Probiotisk kokosyoghurt med smak av mango

Reklame | Annonselenke

Jeg har lenge vært en fan av kefir, særlig den hjemmelagede. Denne syrlige drikken er nemlig fullspekket av levende bakterier, små rakkere som flytter inn i tarmen din og gjør godt. Styrket immunforsvar, finere hud, bedre fordøyelse og mer energi er bare noen av fordelene en rik bakterieflora gir, hvem ønsker seg vel ikke det?

Dessverre er det mange som ikke har det så godt med melk i kostholdet, inkludert min lille Lykke. Selv om kefir er noe mange tåler da det er fermentert kan du ikke spise det om du skal holde deg helt unna melkeprotein. Da er kokosyoghurten gull!

Du trenger:

To bokser fullfet kokosmelk (jeg liker den fra rema)

400 gram frossen eller fersk mango

En ts probiotika, eventuelt 3 kapsler som du åpner

3 dråper stevia eller annen søtning (f eks dadler, kokossirup eller kokossukker)

En halv ts vaniljepulver (kan fint sløyfes)

Jeg bruker denne probiotikaen fra san biota, med kode heleneragnhild får du 10% på hele sortimentet her!

Sett kokosmelken i kjøleskapet i et døgn eller over natten. Sett dem opp ned slik at du kan opne dem riktig vei for så å helle av kokosvannet. Det kan du eventuelt bruke i en smoothie 😉

Ha kokoskremen og alle de andre ingrediensene i blenderen og blend til en jevn yoghurt. Hell over på et stort glass, sett på lokk og la det stå fremme over natten.

Dagen etter vil du ha en mild, søt og lett syrlig kokosyoghurt. Ha litt i smoothien din eller nyt med hjemmelaget granola og kanksje noen bær? Glødende mat på sitt beste <3

21 kommentarer
    1. Takk for sommerlig oppskrift og inspirasjon🙏🏻 Denne må lages asap!😋😍
      Men hvorfor kun over natten og ikke 24 timer som i oppskriften på “Levende kokosyoghurt”?
      Off topic: hvor fikser du bryna dine, evt hva bruker du på dem? De ser så bra ut👌

    2. Jeg har laget min egen yoghurt i ett halv år nå med økologisk melk fra Røros, da jeg tåler melk. Smaksetter den med frosne blåbær som jeg tiner. Det er så godt 😀
      Jeg anbefaler også kefirvann. Dette er medisin for tarmen og et bra alternativ for de som ikke skal ha noe form for melk 🙂 Den smaksettes med feks blåbær, jordbær, rabarbra osv 🙂

    3. Cee: Glemte helt å svare deg på det med brynene! Tusen takk <3 jeg fikser dem ikke nå, hehe, bare napper bort hårene som er helt utenfor under brynet ytterst. Sminker med anastasia brow wiz og klar gele 😀

    4. Hei Helene! Det er så kjekt at du deler så mange oppskrifter for tiden! Alt skal prøves 🙂 setter sånn pris på bloggen din. hvor lenge kan denne yoghurten oppbevares i kjøleskapet når den er ferdig? Ha en fantstisk dag 🙂

    5. Hei, takk for oppskrift. Når det er ferdig laget og skal stå på benken over natta – har du på tett lokk?
      ☀️ Ha en strålende dag ☀️

    6. .. hadde alle ingrediensene og klar kokosmelk i kjøleskapet så en runde er allerede i glass. Og jeg måtte prøvesmake en t-skje og den var jo så god 😋. Gleder meg til den er ferdig 😍

    7. Hei, takk for veldig god oppskrift! Etter første natt på benken, hvordan skal den oppbevares og hvor lenge før den blir dårlig? 😊

    8. Åååh dette skal jeg prøve 😄 tusen takk 🙏🏻
      Er det en grunn til du bruker Sanbiota Panda ? Så at den var tiltenkt gravide i 3 semester 😄 når man ikke er gravid, er det da lurere å kjøpe en annen når man først skal kjøpe, eller er panda best ?

    9. Hei! Jeg bruker probiotikakapsler fra BellyBliss.no fra før, og lurer på om tre stykker av disse vil fungere? Aner ikke om dette er et dumt spørsmål eller ei hehe, men det så utrolig deilig ut så jeg fikk lyst til å prøve 🙂 Veldig glad i bloggen din forresten – som en som sliter både med ME og IBS, er det veldig inspirerende å både klikke seg inn på bloggen din og følge med på Instagram <3 Du er flink!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg