Dagens viktigste måltid – frokost tips

At frokost er dagens viktigste måltid er et gammelt utsagn, men for meg stemmer det på en prikk! Jeg elsker frokost og må ha det hver eneste dag, klarer meg bare ikke uten. Den kan dessuten ikke bestå av bare frukt, havregrøt eller frokostblanding. Jeg trenger proteiner og fett i form av egg, suppe, en næringsrik smoothie eller til og med middagsrester. Dette gir meg langvarig energi og fokus utover dagen.

Frokost tips

frokost tipsI går startet jeg dagen med min hjemmelagede gulrotsuppe med hjemmekokt kraft, søtpotet, løk og ingefær. Jeg har bløtlagt og tørket en stor pose gresskarkjerner og disse elsker jeg å strø over. Ved siden av hadde jeg kefir, cottagecheese og bær som jeg toppet med kanel, en dråpe stevia og mase ceylon kanel. For en luksus sier jeg bare! Det høres sikkert veldig komplisert ut, men dette tok meg to minutter å slenge sammen.

frokost tipsÅ nyte frokosten i sofen med et blad, serie eller en bok er noe jeg virkelig setter pris på. Jeg er fullt klar over at dette er noe som vil forsvinne med tiden, så jeg nyter det mens jeg kan. Det er vel en tid for alt i livet?

frokost tipsHva er din favorittfrokost?

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg