6 måneder med takknemlighet

Nå har vår lille skatt rukket å bli 6 måneder, hvor har tiden blitt av? Jeg synes i hvert fall den raser forbi, og kanskje er det bare meg, men jeg synes det går raskere og raskere! Det er så lett å la hverdagen preges av alt jeg ikke rekker, tiiiidlige morgener og ammestress, men jeg prøver å virkelig nyte dagene og bare ta alt inn.

Lukten av det myke håret ditt, de små hendene dine som strekker seg mot meg og holder meg fast når du spiser. Det lille hodet ditt som legger seg tungt på skulderen min når du er trøtt. Tenk at det var akkurat deg som skulle komme til oss. Det ene egget som klarte seg, festet seg og vokste seg stor og sterk i magen min <3

Jeg følte meg så takknemlig da jeg var gravid, og jeg hadde hele tiden en sterk følelse av at dette skulle gå bra, at dette var vår baby. Men fødselen satte et støkk i meg som jeg har slitt med å bli kvitt. Tanken på at det hele kunne gått så fryktelig galt, at vi kunne mistet henne. Jeg prøver å jobbe med meg selv, men hønemor; det har jeg nok blitt.

Starten ble tøff med allergi og mye magevondt, men nå har vi aldri hatt det bedre, vår lille familie på 3 (5 med hundene). Tenk så heldig jeg er som har fått det jeg har ønsket meg aller mest, min helt egen gjeng <3

Jeg vet at jeg ikke har noe å sammenligne med, men jeg føler meg ekstra takknemlig. Jeg tenker ofte på de årene jeg lengtet sånn etter min baby, og på alle dere som fortsatt venter. Da er det ikke så farlig når Lykke gulper ned hele ansiktet mitt, eller våkner alt for tidlig. Det er helt greit at du vil sitte i bæretøy, helt tett inntil mamma og bare kose. Der sover du best, og da skal du få lov!

Tusen takk til fertilitetssenteret <3 Til Nicolai Holst som fulgte meg tett i et helt år. Til Anne Marthe som satte inn gullegget helt perfekt. Til Ingrid og Linda for hjelp, støtte og trøst. Til Inger som møtte meg med et smil og forståelse til hver eneste time <3

Tusen takk til frøyaklinikken <3 Til Anette som oppmuntret, støttet og hjalp meg både fysisk og psykisk gjennom hele prosessen og var helt uunnværlig <3

Tusen takk til Ullevål som reddet babyen min i fødsel og tok så godt vare på oss etterpå <3

Lille skatten min som er så sterk, sårbar, kosete, leken og blid, og alt for meg <3 Tusen takk <3

22 kommentarer
    1. Åh, nå ble jeg rørt, nydelig innlegg ❤️ Gratulerer med 6 mnd!
      At tiden flyr skal være sikkert og visst, mitt gull blir 3 mnd til uka, jeg syns akkurat jeg var høygravid og lei. Det er så gøy å se utviklingen fra dag til dag, fra en liten rosa bylt som bare vil sove på brystet til mamma eller pappa til ei lita frøken som vil utforske verden ❤️ Vi er bra heldige og priviligerte som får oppleve dette ❤️

    2. Gratulerer så mye med Lykke som er 6 mnd. Hun er verdens søteste og blir så rørt når jeg leser det du skriver. Jeg begynte å følge deg Når du allerede var blitt gravid, men har lest de fleste innleggene dine pga prosessen dere var igjennom. Fordi vi er i gang med ivf prosessen selv. – den offentlige veien. Ikke privat, som om vi lest skylle gjort det. Men økonomien stopper oss. Men så langt har det fått fint og ventelisten var ikke så lang. – heldigvis. Kun 3 mnd. E
      Jeg har startet på hormonnesespray og skal sette min første sprøyte i kveld. Og om 10-14 dager skal egg tas ut og ja.. du kjenner prosessen. 🙂
      jeg inspireres av din positive utstråling og gjennom deg og din historie, klarer jeg å tenke positivt oppi denne ganske psykiske og fysiske tunge perioden. Det hjelper å lese om andre som har hatt det tungt og vanskelig, men som har fått oppfylt sin store drøm. Kanskje det er vår tur denne gangen, etter å ha vært prøvere i snart 20 mnd.
      Takk 🙂
      Eline

    3. Eline: Tusen takk Eline <3 jeg har aldri gått tilbake og lest innleggene, selv, føler meg helt hudløs og føler at jeg delte veldig mye av mitt innerste. Jeg angrer ikke, men det er litt tøft å se hvor tøft jeg hadde det.. det betyr så utrolig mye for meg at det kan hjelpe deg <3 det blir din tur!! og jeg kjenner mange som har fått gullhjelp i det offentlige! stor klem og masse lykke til <3

    4. Åh, Helene, dette var rørende å lese 😍 Nå er det bare 9 usle små uker til jeg har termin med vår lille jente som vi måtte vente så lenge på. Er så utrolig takknemmelig for at vi snart skal få oppleve gledene med å bli foreldre, for selv om det, som du skriver, er tidvis tøft, så setter det å vere ufrivillig barnløs alt dette i et så stort perspektiv! Har fått så mange spørsmål om lille i magen “plager meg” når hun sparker godt opp i ribbebeina eller i muskler hun ikke skal sparke i 😅 Men nei, selvfølgelig gjør hun ikke det ❤ Jeg elsker alle livstegnene hun gir fra seg, behagelige eller ei spiller ingen rolle! Det er bare en del av hele pakka. Da er det veldig fint å lese at du ser det på samme måte når ikke alt går som smurt i mammalivet 😜 Bare tenk så heldige vi er!!
      Ønsker deg og din flotte familie en god sommer videre! 💕

    5. Gratulerer med 6 måneder søteste lille Lykke 😍 Mamma og jeg synes det er så gøy å følge utviklingen din og hverdagen deres her på bloggen og på Instagram! Jeg liker også best å sove i bæreselen – helt tett inntil mamma! Vi er heldige som får lov til det begge to. Det finnes jo ikke noe bedre? Jeg gleder meg til å følge deg videre! Hilsen Victor, 4 måneder 👶🏻

    6. Anette: så stas at du snart skal bli mamma, det er bare så fantastisk og det fineste jeg har opplevd! Jeg tror alle kunne hatt godt å være mer takknemlige for det vi har, jeg har lett for å jage etter det neste. Det kommer kanskje lettere for oss som slet med å få dette til, det vet jeg selvfølgelig ikke sikkert og det kan ikke måles. Men det har hjulpet meg <3

    7. Gratulerer med 6 måneder, hun er nydelig 😊 Har aldri skrevet til deg tidligere, men nå ble jeg bare utrolig rørt! Fant bloggen din i prøvetiden, både tekster og videoer var til hjelp, trøst og ikke minst håp. Jeg fikk også PCO etter p-pillene, ventet i et år på den j* eggløsningen og gikk gjennom ganske lik prosess som deg med hormonkurer. Gikk til slutt til Fertilitetssenteret, der klaffet det på lavdosestimulering nr 2, nå er jeg så utrolig takknemlig og lykkelig. Er bare i uke 8 og håper så inderlig at spiren fortsatt holder seg fast ❤️ Gleder meg til å følge deg og Lykke videre, hun er heldig som har deg 😊

    8. Tenk 6 måneder 😀 Så nydelig Lykke er, synes hun er lik deg 😊
      Enig i at tiden går fort. Det er på barn at man ser hvor fort tiden går 😅
      Jeg har en 4-åring neste måned og det er helt vilt å tenke på. Synes det er litt trist at tiden går så fort 😅😊
      Jeg gleder meg bare til å starte produksjon av barn nummer 2 🤗
      Gleder meg til flere blogginnlegg dra deg, du skriver så variert og så mange innlegg som engasjerer, alt fra mat til fedrekvote

    9. Fantastisk <3 Vi ble endelig gravide med hjelp fra Holst og gjengen 3 mnd etter deg 🙂 Har ei lita ei på snart 3 mnd nå. Holst, Anne Marthe, Inger og gjengen vil for alltid ha en stooor plass i hjertet

    10. Fikk helt gåsehud av innlegget ditt, så utrolig fint skrevet ❤️ det er så godt å lese og se at du og Lykke har det så fint, du virker som en flott mamma!

    11. For et rørende innlegg! Jeg ble selv mamma til en gutt i mai og har hatt stor glede av bloggen din, både som gravid og nybakt mamma:)
      Jeg lurte på om du kanskje kunne skrevet et innlegg om hvordan du har opplevd kombinasjon av hund og baby? Vi har en hund på drøye året og jeg føler nok at han ikke får så mye stimuli som han burde for tiden:-/

    12. Anette: Tusen takk Anette 😀 godt å høre at du gleder deg til å produsere, haha <3 her er det lenge til, men jeg gleder meg for det! SÅ koselig å ha deg som trofast leser <3

    13. Nydelig skrevet. Tiden flyr virkelig fort.
      Kos dere hver dag!
      Lille her er allerede over 14 mnd og det er straks barnehagestart. Gruer meg, for å si det mildt. Blir sikkert bra. Men føler fortsatt at jeg forlater barnet mitt.. uff

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg