Verdens beste blomkålsuppe

DSC06532Jeg er jo suppoman, og selv om jeg har delt oppskrift på blomkålsuppe før kan vel ikke en god ting deles for ofte? Supper kokt på kraft er svært næringsrike og gjør underverker for fordøyelsen. Har du ikke kraft kan du selvfølgelig likevel lage suppen. Grunnet helsefordelene av kraft, og ikke minst den gode smaken det gir anbefaler jeg deg virkelig å prøve å koke din egen. Stange selger også kraft, hvis du ikke orker å lage selv. Du kan også finne kraft på røtter og på Duggurd.

DSC06537

Verdens beste blomkålsuppe

Et stort hode blomkål eller to små

4 gule løk

2 kinesiske hvitløk

Meierismør

7-8 dl kraft (du kan bytte ut med vann og buljong)

1 dl kremfløte

Salt og pepper

DSC06542Del blomkål i passe store biter og ha det i en kjele. Hell over kraft og la dette koke opp. Skrell og hakk løk og stek dette blankt i smør. Jeg bruker et par ss smør til dette. Når løken er blank har du den oppi sammen med blomkålen.

DSC06545Når alt er kokt mørt kan du ha i en dl kremfløte (eller den harde delen på en kokosmelk som har stått i kjøleskapet) og stavmikse suppen til den er glatt. Smak til med salt og pepper.

DSC06547Jeg liker å servere denne med bløtlagte og tørkede frø eller sprøstekt bacon. Nam!

Jeg ble helt satt ut i går og fikk en liten «kræsj» etterpå. Rett og slett litt overveldet. Disse hormongreiene tar på det også, så nå gleder jeg meg til en rolig kveld med taco i dag, og fotball, hehe. For nå begynner jo moroa? Fotball hver dag fremover! Jeg synes det er koselig med sport på TV jeg altså, men det kan bli litt mye når det er hver kveld 😉

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg