Enkel og mettende smoothie – uten helsekost


For en herlig start på dagen! For dere som følger meg på snap har dere sett at jeg allerede har vært ute på en lang morgentur med kokos, før jeg spiste frokost hjemme. For meg som jobber mye hjemmefra er det så viktig å komme seg opp om morgenen og ha en viss struktur på dagene. Jeg merker virkelig at de dagene jeg ikke har faste avtaler, men jobber hjemmefra sklir ting lett ut. Det er ikke bra for produktiviteten min, og det er ikke bra for meg personlig. Morgenturene mine får meg opp og ut og gir meg så mye både fysisk og psykisk.


For tiden er jeg på smoothiekjøret og har så dilla på skikkelig tykk smoothie med topping. Når jeg spiser smoothie med skje fungerer fordøyelsen min så mye bedre, prøv det!

På bilde ser du en kjempe enkel smoothie som jeg laget hjemme på Malmøya i helgen! Jeg vet at mange av dere savner enkle oppskrifter, så det kommer det mer av fremover. Jeg elsker å teste alle mulige sunne produkter og har skuffer og skap fulle. Derfor glemmer jeg lett at andre ikke er i samme situasjon (crazy helseblogger) og trenger enklere oppskrifter. Dere har blitt hørt!

Enkel smoothie

En frossen banan

1-2 dl frosne bær (jeg brukte solbær, men alle kan brukes)

En håndfull frossen spinat

Et par isbiter

Kokosmelk til blenderen går rundt

For bedre metthetsfølelse kan du tilsette 1/2-1/2 avokado eller en ss peanøttsmør

Kjør alt i blenderen og topp med ønsket topping. Det kan være frukt, bær, musli, nøtter, frø, supermat som gojibær og bipollen eller annet du har lyst på.

Kokos vil også ha smoothie <3


Jeg elsker å hive greens i smoothien min! Da er det så lett å få inn grønnsaker i alle mpltider slik jeg anbefaler. Jeg føler meg best når jeg spiser masse grønnsaker hver dag, da får jeg mye næringsstoffer, fiber og metthetsfølelse. Hvis jeg skulle gi et råd til deg som ønsker et sunnere kosthold er det å spise mer grønt.


Disse fargene må en jo bli glad av?


I dag skal jeg på Frøyaklinikken og møte skjønne Anette igjen. Nå er også (endelig) gynekologen min hjemme fra ferie og jeg er i gang med nye medisiner. Nå går jeg på provera og hjelpes som det setter kroppen ut av spill. Her snakker vi PMS til tusen, ikke gøy. Jeg prøver derfor å fokusere på å ta vare på kroppen min best mulig ved siden av medisinene, både når det kommer til mat, trening, stressmestring og venninnetid.

Denne lille karen fyller meg med godfølelse, visste du at du får utskillelse av lykkehormonet oxytocin når du klapper dyr? Det søteste er at de også får det! Dagens funfact ;D

    1. Vet du.. Det er så deilig å lese bloggen din!
      Jeg leser en del forskjellige bøker og blogger, siden jeg fortsatt prøver å finne ut hva jeg vil/trenger å spise for å leve et sunnere liv.
      Og det er så mange som er så ekstreme. Eller veldig bastante på at akkurat deres syn er det eneste riktige.
      Men hos deg kan jeg hente masse god inspirasjon (og ikke misnt informasjon), og så føler jeg meg ikke som en dårlig person etterpå hvis jeg kjenner at det du skreiv om ikke kommer til å passe for meg. Så tusen takk for at du deler det sunne synet ditt på mat 🙂

    2. therese: Tusen takk for gode ord! Det setter jeg veldig pris på! Jeg har selv vært sunnhetsforvirret som jeg kaller det, men nå har jeg tatt et standpunkt om at det er det slutt på. Nå koser jeg med all sunn mat (og noen ganger “usunn) for det er jo også sunt! Jeg blir så glad når det skinner gjennom på bloggen, så tusen takk <3

    3. Smoothien så nydelig ut 😊 Jeg er flink å lage smoothie til jenta mi på 2 år, men ikke til meg selv. Skal bli flinkere på det 😊 Hvilken spinat bruker du og hvor kjøper du den? Frokosten min består ofte av 2 egg, 1 avokado og dadler/eple til dessert ettersom det er enkelt. Liker også godt å spise middagsrester til frokost 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg