Smoothie som måltid

Reklame | Adlink

God morgen fine du <3

Takk for alle de fine kommentarene på siste innlegg om permisjon og amming. Dette engasjerer helt klart!!

Nå sover Lykke i sengen sin etter pupp i sengen vår og jeg får drukket en kopp kaffe og skrevet litt til deg. Hun er over alt om dagen og jeg må følge med hele tiden! I morges sølte jeg smoothie over hele meg, henne, sofaen og teppe i stuen fordi hun holdt på å falle ned fra sofaen. Hadde henne helt inntil meg, men kan virkelig ikke se på tv’en et sekund før hun finner på noe sprell.

Vi har vurdert babygrind, så jeg kan gå på do, men jeg føler det er bomkjøp for mange? Har du noen erfaringer blir jeg veldig glad, gjerne så ærlige som mulig!

Jeg prøver å få i meg minst en smoothie om dagen da det er helt genialt for å få inn masse næring, enkelt og raskt. Jeg bruker en base av bær og havremelk/nøttemelk og fyller på med proteinpulver, en eggeplomme, nøttesmør og supermat. For tiden er favorittene kollagen (brukt i mange år og elsker det!), moringa og solsikkelecithin. Så utrolig godt, og kjempe sunt! Ca sånn her er oppskriften:

Smoothiebowl

3 dl bær

1-2 dl havremelk

En rå øko eggeplomme

1 ss mandelsmør

1 ss kollagen

1 ts moringa

1 ss lecithin

1 scoop proteinpulver med vaniljesmak

Kanel

Jeg liker å lage smoothien min skikkelig tykk og god og spise med skje. Det er bedre for fordøyelsen og gir bedre metthetsfølelse. Dessuten kan du toppe med masse deilig topping <3

Nå skal jeg avgårde til tannlegen, uff! Heldigvis har jeg verdens beste tannpleier, min venninne Amanda! Jeg har sendt mange venninner med tannlegeskrekk til henne og kun fått gode tilbakemeldinger. Si ifra hvis du vil ha hennes info så sender jeg deg <3

28 kommentarer
    1. Hei,
      Vi har babygrind og er fornøyd med det. Kjøpte en på finn så var ikke så dyr. Kjøpte den først og fremst fordi vi har hund og visste ikke hvordan hunden ville reagere på baby. Nå har ikke lille i huset her begynt å krabbe, men kan se for meg den er fin å ha da. Men har lekegymmen oppi, pluss jeg putter masse annet oppi når jeg skal rydde så anbefales fra meg. Nb: jeg ville kjøpt 1*1 hvis dere har plass, så har hun litt plass å bevege seg

    2. Vi hadde ikke grind til førstemann, men jeg ville ha det da vi ventet numme to. og den ble flittig brukt frem til han var 5-6 mnd, men etter det brukte vi den svært lite. måtte jeg på do, så tok jeg han heller med. leking syns jeg han gjorde bedre på gulvet enn i grinda, større plass å utfolde seg på. Men det var greit i starten da storebror bare var 1,5 år og veldig nysgjerrig. hehe.
      Nå står den bare i en bod og støver ned. Vi venter nr 3, så jeg tør nok ikke kvitte meg med den helt enda, men om jeg kommer til å bruke den vet jeg ikke. Vi får se 🙂

    3. Hei Helene!
      Vil du anbefale å ha i supermat i smoothien? Jeg drikker en ekstremt grønn smoothie hver dag med alt fra grønnkål til spinat, men lurer på om jeg trenger å ha i noe mer 🙂
      Takk for svar på forhånd 🙂

    4. Jeg bruker å sette min prinsesse i vippestolen sin så jeg kan få gjort litt ting som å gå på do 😛

    5. hina: Det kommer helt an på, men om den allerede er full av grønt trenger du sikkert ikke mer. Når du frysetørker og maler blir det såpass store kvanta med grønt per ss at det er vanskelig å få inn like mye. Men om det er nødvendig, det kan sikkert diskuteres 😉

    6. Hei. Nettopp oppdaget bloggen din, og har lest gjennom ALLE innleggene under kategorien gravid på bare et par dager 😉 Har vært såå lærerikt for meg da jeg selv er gravid med termin i desember. Det jeg lurer litt på er hva din erfaring er nå, etter de første månedene med lillemor ang. ulltøy vs bomullstøy? Av ulike grunner har jeg ikke kjøpt så veldig mye tøy enda, men tenkte å begynne nå snart for alvor. Er jo så mye fint og rimelig i bomull, men får høre overalt at de kun har brukt ull på vinterbaby. Hva er dine erfaringer rundt dette? 🙂 Ellers tusen takk for veldig hyggelig, lærerik og god lesning

    7. Hei! Takk for deilig smoothietips.
      Når eg prøver å lage tjukk smoothie/smoothie bowl går det aldri fordi blenderen min trenger ganske masse væske for å klare å få alt rundt. Har ein ganske god blender som kan knuse is og alt, men føler eg må bare helle på med væske for at den skal klare å få rundt ting. Skjer det med din også? Har du nokon gode tips? Kanskje bruke stavmiksar når alt som er frossent er hakka opp.

    8. Anbefaler lekegrind(1m x 1m), har selv en liten på snart 9måneder som var over alt før fylte 6måneder.. -vi kjøpte grinda da han var rundt 6måneder, og han bruker grinda masse fremdeles. Har bevisst gjort den koselig med myk dyne i bunnen, kosebamser og litt leker og bøker. Ikke så mye at han ikke kan bevege seg, tenker det er viktig. Men med noen få favoritt leker, så man heller kan bytte på lekene så det blir spennende å være i grinda. Vi har også plassert grinda i stua slik at han har kontroll på oss og ser oss.
      Skjønner veldig godt hvordan du har det med en veldig liten aktiv, man må til en hver tid holde et øye med dem for at de ikke skal skade seg. Så for oss har grinda vært til stor hjelp! Hilsen mor med en liten på snart 9måneder som har tatt sine første skritt i lekegrinda💛

    9. Jeg har primi sogni lekegrind å er veldig fornøyd, kan legges sammen og flyttes rundt. Bruker den f.eks om jeg skal i dusjen eller er ute å plukker bær/luker i Hagen. har ei på 9 mnd som syns dokosten og diverse ting er suuper spennende, så vil unngå sånne situasjoner! Men syns likevel det er dumt å stenge døren så hun ikke ser meg, så da passer det perfekt med grind:-)

    10. Vi hadde ikke grind til nr en. Jeg satt han i vippestol, og mot slutten av min permisjon satt jeg han i sprinkelsengen, da jeg skulle på do. Med nr to begynte vi med grind etter få uker. Han ligger nå i babynest i grinden, men dette er for at storebror på 2,5 skal få leke mer fritt i stua. Han er en aktiv kar, som både løper rundt og kjører med lekefly inne. Greit at lillebror ligger litt i høyden da. Takk for smoothie oppskrift <3

    11. Jeg hadde grind til førstemann, brukte den lite. Sto egentlig bare i veien. Hvis hun er veldig aktiv tror jeg nok den bare kommer til å ta plass. For da vil hun bare ut av den 😉 har ei på 6 mnd som er overalt, så om jeg bare måå gå på do setter jeg henne i vippestolen og setter på Fantorangen eller elmo 😉

    12. Vi er veldig fornøyd med lekegrind! Hadde det ikke til mine to første, men med tredjemann bestemte jeg meg for å prøve. Det er bare så deilig at han har en plass som er bare hans. Det er lett å legge han ned (fordi jeg vet han er trygg der) og han koser seg veldig. Anbefaler det videre absolutt 😊

    13. Vet at supporterfrue (Line-Victoria) akkurat har skrevet et innlegg om lekegrind 😀 Virket som mange gode tips der! Kanskje noe å sjekke ut?

    14. Malin: Takk! Og takk for forståelsen! Det er jo så stas, men jeg kjenner at det blir litt tøft når Jonna skal tilbake på jobb og jeg må ha henne med på do og i selen konstant! <3

    15. Julie: Hei Julie <3 så søt du er og grattis!! Vi brukte masse bomull, men også mye ull. Vi har pose til både bilstol og vogn og en relativt liten leilighet som blir varm og god. Den første tiden var vi sjeldent ute med henne, så det var ikke så stress om hun hadde bare ull. Men så synes jeg ull er veldig praktisk også fordi det ikke blir kaldt om baby blir klam. Anbefaler i så fall tynn ull som joha, hust and clair osv, og ikke mange tykke dresser. Vi fikk i hvert fall ikke særlig bruk for dette. Igjen; alle babyer er ulike, så vanskelig å si på forhånd. Jeg hadde ikke trengt så mye som jeg hadde!

    16. Hvorfor inkluderer du moringa i kostholdet ditt? og bruker du det i annet enn smoothie? Jeg klikket ved en feil hjem moringa i stedet for matcha fra iherb, og posen har bare blitt stående..
      Takk for flott og informativ blogg 🙂
      Karoline

    17. Karoline: Det skal bidra til å opprettholde melkeproduksjonen 😀 men det er et svært næringsrikt supermatpulver så du kan gjerne ha det i smoothien din! Det er stort sett det jeg bruker det til selv. Og du vil ikke få melk i puppene altså 😀

    18. Takk for svar! Jeg har ei lita jente på syv uker som jeg ammer, så da var det nok skjebnen som ville at jeg skulle bestille hjem morninga istedet for matcha 😉

    19. Vi var i samme situasjon i en periode da minsten føk over alt. Løsningen for oss ble bare å sette opp reisesengen på rommet ved badet. Luftig og lett, og den tar 2 min å legge sammen. Denne måtte vi ha uansett, og funket supert! Senere har den også blitt brukt som ballbinge når ungen ble større.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg