Bildedryss fra dåpsdagen til Lykke Marie

På søndag hadde vi verdens fineste dag da lille Lykke Marie ble døpt. Tusen takk for alle koselige meldinger og gratulasjoner. Dagen kunne rett og slett ikke gått bedre <3

Jeg har gledet meg til denne dagen lenge, planlagt, laget film, bestilt pynt, bakt og kost meg. Da er det ekstra koselig at dagen ble så bra!

Lykke var stort sett blid og fornøyd gjennom hele seansen i kirken, selv om det ble små dupper på henne gjennom morgenen og formiddagen. Hun sovnet midt i maten i vognen sin og sov som en stein i over to timer, så jeg fikk både spist, pratet med gjester og drukket varm kaffe.

Her er et lite bildedryss fra dagen vår <3

Lykke var kledd i dåpskjole sydd fra min oldemor sin brudekjole. Hun ble faktisk født på samme dag som Lykke, så det var ekstra stas å bruke denne dåpskjolen som også pappa og farfar ble døpt i. I tillegg synes jeg den var helt nydelig med alle blondene, jeg synes hun så ut som en bitteliten brud, hehe. Dåpsluen har jeg kjøpt på etsy <3

All pynten på bordet og pom poms er bestilt på etsy.com, der har de så mye fint! Der er også kaketoppen (om det kalles det) bestilt 🙂

Bordkortene laget jeg selv, og printet ut på tykt papir. Bokstavene på kakebordet er fra panduro hobby og malt av meg. Før dåpen klippet jeg ut bokstaver i papir og limte på. Girlanderen med Lykkes Marie og dato er fra sprell, det er en sånn som kan endres ut i fra hva du vil at det skal stå.

Som svigerfar sa; “jeg føler at vi er i en lottofeiring, for tenk å bli føst inn i en familie, og til foreldre og være så ønsket”. Tenk så heldige vi er som bor i dette landet og som har så utrolig mange fine mennesker rundt oss <3

Kringle fra svigermor og vannbakkels fra oldemoren til Lykke, mormoren til Jon Anders.

Raw brownie laget fra boken rågodt, denne var utrolig god og lett å bake! Veldig gøy at mange av gjestene forsynte seg flere ganger av de sunne kakene mine!! Solbærkaken er også raw og egenkomponert, skal få lagt ut oppskrift på den til dere!

Hjemmebakt kransekake bakt av mamma <3

Under er sjokoladekake fra naboen til mamma og pappa!

Til sist men ikke minst, dåpskaken til Lykke Marie! jeg må si at jeg ble ganske stolt av denne. Jeg hadde tenkt til å kjøpe kake, men siden ting har gått bedre og bedre her hjemme bestemte jeg meg for at jeg ville bake selv likevel. Hadde jeg ikke jobbet innen ernæring skulle jeg vært konditor, for jeg elsker å bake, og da jeg var yngre gjorde jeg det hele tiden. Jeg skal lage et eget innlegg om kaken og fortelle hva som er inni osv 😉

For en dag og for en Lykke, jeg føler meg rik <3

37 kommentarer
    1. Ja! Veldig gjerne et innlegg om kaken! Hvilke farger brukte du på kremen forresten? Vi skal ha dåp straks, og jeg tenkte å lage en rosekake (har den bakeboken til hun bakebloggeren som lager de), men jeg har vært veldig frem og tilbake på fargen jeg ønsker. Din var helt nydelig!

    2. Gratulerer med dåpsbarnet og så bra at dagen gikk så fint <3
      Gleder meg til å høre om kaken, den passer jo fint som en 1-årskake også 🙂

    3. Wow så fin kake!!!! Gøy å se bilder fra dåpen, her blir det dåp om 2 uker til lille som er 3 uker yngre enn din lille 😊

    4. Gratulerer så mye med dåpsdagen til vakre Lykke og til dere som foreldre! Virker som dere hadde en nydelig dag 😀
      Dette har ingenting med innlegget ditt å gjøre, men jeg må få takke deg for at du tok grep da du så i en termingruppe at røyking ble rettferdiggjort. Nå skjedde omtrent det samme i en termingruppe jeg er medlem av, og hadde det ikke vert for deg, hadde jeg nok ikke turt å sendt melding til admin og bedt om å få innlegget fjernet. Det blir det heldigvis takket være en våken og god admin! Takk for at du står opp for slike viktige saker! Du er en inspirasjon, og det du sier påvirker 😀

    5. Gratulerer så mye til dere!
      Så nydelige bilder😊💖og dåpskjole 😊
      Som ting kan forandre seg på kort tid, da tenker man at livet er ganske fantastisk og glemmer de stundene og periodene hvor det butter.
      Takk for at du deler! Og et innlegg om kaker står på ønskelisten min😊
      Kos dere i finværet😊💖

    6. Gratulerer med overstått dåpsdag, for et nydelig dåpsban ❤😍 Vakker dåpslue! Og jeg må bare si WOW for en dåpskake !! Så flink du er !! Fantastisk! Gleder meg til kakeinnlegg 🙂 Og den sjokolade-hjertekaken såg nyydelig ut! Mulig jeg bare må ha den boka altså, ser bare flere og flere som deler så mye rågodt fra den 😉
      Har selv hatt tre barnedåper for mine barn og vet det ligger mye jobb bak – og at det kan være rimelig stress. Så fint at du fikk tid til å kose deg ❤ Mange klemmer ❤

    7. Hjertelig tillykke med dåpsbarnet! Nydelig dåpskjole – kos med slike tradisjonskjoler. Luen er og nydelig.
      Og du har jo verdens flotteste bunad, ingenting som slår Valdres-bunaden. E har den, men dessverre er den ikke passe til meg, godt jeg har en datter den passer perfekt. Den bærer også sin historie 😉
      Klem, Berit

    8. Gratulerer med dåpsdagen!! Kjempe fint! Hvor mange gjester var det? Kun familie eller venner også? Skal ha dåp etter sommeren så litt i tvil over hvor mange man skal invitere 🙈😍

    9. Gratulerer med dåpsbarnet, og vel gjennomført dåpsselskap! Alt så helt perfekt ut, så flink du er 🙂 Ønsker deg alt vel! 🙂

    10. Gratulerer igjen, så mange fine bilder<3 og ikke minst kakene!! Herregud, kan ikke legge ut sånn og friste meg, haha!
      Kan jeg spørre om raw-kakene inneholder lite kalorier? Er på slankis til bryllupet i sommer og trenger litt kaker osv i sommer som er sunne 🙈

    11. Marianne: Tusen takk!! <3 de er veldig rike på kalorier da de er laget av typ nøtter, dadler, kokosolje osv, men et lite stykke er nok til å gjøre deg mett lenge! <3

    12. Madeleine: Tusen takk! Vi hadde 27 gjester inkludert oss og Lykke, helt perfekt spør du meg! Det var 35 på listen, men noen kunne ikke komme. Vi hadde tre vennepar og resten familie. SKulle så gjerne bedt enda flere, men det blir lett for mange og vi ville ha det hjemme 🙂 masse lykke til <3

    13. Jannike: Den boken er veldig fin!! Eneste jeg var utrolig skuffet over var at hun ikke har tatt med oppskrift på pistasjkaken da det er min favoritt! Det var endel jobb ja, men veldig koselig! Og ekstra stas at alle gjestene koste seg <3

    14. Anette: Wow, tusen takk Anette! Det synes jeg var kult å høre! Så bra du også brenner for den saken! Stor klem til deg og lykke til med graviditet, fødsel og tiden som kommer <3

    15. Gratulerer så masse <3 Jeg lurer på noe som ikke er relatert til innlegget ditt, hva er dine beste råd for sunn og frisk hud? Jeg synes du har så nydelig frisk hud og det vistes veldig godt på bildet av dere her!
      Takk for svar <3 Hilsen Sabina

    16. Sabina: Tusen takk! Blir fortsatt overrasket da jeg slet utrolig mye med acne for rundt 4-5 år siden. Heldigvis er jeg så og si helt kvitt det. Kostholdet er utrolig viktig, ta vare på tarmen med masse pre- og probiotika. Ellers bruker jeg produkter fra ZO skin som jeg er utrolig fornøyd med. Svindyre, men utrolig drøye 😉 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg