iHerb tips og nye favoritter

I dag vil jeg dele iHerb favoritter, for hvem elsker vel ikke iherb?? Jeg får i hvert fall stadig spørsmål om jeg kan lage nye iherb innlegg. Hva jeg handler endrer seg jo stadig, så skjønner det er gøy å se! Jeg har handlet her i mange år og jeg er utrolig glad for at de finnes rett og slett! Det er masse spennende produkter der, gode priser og de har blitt mye bedre på frakten igjen også. Jeg er blid som en sol når pakkelappene kommer, og Jonna er litt irritert som må hente dem, hehe.

Det er viktig at du holder den under 350 kr inkludert frakt. Ellers blir det dyrt med toll og fortollingsavgift! Del opp pakkene i flere pakker slik at du ikke får toll.

Multivitamin

Som både gravid og ammende har jeg valgt å ta et multivitamin for å sikre inntak av mikronæringsstoffer. I graviditeten hadde jeg endel aversjoner og etter at Lykke kom ble det noen måneder der jeg ikke fikk spist så bra som jeg hadde ønsket. Nå er dessuten “dietten” min uten melk, soya, peanøtter og hvete og det kan bli litt ensidig til tide. Noen mener at vi ikke trenger kosttilskudd, men ut i fra det vi vet om nedgangen i næringsstoffer i maten og det faktum at maten er langt fra perfekt så tar jeg det med glede. I en perfekt verden hadde vi fått alt fra maten.

Kvalitet på tilskudd er veldig viktig for meg. Disse tilskuddene har blant annet metylert folat, som er veldig viktig! Det er ferdig omdannet folat, og det er viktig å ta tilskudd av denne, ikke folsyre. Jeg bruker fortsatt denne som er til gravide og den anbefaler jeg til deg som prøver, er gravid eller ammer. Den andre er perfekt om du er en kvinne som ikke gjør noe av det jeg nevnte 😉

Næringsgjær

Næringsgjær har jeg skrevet om og delt oppskrift med her. Det er en type gjær (som ikke lever) som smaker “ostete” og kan brukes i retter for å gi ostesmak. Jeg liker denne!

Pinjekjerner

Disse er så gode å strø over salater, til pesto eller som snacks. Veldig god pris for så stor pose, særlig øko! Jeg kjøper denne 😉

Baby som får tenner?

Jeg har sett så mange filmer på youtube med tips til deg som baby, og en ting som gikk igjen var denne. Det er faktisk et homeopatisk tilskudd som kan gis til baby når de får tenner. Jeg var faktisk utrolig skeptisk, men den har fungert veldig bra for oss! Kanskje er det placebo, hvem vet, men ville dele i alle fall. Fås her!

Krydder og smak

Jeg har tipset om krydder fra iherb mange ganger, så digg er det! Dette krydderet er ubestrålt, økologisk og fullt av både smak og næring! Jeg prøver å bruke krydder hver eneste dag, og dette er mitt favorittmerke 🙂

Vanilje ekstrakt bruker jeg i mye bakst og hjemmelaget godis. Det smaker kjempe godt og er av veldig god kvalitet. Det kan ikke sammenlignes med de jeg har funnet i matbutikken i Norge. Du finner den her!

Fotkrem

Min absolutt favorittkrem til føttene finner du her! Denne er så så god, jeg smører meg med den hver eneste dag før jeg legger meg. Jeg har den i nattbordsskuffen og inkluderen den i min kveldsrutine, hverdagsluksus. Den har også såkalt super saver shipping og gjør frakten din rimeligere.

Barer

I det siste har disse barene vært helt geniale å ha i vesken! De inneholder få ingredienser, så få at du selvfølgelig kan lage dem selv. Likevel synes jeg det er veldig greit med disse, litt lettere å ha med seg. Husk at de inneholder endel sukker, selv om det er naturlig. Uten gluten, melk, soya og søtet med dadler. Du finner dem her 🙂

Obs! Noen av smakene inneholder spor av melk!

Arrowroot

Arrowroot er et fint pulver som kan brukes til både bakst og tørrsjampo. Jeg bruker det likevel mest til å lage sprø søtpotetfries, se fremgangsmåte her!

Jeg bruker denne!

Lecithin

Lecithin er svært rikt på fosfolipider, et fettstoff som finnes i alle celler i kroppen! Det er særlig mye av dette i hjernen din, din aller viktigste datamaskin 😉

Jeg har alltid elsket lecithin i smoothier, sjokolade mousse og hjemmelaget sjokolade. Det gir en kremete og jevn konsistens fordi lecithin er en såkalt emulgator. Dette er et stoff som blander vann og fett så det blir jevnt. Lecithin er nettopp derfor genialt for deg som ammer, det holder melken uten fettklumper og brukes for å unngå brystbetennelse. Så jeg bruker det både for melken og for hjernen min 😉

Nå som jeg unngår soya på grunn av Lykke er denne min favoritt!

Cassava

Cassavamel er ikke så kjent i Norge enda, men det er jeg sikker på at vil komme! Det er mel laget av en rot som er rik på stivelse, så dette er ikke et lavkarbomel som f eks mandelmel eller kokosmel, men det er veldig mildt og perfekt for deg som reagerer på  mange matvarer. Jeg har ikke fått testet det enda, men jeg tenkte jeg skulle teste å lage egne lomper/tortilla med dem!

Jeg har kjøpt min pose her.

Mandelsmør og tilskudd

Jeg bruker sjeldent rene tilskudd som dette, helst vil jeg ha tilskudd som er basert på mat slik som tørket lever eller kollagen. Men akkurat nå har jeg satt inn spiral og siden jeg gikk for kobberspiralen har jeg begynt å ta et eget sinktilskudd for å veie opp den kobberet. Google litt om sink og kobberspiral så finner du mer info! Sink picolinate er en lettopptakelig form, jeg kjøper denne.

Mandelsmør er bare sååå digg, men siden det er så dyrt pleier jeg å heller lage det selv. Det krever litt jobb, selv om det egentlig er veldig enkelt og i det siste har det blitt nedprioritert. Derfor fant denne veien hjem til meg, nam nam <3 Helt rent og kjempe god kvalitet! Jeg bruker denne på og i smoothie, som topping på grøt eller rett fra boksen 🙂

P.S. Glemte å ta bilde, men kjøpte disse tørkede incabærene, sååå gode, smaker som surt godis og ble borte på 123!

Det var mine tips for denne gang, håper du fant noe du likte <3 Har du noen tips til meg??

16 kommentarer
    1. Hei! Fint innlegg!
      Angående multivitamin som du anbefaler for prøvere og gravide, er det tilstrekkelig med folat i denne eller har du tatt annen metylert folat i tillegg. Har kjøpt en annen metylert folat på iherb, skal den tas i tillegg?

    2. Takk for tips ❤️ Jeg har nettopp bestilt Four Sigmatic sin «mushroom sampler» og er sååå spent om den er verdt hypen!

    3. Supert innlegg Helene! Takk for mange tips 😁 Bestilte meg en pakke i går, men tror jammen meg at jeg må bestille hjem en pakke til 😅 Men hos meg er frakten faktisk gratis! 👏🏻

    4. Hei 🙂 Angående multivitamin til gravide – trodde du anbefalte Thorne Research Basic Prenatal fra iherb. Hva er forskjellen? Hvilken er best? Setter stor pris på svar 😊😊

    5. Takk for mange fine tips! Blir nok å klikke litt hjem nå ja😇 Kan du skrive mer om sink og kobberspiral?😀

    6. Takk for at du deler, og forklarer så enkelt og godt hvorfor noe er bra for oss, og noe ikke. Jeg har en datter som er bare et par uker yngre enn Lykke, og nå venter vi i spenning på råd og oppskrifter på barnemat. Du skrev noe om leverkapsler (innholdet) i maten til lykke, istedenfor å gi jernberiket grøt. Hvordan vet jeg hvor mye jeg skal tilsette maten hver dag, og hvilke kapsler vil du bruke?

    7. Vi er prøvere og nå har jeg gått på folsyre fra apoteket i over et år. Så nå, etter at jeg leste innlegget ditt har jeg googlet litt videre og bestilte nå multivitaminen med metylert folat, slik du anbefalte. Jeg håper jeg sitter her og er gravid, og hvis det endelig skulle være tilfelle er leveringstiden fra iherb lang. Har du oversikt over om det finnes et lettere tilgjengelig alternativ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg