Sukkerfri blåbæris

Annonselenker

God morgen hjerter! Har dere hatt en fin helg?

sukkerfri blåbæris

Jeg er fortsatt skikkelig dårlig med vond hals, tett nese og feber, men jeg holder humøret oppe for det! På lørdag var jeg på lunsj med min bestevenninne og hennes søster. Vi skal få æren av å være hennes forlovere når hun gifter seg allerede i februar! Jeg synes dette er så utrolig stas, det er virkelig noe stort i livet mitt, det å få være en så stor del av denne prosessen. Jeg gleder meg og har allerede begynt planleggingen.

sukkerfri blåbærisEllers har jeg tatt siste pergotime tablett i dag og skal tilbake til gynekologen på fredag. Det blir spennende å se hvordan disse pillene har påvirket kroppen. Jeg har allerede merket endel symptomer, feber er nok ikke den eneste grunnen til at jeg har vært varm for å si det slik. Humøret mitt har også vært ekstremt flatt. Jeg vet ikke om dette er noe flere har opplevd? Noe av det eneste som har fristet på matfronten er den hjemmelagede isen min. For å gjøre den mer næringsrik har jeg tilsatt litt av hvert, og jeg tenkte jeg kunne dele. Røde bær og greens er ingen god kombinasjon synsmessig, derfor ble det sukkerfri blåbæris. Blåbær er svært rike på antioksidanter så det er jo vinn vinn!

sukkerfri blåbæris

Sukkerfri blåbæris

sukkerfri blåbæris1 dl frosne blåbær

1 dl frosne bringebær

4 frosne jordbær

2 økologiske rå eggeplommer

Et par ss kokosmelk (jeg bruker fra kartong)

1 ss lecithin

1 scoop vaniljeprotein (jeg bruker denne)

1 ts greens

sukkerfri blåbærisHa alle ingrediensene i en blender. Du kan også bruke en kjøkkenmaskin (foodprosessor) eller en stavmikser. Blend isen og stopp maskinen for å røre flere ganger til du har en glatt is. Eggeplommene gir isen masse lettopptakelig næring og isen en fluffy konsistens. Du vil ikke smake dem 😉

sukkerfri blåbærisDu kan fint sløyfe lecithin og greens hvis du ikke har dette. Du kan også bytte proteinpulveret med søtning. Da ville jeg brukt stevia eller fibersirup. Tåler du litt sukker er kokosblomstsukker et naturlig alternativ.

sukkerfri blåbærisHa en fin mandag <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg