En av mine favorittsnacks

Peanøttsmør

peanøttsmørEn av mine favorittsnacks er denne noe uvanlige kombinasjonen. Du kjøper rett og slett et peanøttsmør uten andre ingredienser enn peanøtter og eventuelt salt, en pakke selleristenger og vips, snacks i en fei!

peanøttsmørpeanøttsmørDette er noe jeg spiste da jeg var liten og bodde i USA. Det kalles ofte ants on a log, og skal da ha rosiner festet i peanøttsmøret. Da ser det jo ut som maur på en pinne!

peanøttsmørPeanøttsmør inneholder både sunt fett, proteiner, fiber og kalium. Det er den ultimate treningsmaten og jeg elsker det! 2 ss inneholder 7 gram protein og 2 gram fiber, ikke værst som en liten snack eller boost i smoothien. Noen snakker om at peanøtt ikke er en nøtt, men en belgfrukt, og at vi derfor ikke skal spise den. Jeg tenker at det går helt fint, hold deg til et par ss et par dager i uken så går det fint. Vi burde ikke spise noe i overdrevne mengder, variasjon er tingen!

peanøttsmør og selleriEn annen ting som er veldig godt er mørk sjokolade med peanøttsmør, gjerne med en kopp kaffe til. Da koser jeg meg da!

peanøttsmør og selleriDette er min favoritt og jeg finner den som regel både på rema, copp, meny, kiwi osv. Jeg elsker den crunchy versjonen, men det finnes også en som er helt smooth.

peanøttsmør og selleriHar du ikke testet peanøttsmør i smoothie må du gjøre det! Jeg har fått masse snaps fra dere i det siste med bilder av denne smoothien. Det virker som om mange av dere har like dilla på den som meg, den er jo så digg!

peanøttsmør og selleriNå skal jeg på vinkveld med noen fine venninner (må jo drikke vin mens jeg fortsatt kan). Deilig å kunne være litt spontan, kjøpe med en flaske rosé og ha kvalitetstid med de nærmeste. Jeg lover å svare på kommentarer i morgen!

Nyt godværet og fridagen i morgen søtiser <3

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg