Glutenfrie fiskepinner

I dag hadde vi glutenfrie fiskepinner til middag, eller lettere sagt hjemmelage fiskekaker. Jeg tror alle oppskriftene her på bloggen er naturlig glutenfrie.

glutenfrie fiskepinnerMamma lærte meg alltid at alle kan briljere på kjøkkenet en gang i blandt, men de ekte kokkene er de som lager hverdagsmaten. Å lage middag hver dag er jeg faktisk fryktelig dårlig til, men jeg prøver å bli flinkere. Det går jo faktisk veldig raskt, det er planleggingen som er nøkkelen.

glutenfrie fiskepinner

Glutenfrie fiskepinner

Etter en tur i svømmehallen (utrolig deilig forresten) slang jeg sammen denne lekre middagen på 1-2-3. Jeg hadde tatt opp kolje fra fryseren, så den var allerede tint og klar. Så skar jeg opp rosenkål og søtpotet og hadde i ovnen. Fisken vendte jeg først i egg vispet med salt og paprikakrydder før jeg dyppet den i sesamfrø. Jeg stekte fiskepinnene i smør mens grønnsakene stod i ovnen.

glutenfrie fiskepinnerVoila! Enkel, men knallgod hverdagsmiddag. Hvit fisk er utrolig sunt, som regel villfanget og billig. Fisk er en fantastisk (og undervurdert) proteinkilde som vi burde spise mye oftene. Jeg steker i smør, panerer eller har litt baconbiter til. Det er populært hos både store og små.

glutenfrie fiskepinnerNaturligvis helt uten gluten, laktose og sukker. Hjemmelaget mat slår ferdigmat ned i støvlene hver eneste gang, både med tanke på pris, smak og helseeffekt. Å lage sin egen mat kommer du bare ikke unna hvis du vil spise sunt 😉

glutenfrie fiskepinnerNå skal jeg straks finne sengen, det blir herlig <3

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg