Sunn sjokolademousse

Adlink

En av favorittene, både hos meg og på bloggen er min sunne sjokolademousse. Det er ikke så rart, hvem vil vel ikke kose seg med sjokolade og samtidig fylle på med næringsstoffer? Her snakker vi mettende proteiner, nyttige fettsyrer og vitaminer og mineraler for skjønnhet og energi. I tillegg smaker den kjempe godt!

Det er så viktig å nyte god mat, både for kropp og sjel <3


Helenes sjokolademousse

(2 store eller 4 små porsjoner)

2 modne avokado

1 scoop (to ss) sjokoladeprotein (kan erstattes med en banan)

4 ss kakaopulver (bruker du bakekakao kan du bruke 3)

2-3 dl melk (jeg bruker mandelmelk)

En stor ss peanøttsmør

En klype havsalt

Eventuelt mer søtning hvis du ønsker (honning, stevia, fibersirup)


Ha alle ingrediensene i en blender og kjør til en jevn mousse. Hell sjokoladen over i serveringsglass og sett kaldt i 30 minutter. Det siste trinnet er ikke essensielt, men det gir enda bedre konsistens.

Topp moussen med det du ønsker; bær, supermat, kokosflak, nøtter eller frukt.

I dag skal jeg lage en kjempe god kyllingrett til middag, med masse deilig tilbehør. Det blir en rolig fredagskveld, akkurat slik jeg liker det. Jeg kjenner halsen begynner å skurre og jeg må bli bra til i morgen, da skal jeg nemlig i bursdag til en venninne. Krysser fingrene for at mange kopper varm te hjelper <3

7 kommentarer

Siste innlegg