Babycall for hønemødre

Reklame/sponset produkt fra philips avent

På bursdagen min var jeg så heldig å få en pakke på døren fra philips avent, så stas! Jeg har lenge hatt samarbeid med Midsona som eier både supernature og soma, og nå som jeg har blitt mamma er det naturlig å også teste produkter fra avent 🙂

Babycall var en tingene jeg ikke hadde kjøpt inn før Lykke kom, men jeg er så glad jeg har fått det nå. Jonna er tilbake på jobb og da er det godt for meg å kunne se henne når hun ligger og sover. Jeg måtte også løpe ut med Kokos for noen dager siden og da hadde jeg den med meg ut. Bilde er mye bedre enn det ser ut som her, men da jeg tok bilde lå hun på soverommet vårt og det var helt mørkt. Bilde er heller ikke helt i fokus, men å ta nye rakk jeg ikke. Det er i hvert fall mye klarere i virkeligheten og lett å både se og høre henne når hun begynner å knirke.

Jeg så at barnas hus har tilbud på denne i helgen, du finner den her!

Jeg er nok litt hønemor og må sjekke henne hele tiden hvis hun ligger i nestet eller i sengen, men det er jo ikke rart. Å være helt ny mamma er ganske overveldende, men jeg koser meg veldig og nyter den nye tilværelsen min <3

Jeg prøver å overtale Jonna til en tur ut med vognen i dag. I går lå vi nemlig i sengen nesten hele dagen etter en tung natt. Lykke har hatt masse vondt i magen, men nå har jeg innført masse rutiner og endringer og noe har i hvert fall fungert. Plutselig var hun seg selv igjen! Jeg kan gjerne dele i et eget innlegg etterhvert om dere vil!

Stor klem fra mamma Helene <3

25 kommentarer
    1. Del i veg! Kanskje noko som fungerer her også 🙂 Det er ikkje lett å finne ut av sånne små, men ein må nesten berre prøve seg fram. Kjenner meg godt igjen i hønemor-kjensla. Vil jo berre at vesla skal ha det bra!

    2. Gjerne del<3 Lille her har slitt med magevondt,har funnet noen triks som hjelper,men fint å høre hva andre gjør og noen ideer:-)

    3. Glad jeg ble en litt mer avslappet mamma. Slitsomt å gå på tuppa hele tiden, for den lille også. Babycall blant annet trengs derfor ikke her. Sjekker med jevne mellomrom.

    4. Har du hørt om pappa-grepet? Eller kolikk-grepet, men førstnevntes høres mye koseligere ut <3 pappaen bærer baby med magen på underarmen. Google det så ser du hvordan. Det var redningen her SÅ mange ganger!! Helt magisk hvordan det plutselig ble slutt på vondten og lille gullet sovnet på armen til pappa <3

    5. Del gjerne 🙂 Så heldig du er at Lykke sover for seg selv i babynest etc!! Min lille på 4uker sover mest bare i armene mine eller på brystet. Og det er koselig det, men jeg får jo ikke gjort noe annet, såvidt gått på do, haha:) Prøvde Close Cabooen idag, men han ble jo sååå varm i den:( Har du noen tips om hvordan få de til å sove litt mer alene? 🙂

    6. Så hyggelig å følge med her på bloggen din! Er selv gravid i uke 25 nå, og gleder meg masse til lille knøttet kommer. Jeg vurderer om jeg skal gå til innkjøp av slike støttestrømper som jeg skjønner at mange anbefaler når man er gravid. Brukte du dette selv, og har du i såfall noen tips til gode støttestrømper?

    7. Hei! Gratulerer så mye med din nydelige datter!
      Hvordan går det med hundene og Lille? Reagerer de på baby i hus?
      Lurte også på om du brukte annet tilskudd av folat i graviditeten foruten Rein Styrke? Vil Rein styrke være tilstrekkelig tilskudd i graviditeten? Klem!

    8. Ja, del gjerne. Er i uke 35 nå, og venter første baby. Suger til meg all info jeg kan finne 🙂 Mener forresten å huske fra din graviditet at du hadde influensa. Fikk du noen info om det var noe farlig for babyen på noe vis? Ligger rett ut med feber nå, og bekymrer meg litt.

    9. Det med de magesmertene til Lykke – det er jo ikke rart tenker jeg – du var i stort stress under fødsel og etterpå, og magen er vel det første som reagerer – jeg tenker at du vet nøyaktig hvordan du best skal ta vare på deg selv og henne og dere alle – jeg har sånn stor tillit til deg som mamma, som en som ikke gir seg

    10. Marita: Hei! Uff, så kjedelig! Legen min sa ikke noe om dette, men jeg ble jo tatt veldig alvorlig og fikk time fort osv. Er dog ikke noe å gjøre annet enn å drikke masse, hvile og bli bra. Men dra til legen <3

    11. KH: Det går veldig fint med hundene <3 de er litt på lån hos familie innimellom, men når vi har de går det veldig fint! Jeg tok metylert folat ved siden av, kjøpt på iherb 😉 klem

    12. Marit: Brukte det hver dag! svarte under jeans, og strømpebukse under kjole. Jeg likte de fra sloggy på apoteket faktisk (strømpebukse), selv om de ikke er til gravide. Selv med stor mage funket det fint 😉

    13. Stine: Det er veldig forskjellig, flyttet henne akkurat fra nestet til oppå meg fordi hun ikke sovnet. Og i sengen var sovner hun på puppen. Men prøv å bygg dem godt inn, med ting rundt dem, det liker de. Eventuelt smokk etterhvert, og white noise (youtube). De liker lyder som minner om da de lå i magen. De første tre månedene vil baby helt tilbake inn i magen, sånn er det bare <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg