Lavkarbo og kalorifattig pasta

En ting mange synes er vanskelig å kutte ned på er pasta. Det skjønner jeg selvfølgelig, det smaker jo kjempe godt og er veldig lettvint. Selv har jeg spist veldig lite pasta de siste årene, både fordi jeg før fikk veldig vondt i magen av det og fordi jeg ikke liker å spise raske karbohydrater. Nå kan jeg nok fint spise litt pasta uten at det er helt krise, men jeg har aldri lyst på det. Jeg har også funnet en fin erstatning som kan gi meg den samme følelsen pasta gir. For det er jo noe med det, disse følelsene vi får fra mat vi er vant til. Å snurre spagetti med masse parmesan på gaffelen er et barndomsminne jeg ikke har lyst til å gi slipp på.

DSC04404For mange år siden smakte jeg squashpasta for første gang, Vi laget det med et håndholdt juliennejern og hadde det oppi kokende vann i 30 sekunder. Så hadde vi over pastasaus og vips hadde vi laget en ny familiefavoritt. Dette går til og med ned på høykant hos pappa!

DSC04405De siste årene har jeg perfeksjonert mine squashnudler med en spiralizer. Jeg fant en maskin på amazon som jeg bare måtte ha! Dette var før tollgrensen ble endret og det ble dyrt å bestille den hjem. Heldigvis har jeg en snill pappa som fikk en kollega til å ta den med hjem til meg fra USA. Hva en må tåle når en har en ernæringsnerd som datter sier jeg bare! Nå får du kjøpt disse maskinene i Norge også, så da er det ingen sak.

DSC04412Når du bruker en spiralizer får du lange nudler av grønnsaker som du kan lage de deiligste pastaretter av. Vips har du fått i deg masse grønnsaker på en veldig smaksrik måte. De aller beste nudlene lager du av søtpotet som du steker i litt smør, himmel!!

DSC04415Her har jeg brukt squash stekt i smør med masse parmesan. Godt, mettende og sunt.

DSC04420 Mange etterspør middagstips og dette er et av mine beste. Forsyn deg gjerne to ganger 😉

DSC04429I dag har jeg vært på min faste mandagstime som jeg får så kick av! Jeg tenkte så lenge at det ikke var bra å gå på gruppetimer. Det var så mange som fortalte meg at en ikke fikk resultater av saltimer og at det omtrent var bortkastet tid. For det første så kommer det jo helt an på timen, instruktøren og innsatsen din! For det andre så er vel det viktigste at du trener noe du synes  er gøy? Jeg elsker den timen og derfor går jeg på den, dermed basta!

Nå skal jeg på bursdagsbesøk til mormoren til Jon Anders <3

P.S. Vinneren av konkurransen trekkes i morgen så skal du være med så heng på!!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg