10 ting som gjør meg glad

Å sette pris på de små tingene i hverdagen er så viktig for meg, særlig fordi det er dette som egentlig er de store tingene 😉

Vi kan se hverdagen som dager fylt med stress, eller vi kan fokusere på det gode. Det betyr ikke at det ikke er lov å snakke om vanskelige ting, men ikke la deg selv drukne i dem. I denne babytiden har det vært ekstra viktig for meg da tiden går så ekstremt fort. Jeg vil huske det gode <3

Her er min siste liste:

1. Når Jonna synger hjulene på bussen for Lykke

2. Nylakkede negler på hender og føtter

3. At vi snart skal til Frankrike med gründergjengen min!

4. Å drikke kaffe med havremelk mens jeg triller vogn i solen

5. At Lykke endelig tar smokk, det har vært så stor hjelp <3

6. Fine kommentarer på bloggen

7. Å bære Lykke i bæresele med podcast på øret

8. Nyvasket leilighet og friske blomster

9. Kaffedate med venninner i solen og raw kake, nam!

10. Når Lykke smiler når hun ser meg, og at jeg får være mammaen hennes <3

Vil du dele noe som gjør deg glad med meg? Jeg får så godfølelse av å lese og kommer bare på enda flere ting jeg er takknemlig for <3

17 kommentarer
    1. Så fin og og koselig liste. Ønsker dere en god helg 🙂
      Her er min:
      1. Mestringsfølelsen man får av å gå ut eksamenslokalet og virkelig har gjort sitt beste
      2. Når samboeren vekker meg hver morgen før jobb, med kyss og klem, og ønske om en fin dag
      3. Forsmaken på sommeren. Dette været gjør eksamensperioden litt lettere
      4. Å kunne gå i åpne sandaler, skjørt og kjoler, og å kunne sitte i skyggen uten å fryse
      5. Den gode samvittigheten (og mestringsfølelsen) når man tar gode valg i forhold til kosthold og trening
      6. Å få hilse på en japansk spisshund, som er den rasen jeg skal ha når vi får egen leilighet
      7. Å høre fuglesang
      8. Rent sengetøy og tom skittentøyskurv
      9. Å tilbringe tid med mamma
      10. Å finne en god venninne, som man virkelig kommer godt overens med og har så mye glede sammen med

    2. 1. Når Hanna smiler til meg, og jeg ser at hun har det bra
      2. Et glass rødvin i sofaen med mannen, mens Hanna sover godt i senga
      3. En god treningsøkt i finværet
      4. Nybakt brød og godt pålegg
      5. Gode dager med den lille familien min
      6. Telefonsamtaler med mamman og pappan min
      7. Tennis på tv 😂
      8. Trilleturer i sola med sovende frøken
      9. Bli klødd og kost på ryggen
      10. Barseltreff
      Legger også til en liten ekstraglede hver gang bloggen din oppdateres ❤️merker at hverdagsgledene har endret seg etter Hanna kom til verden, nå er stortsett dagene supre så lenge hun har det bra.
      Ønsker deg en god dag, og fin helg!

    3. Så hyggelig innlegg 😁 Her er noen av mine:
      – Når lille i magen sparker og boltrer seg 👶
      – Å bli ferdig med en to do list✔
      – Når mannen snakker til magen 😍
      – Lunsj på verandaen i sommerværet 🍞☀
      – Å levere eksamen lenge før fristen 📝
      – Å legge seg nydusjet i rent sengetøy i et nyvasket hus 💤
      – Handle inn til jenta som kommer i oktober 💸
      – Friske blomster 🌸🌹
      Og så er det jo en haug med andre ting også 😊 Mellom annet oppdateringer fra deg 😀

    4. – Når min lille på 1,5 år ler seg skakk av ting vi leker sammen (vannpistol idag i varmen feks) <3
      - Når jeg får på meg klær jeg ikke har brukt på mange år (tidenes vektnedgang her xD)
      - Når jeg tenker på bryllupet vårt som skal stå 4.august <3
      - Når jeg og min kommende mann har barnevakt og kan kose oss sammen, samtidig som jeg vet lille er i de beste hender hos foreldrene mine <3
      - Når jeg tenker på alt det fine vi skal gjøre når vi forhåpentligvis kan flytte til hjembyen min to timer unna her vi bor nå <3
      - Når alle i huset er blide, fornøyde og uthvilte. DET er godt det!! xD
      - Når lille sover godt og jeg kan ha fullstendig egentid med musikk fra ungdomstiden på øret <3
      - Når jeg får en kosete jente løpende inn i senga mi om morgenen og skal kose <3 finnes ingen bedre start på morgenen enn det!!

    5. 1. Når min lille sol på snart 4 mnd ler av meg <3
      2. Hente femåringen i barnehagen, og den koselige samtalen vi har på veien hjem. Bare oss to <3
      3. Når samboeren tar minsten og danser med henne, mens jeg kan kose meg med frokost og kaffe, og kanskje en dusj !
      4. Ringe mamma og snakke om alt og ingenting.
      5. Når begge barna sover søtt.
      6. Handle alene på butikken.
      7. Trilleturer med en sovende skatt.
      8. Alle smil og klemmer jeg får av barna mine.
      9. Og tenke på at vi snart flytter, hvor vi får mye bedre plass og en kjempestor hage barna kan leke i.
      10. En ryddig leilighet, hvor alt er på stell.

    6. Så koselig fin liste, er så viktig og godt å sette pris på de små (store) tingene.
      Her er noe jeg setter pris på:
      – Når jeg har fullført en dag på jobb (barnehage) og smiler fra øre til øre fordi det gir meg så mye.
      – Når jeg mottar lykke til på jobb/skole av mamma hver mårning 😀 selv om jeg er 23
      år!
      – Å starte dagen med musikk, for da kjenner jeg at jeg virkelig lever!
      ønsker deg en kjempe fin helg <3

    7. Så koselig liste. 😀
      Her er min:
      – når 3,5-åringen sier “Mamma jeg er skikkelig skikkelig glad i deg. Du er den beste mammaen”
      – den gode følelsen jeg har hatt lenge når jeg tar så gode valg mtp kosthold samt at jeg får jevnlig trening/bevegelse
      – å drikke “kollagenkaffe” på morgenen mens jeg fikser meg på badet
      – å spise smoothie til frokost sammen med min søte datter (smoothieoppskrift takket være deg)
      – når jeg har laget knekkebrød
      – å nyte sola
      – å gå på skogstur med datter

    8. ? Jeg er glad for å være alenemamma til verdens nydeligste gutt på 9 mnd
      ? Jeg er så takknemlig for at han har vært frisk! Ingen plager bortsett fra et par forkjølelser
      ? Jeg er så glad for det fine været vi har for tiden☀️
      ? vi har vært veldig mye med familie og det stråler i øynene til mini når han ser besteforeldre/oldeforeldre! Er så godt å se at han er trygg på de!
      ? Takknemlig for ingenting har forandret seg mellom meg og vennene mine etter baby kom til. Samme som før bare uten festinga❤️
      ? Å bade babyen gjør med lykkelig, for han elsker det så veldi! Ler og plasker😀

    9. Så koselig innlegg <3
      Ting som gjør meg glad:
      * At jeg får være mamma til verdens vakreste skatt som er tre uker i dag <3
      * At jeg har fått et mye nærmere forhold til min egen mamma etter at lille kom til verden.
      * At jeg og pappaen til lille skal gifte oss i barndåpen og at det bare er vi to og forloverene som vet det, det blir magisk!

    10. Hvordan fikk du henne til å ta smokk? Kan du skrive et innlegg om det? Har en baby som ikke vil ta. Prøver hver dag mens han er blid og fornøyd, men den blir bare spyttet rett ut igjen…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg