Kremet sukkerfri is

Inneholder sponset produkt

Jeg slang sammen sukkerfri is i går kveld og serverte en bolle til Jon Anders da han kom hjem fra trening. Jeg holdt nesten pusten da han smakte, for jeg var så spent på om dette kunne være noe for ham også. Selv elsket jeg den, men jeg liker alt som inneholder bær og kokos. Jeg må jo skryte litt da han faktisk spiste alt og vi kunne kose oss med sunn is sammen! Det er ikke så ofte han har lyst på det sunne jeg lager, ikke fordi det ikke er godt, men fordi det typ ikke smaker cola. Så når noe blir mer enn godkjent hos ham, da vet jeg at jeg må dele det på bloggen!

sukkerfri is

Det har også haglet inn snaps med spørsmål om oppskriften, og nå skal dere ikke måtte vente lenger 😉

sukkerfri is

Sukkerfri is alá Helene

20 frosne jordbær

2 dl bringebær

1 ts lecithin (kan sløyfes, men gir bedre konsistens)

En scoop vaniljeprotein (jeg bruker dette)*

Kokosmelk til ønsket konsistens (jeg brukte aroy-d fra kartong)

sukkerfri is

Kjør alle ingrediensene i en kraftig blender. Begge mine blendere (vitamix og raw fuel fra wilfa) har en slags blande stang som kalles tamper. Den er veldig praktisk når du skal lage smoothie bowl og is. Du kan også bruke en kraftig stavmikser.

Begynn med ca en dl kokosmelk og øk mengden mens du blender til du akkurat får massen til å gå rundt. Jeg brukte kokosmelk fra kartong, men du kan bruke all type væske. Stopp blenderen for å skrape ned kantene hvis det trengs.

sukkerfri is

Server isen umiddelbart! Dette er nok til to gode prosjoner, så halver hvis du lager til én. Jeg toppet med kokos og bipollen. Denne er det bare å nyte, min nye favoritt!

Hvis du skal shoppe proteinpulver får du 10% rabatt ved å lage en profil på arnika og legge inn koden 107347 under mine sider 😉

sukkerfri isI dag har jeg jobbet med kurs hele dagen og lagt ut modul 4. Det vil si at vi allerede er i uke 4 ar kurset og det går som det suser! Jeg gleder meg til å tilby flere kurs fremover, for dette synes jeg er så gøy! Etter mange timer på stumpen dro jeg på trening før jeg tok meg en runde på meny. Det er så farlig det, når en er sulten blir det gjerne alt for tungt å drasse hjem i tillegg til alt for dyrt. Nå har vi akkurat spist middag og koser oss med game of thrones før det blir tidlig i seng.

Har du ikke fått mulighet kan du fortsatt ta mitt gratiskurs «slik blir du kvitt søtsug» her.

    1. Denne er blitt min favoritt. Jeg har nå laget den mange ganger, og familien min elsker den. I dag var det tomt for jordbær, da erstattet jeg det med frosne blåbær. Det er også supergodt, og gikk fint sammen med bringebær. Tusen takk for super oppskrift 🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

Siste innlegg