyt øyeblikkene 👶🏼 Jeg blir helt “nyfødt”babysyk av de søte bildene, å har selv en baby på 16 uker❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg